Gå til innhold

Hei! Vet noen om denne kabelen kan brukes til Internett-installasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har lyst til å installere internettet hos min boplass, og fant en kabel her. Kan jeg bruke denne kabelen til installasjon av internettet? Takker på forhånd. Legger ved bilde av kabelen som jeg fant.

Dette er en coax cabel, det spørs helt hvor den kommer i fra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har lyst til å installere internettet hos min boplass, og fant en kabel her. Kan jeg bruke denne kabelen til installasjon av internettet? Takker på forhånd. Legger ved bilde av kabelen som jeg fant.

Dette er en coax cabel, det spørs helt hvor den kommer i fra. 

Hei! Tusen takk for svar fra deg! Jeg bor i en liten hybel i en leiegård i Trondheim, og den kommer fra "utsiden" eller dvs at den kommer fra utenfor hybelen. Går det an for meg å finne ut av om den kan brukes til internett? Tusen takk for svar !!!!!

Lenke til kommentar

størst sansylig ja, men det finnes også enkelte f.eks som har operatørnett. Det vil si de har egene levrandører som f.eks kobler coax\fiber til sattelitt.

Det sjekker du enkelt ved å kontakte get eller canaldigital.

Skal du ha nytt bør du vurder fiber. Hvis det er fysisk mulig, da det sies coax muligens kun blir beholt hvis det er coax før, dermed er det ikke sikkert den platformen blir byttet senere i form av docsis 3.1 eller full duplex.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

størst sansylig ja, men det finnes også enkelte f.eks som har operatørnett. Det vil si de har egene levrandører som f.eks kobler coax\fiber til sattelitt.

Det sjekker du enkelt ved å kontakte get eller canaldigital.

Skal du ha nytt bør du vurder fiber. Hvis det er fysisk mulig, da det sies coax muligens kun blir beholt hvis det er coax før, dermed er det ikke sikkert den platformen blir byttet senere i form av docsis 3.1 eller full duplex.

Nå er sikkert ikke dette noe problem når han bor på hybel. Hadde det vært lagt inn fiber der hadde han nok fått beskjed om det i fra dem som eier leiegården.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...