papegøya Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Helt siden jeg fikk vite at jeg fikk jobben har jeg grublet, og rett og slett gruet meg med tanke på arrene jeg har på armen etter selvskadingen og det med jobbuniformen. Da jeg var på jobbintervju, la jeg merke til at uniformen besto av en svart bukse og en svart t-skjorte.Jeg verken viste eller fortalte om disse arrene jeg har da jeg var på intervjuet, redd for at det skal hindre meg i å få jobben.Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre i morgen, da jeg ikke vil vise arbeidsgiveren min at jeg har arrene. Først tenkte jeg at jeg kan ta godt på med sminke over, men det har etter tidligere forsøk ikke akkurat gitt så gode resultater. Men så tenkte jeg at jeg kan kanskje prøve å få til å ha en svart langermet genser under denne t-skjorten. Men dilemmaet her er om han plutselig skal si at det er ikke mulig med tanke på deres regler angående uniformen. Jeg er utrolig nervøs, og er helt sikker på at kollegaene mine kommer til å se dem hvis jeg ikke får gjort noe, i og med at de er så godt synlige, spesielt i lys. I mine tidligere jobber, har jeg heldigvis sluppet å gå i slike uniformer, og heller fått gå i nesten hva jeg vil. Derfor har det ikke vært noe problem tidligere. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, da jeg skal jobbe her mer enn i ett år i tillegg. Er det noen som har noen gode råd eller erfaringer, så del dem gjerne! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Det kommer frem for en dag, vær åpen med arbeidsgiver. Det blir tøft men så mye lettere etterpå, det er ikke en gyldig grunn å ikke ha deg i jobb. Så ikke bekymre deg for det. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Litt vanskelig å reise til Australia for å få en gratis tatovering Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Hvis ikke det er veldig voldsomme arr ville jeg ikke brydd meg om det. Er du veldig bevist på arrene vil du få dårligere fremtoning og folk vil legge bedre merke til dem. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 tviler arbeidsgiver bryr seg nevneverdig , og det burde ikke ha noe og si for ditt ansettelsesforhold at du har arr på armene. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Eg ville ikkje gjort noke voldsome tiltak for å prøve å skjule arra, på eit eller anna tidspunkt så vil uansett nokon merke det. Om du har muligheit til å bruke skjorter med lange ermer så kan du sjølvsagt godt gjere det, sjekk då eventuelt uniformsregelementet for å sjå kor strengt det er på lengden til skjortearmane. Men det er stor forskjell på å "tilfeldigvis" ha arra tildekt, og det å bevist prøve å skjule dei. Arr er uansett ikkje noke som arbeidsgiver kan legge seg så mykje borti, og antageligvis så er nok du meir bevist på dei enn folk rundt deg. Det beste er om du klarer å ignorere slike ting. Folk har sett arr før, og dersom nokon spør deg om arra så er det berre å være ærlig om kva dei skyldes. Du vil nok sjå at dei fleste ikkje bryr seg. Dersom du synest dette blir svært vanskelig ovanfor kollegaer og kunder så burde det heller ikkje være eit stort problem å få lov til å tilpasse uniforma litt. Det å ha ein tynn langarma genser i nøytral farge under uniforms-T-skjorta burde ikkje være eit stort problem i forhold til uniformeringa. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Si det var en vinkelsliperulykke, slutt og kutt deg selv og la arrene som er der få samme farge som hudfargen din. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Folk vil se rart på deg en kort periode så vil de gi blaffen. Det viktigste er å være hyggelig og grei. Det er kjipern å si det til sjefen (og de andre) så du får vurdere om du vil overraske ham eller si det på forhånd. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 https://www.youtube.com/watch?v=jsYLSf4Spi8 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Kan du ikke spørre sjefen om de har langermet uniform og begrunn det med at du blir fort kald? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå