Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

barn med foreldre som er rusmissbrukere

Anbefalte innlegg

Hei.  Jeg hadde ei venninne for et års tid tilbake som var misbruker av hasj. Hun presenterte seg med at hun hadde PTSD og at hun hadde blitt fysisk og psykisk misbrukt av sin  x kjæreste over mange år,, og at dette var opphavet til rusmisbruket. Hun var da (et år siden) gift men fikk nå vite at hun er separert.  hun har 2 barn, et med xen og et med nåværende (separerte) mann.

... en stund ut i vennskapet oppdaget jeg at hun hadde noen grusomme personlighetstrekk.. hun utgav seg for å være god og snill, prøvde etter hvert å kontrollere livet mitt og viste mange psykopatiske trekk, særlig å gjøre de verste tingene jeg hadde delt med hun om egne traumer fra eget liv.

Alt dette gjorde at jeg begynte å fundere over om mishandlingen fra hennes x egentlig var sant ... hun hadde en rekke psykopatiske trekk men hvor trekket "løgnaktighet" ikke har fått bevis på bordet. Å lyve om en mishandling for en kvinne er EKSTREMT genialt for de som vil få noen til å få en "forvridd virkelighetsoppfattning om offer-angriper paradokset i psykopati. Blant annet fordi det er stygt å tro at noen kan lyve om noe slik... og at kvinner får mer sympati. samtidig har jeg sett TV serier og filmer hvor den eksakte beskrivelsen hennes av handlingsforløpet med eksen er helt lik den jeg så på tv. (i tidsrommet hun var sammen med han) 

Om det er slik at xsen hennes er offeret, hun har løyet seg gjennom rettsaker for å beholde barnet OG hun er rusmissbruker.. burde jeg da kontakte hennes x (aldri snakket med han) og legge "beviser" (meldinger) for at hun driver med rus, for om mulig hjelpe han med en evt ny rettsak? I følge hans FB profil er han pågående med å publisere linker som handler om det jeg vil df som sorg over tap av egen rettighet for barn. Han virker mer deprimert en gal....

jeg er for ordens skyld mann.

takk for råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bli avhengig av hasj (eller weed, psykisk avhengighet medregnes ikke) så det er nok enda en av tingene hun lyver om. Ærlig talt burde du holde deg unna, får hun blod på tann angående deg, og du har rett i at hun er en psykopat, så kan du vedde på at hun kommer etter deg hvis du sier noe, og siden hun åpenlyst har vist at hun er i stand til å lyve så ikke tro på ett eneste ord av hva hun sier, ikke engang ''hasjavhengigheten'' hennes.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke bli avhengig av hasj (eller weed, psykisk avhengighet medregnes ikke) så det er nok enda en av tingene hun lyver om. Ærlig talt burde du holde deg unna, får hun blod på tann angående deg, og du har rett i at hun er en psykopat, så kan du vedde på at hun kommer etter deg hvis du sier noe, og siden hun åpenlyst har vist at hun er i stand til å lyve så ikke tro på ett eneste ord av hva hun sier, ikke engang ''hasjavhengigheten'' hennes.

Merkelig å si noe sånt. Jeg vil ikke deraile tråden men selvsagt kan man bli avhengig av hasj. Fysisk/psykisk er forøvrig et kunstig/abstrakt skille og det er ikke noe som tyder på at «fysisk» skulle være verre enn «psykisk». Uansett, dersom du er uenig i definisjonen som hun bruker, betyr selvsagt ikke dette at hun lyver. Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...