rrmagne Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har et problem med skjermkortet mitt som gjør at etter jeg har spilt en stund så begynner det å hakke noe helt sinnsykt. Jeg snakka med levrandøren av pc`en, Og de anbefalte meg og rengjøre vifta og pc`en for støv. Jeg gjorde så dette og fikk dermed økt den tida jeg får spille før hakkinga begynner igjen, Deretter tok jeg av den ene døra på kabinettet, Noe som gjorde at jeg kunne spille enda lenger. Men uansett hva jeg har forsøkt så langt så etter en lang periode med spilling så begynner spillene og hakke. Så det jeg lurer på er om problemet kommer av at pc`en blir for varm? Da kunne jeg eventuelt kjøpt enn ny vifte, men jeg ville tro at pc`en fikk mer kjølig når døra på kabinettet var av? Dette er et problem som har oppstått nylig. Hvis noen har noen løsninger på problemet mitt så ville det ha vært kjempeflott. Pc`en er av type Thundra P4 2.5GHZ Skjermkortet er et GeForce 4 Ti 4600 Roy Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det virker som om det er noe som ikke stemmer med kjøleren på skjermkortet. Hvis du har nok peiling til å ta den av og sjekke om den sitter bra mot kjernen er nok ikke det en dum ide (ikke det at du trenger så innmari mye peiling for å gjøre dette). Legg på ny kjølepasta. Hvis det ikke hjelper har microplex.no noen ganske brukbare kjølere til Ti4600. Det skal ikke begynne å hakke i et spill når kabinettet er åpent med mindre det er SVÆRT varmt i rommet. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Har desverre ikke nok peiling til å gjøre det på egenhånd. Så du mener at feilen ligger på selve skjermkortet og ikke på vifta som ligger på hovedkortet? I så fall kan jeg sende kortet til levrandøren å få nytt på garantien? Roy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå