Per69 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg titter etter en skjerm til foto og videoredigering, samt til spill. Ønsker 27tommer og 1440p eller høyere oppløsning. Jeg har drevet mest med foto og noe video selv, men ser at ungene (og jeg) også er opptatt av spill, så det vil nok bli spilt endel på den. Tipper BF1 kommer min vei etterhvert bla... Dette betyr at fargegjengivelse OG refreshrate er viktig... Har sett litt på skjermer og har oppdaget at markedet har endret seg mye siden "sist". Nå er det tilsynelatende mer differensiert der spillskjermer med 144hz er topp i den ene leiren, mens det er IPS skjermer for foto. Ser bla at Asus har en ROG PG279Q som har IPS og masse HZ, men den er jo i øvre prisleiet og er kanskje ikke optimal for foto... Ser også at dell har sin ultrasharp up2716d virker meget bra. Dette er nok skjermen jeg ville valgt før... Har dere noen anbefaling av skjerm? Vil et 1070kort drive dette bra? Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 UP2716D støtter 100% Adobe RGB og 100% sRGB. Det er nettopp disse fargestandardene som skiller en skjerm som er egnet til foto/video fra en hvilket som helst annen skjerm. 1 Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Supert, tusen takk for svar, da er jeg på rett spor. Egner slike skjermer seg også for spilling? Jeg kan ikke ha to skjermer... Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Den vil være helt grei å spille på for de fleste spill. https://pcmonitors.info/reviews/dell-up2716d/ Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Takk. Da ble skjermen kjøpt med masse annet rask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå