Cirion Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 ENDELIG!!! Har et såpass nytt hus at når jeg flyttet inn var ikke coax kablene trukket enda. Så jeg brukte selvfølgelig de rørene til nettverkskabler i stedet. Likevel har jeg måtte betale 384,- i grunnpakke plus 25,- for programkort hver måned i tillegg til internett linja til 599,- Så årlig krever Canal Digital 4908,- for å få lov til å betale 7188,- for internett linja. Her blir det mye penger å spare Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Merkelig. Jeg fikk kjøpe kun internettabonnement av CD for noen måneder siden. Gjennom los bynett? For canaldigital har sagt de er eneste som får tilbydet om kun internett. Andre må vente til slutten av året. de må betale linjeleie på 150 kr/måned. Har du andre betingelser er det fint du sier det. Fordi da øker sansynligheten for vi andre får samme tilbud. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 (endret) Merkelig. Jeg fikk kjøpe kun internettabonnement av CD for noen måneder siden. Gjennom los bynett? For canaldigital har sagt de er eneste som får tilbydet om kun internett. Andre må vente til slutten av året. de må betale linjeleie på 150 kr/måned. Har du andre betingelser er det fint du sier det. Fordi da øker sansynligheten for vi andre får samme tilbud. Hmmm, er ikke helt sikker men tror CD selger TV og internett utstyr/tjenesten til det lokale kabel+fiber selskapet som eies av EL-verket, EL-verket eier fiberen og får innholdet sitt fra CD, men så koster det ca. 500 kroner i måneden for bare internett gjennom dem, men slipper linjeleie og TV abonnement. ikke det der los bynett nei. Den dagen bindingstiden går ut og hvis det kommer fri data abonnement på mobilt bredbånd 4G for samme pris eller helst lavere pris, så kjøper jeg stasjonær 4G ruter (en som ikke går på batteri, for det har jeg fra før og det er slitsomt å lade opp batteriet hele tiden, plugge inn og ut strøm) og går over til mobilt bredbånd, bare fordi jeg ikke liker oppsigelsestid (som er tre måneder etter 12 mnd. bindingstid.) Endret 19. august 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Er enig at oppsigelse bør skje på dagen\uken etter da det er urimlig man må betale for en tjeneste man ikke får. 12 måneder bindingstid, hvis man vil ha det billigst mulig fri etablering burde man leve med bindigstid. Men det er urimlig man skal slippe bindgstid hvis man får bedre tilbud en normalt. Har man betalt større etableringspris burde man slippe unna bindingstid mener jeg. Kan det være slike levrandører: ( Er ukjent om de er get\canal digital levrandører eller private som leier fra dem). Ofte kjent som operatørnett da de leier nett ofte tilbyr dårligere bredbånd eller dyrere priser. http://www.ktech.no/kabel.htm http://www.modumkabeltv.no/ http://www.nokab.no/ Finnes sikkert flere, men gidder ikke å lete etter de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Et poeng som ser ut til å ha blitt glemt, er at reklamebasert, lineær TV er på vei ut. Dette er det mye av på kabel, så kabelselskapene vil rett og slett gå tomme for innhold. Det som da blir igjen å se på, egner seg best for strømming. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Et poeng som ser ut til å ha blitt glemt, er at reklamebasert, lineær TV er på vei ut. Dette er det mye av på kabel, så kabelselskapene vil rett og slett gå tomme for innhold. Det som da blir igjen å se på, egner seg best for strømming. Hvis du snakker om analog TV er jeg enig. Digital tv (full Hd eller 4k) mener jeg fremdeles kan ha fremtid hvis prisene er fornuftige. Men skal prisene være 418 kr måneden for grunnpakken. Pluss 25 pr. mnd i kortavgift forstår jeg fleste vil droppe dette. Å leie film kan man gjøre andre steder youtube og t-we trenger man ikke. Hvis man går for webtv. Prisene på tv2 sumo (108 kr for den billigste underholdingspakken) og den dyreste til 374 kr måneden. Men dplay koster 99 kr / mnd. Husk prisene på tv2 sumo kan variere sommeren hatt tilby til 68 kr måneden. Egentlig med testperiode for nye brukere. Fremdeles har ikke disse tilbuderne blitt kvitt siverlight annet i chrome. Selv syns jeg en del tilfeller dekoder selv full HD gir bedre bildekvalitetet en webtv. Eneste problemet med pakker, på TV man får kun velget 15 kanaler i grunnpakken. Resten er fast. Endret 25. august 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Dette gjelder vel kun de husstandene som har en direkte avtale med disse selskapene (les: eneboliger). De fleste som bor i borettslag eller sameie har en fellesavtale som utelukker valgfrihet. Selv betaler jeg noen hundrelapper i måneden for et tv-abonnement jeg aldri har brukt. Mest sannsynlig så har du så stor rabatt at det ikke gjør noe. Selv har jeg fast telefon til hundre kroner måneden fordi borettslaget har lik pakke til alle. Kjenner ingen som bruker slike telefoner men vi har oppgradert netthastighet og noen flere kanaler enn grunnpakken for mindre pris enn grunnpakken alene ville kostet. Det gjør ingentinng at det står 100 kr for telefon på fakturaen når det står 250 kr i rabatt for fellespakken på linjen under. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Det gjør ingentinng at det står 100 kr for telefon på fakturaen når det står 250 kr i rabatt for fellespakken på linjen under. Prismessig totaltsett gjøre det kanskje lite, om man kun betaler full pris på bredbånd. Eller får felles rabatt avtale på flere ting og totalsett kommer billigere ut av det. Handler vel mere om fornuft, hvorfor skal kunder bli tvinger å kjøpe flere ting? https://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/ Canaldigital\telenor kunne hatt avtale, man kan bytte fra canal digital til telenor å beholde kun bredbånd? Da dere ser hva som står: Tilbud fra Canal Digital Nyhet! Har du fiber fra Telenor? Nå gir vi deg rabatt på helt ny TV-løsning fra Canal Digital! Mer om tilbudet Så at canal digital\telenor ikke løser det på den måten forstår jeg ikke å vi må vente til slutten av året. Da det er samme selskap bare forskjellige datterselskap. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Jeg fikk til å bruke mobilt bredbånd ruteren min med batteriet plukket ut. Men kun når den er tilkoblet USB fra laptop for strøm. I vegguttak flimrer bare indikatorlampen på den. Men når det gjelder internettlinjen min så kostet det 1500 eller 2000 i installasjon (skru på internett i en boks utenfor veien, whoah, hardt arbeid ) så jeg har ikke fått installasjon gratis nei. Synes det er kjipt med bindingstid og særlig oppsigelsestid, og i tillegg liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå