EspenOsli Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Kjøpte noen varer fra elkjop.no, fikk tilsendt de varene jeg skulle ha, men i tillegg fikk jeg diverse jeg ikke hadde bestilt verdt over 3000kr. Var dum nok til å si ifra til Elkjøp om dette - et innfall av medmenneskelighet slo meg - og de ønsker naturligvis at jeg sender varene tilbake, har også fått frakt-etikett. Da lurer jeg altså på; Er jeg pålagt å sende varene tilbake siden det ikke foreligger noen avtale mellom oss som tilsier at jeg skulle betale for disse varene (eller få de i det hele tatt)? Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 17. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2016 Du er forpliktet til å gjøre varene tilgjengelig for Elkjøp. Usikker på om du er forpliktet til å fysisk sende de tilbake, men ettersom du har fått fraktetikett så ser jeg ingen grunn til å ikke gjøre det. Du skriver også "dum nok til å si ifra". Jeg vil heller kalle det normal folkeskikk. 15 Lenke til kommentar
Glowman Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Kjøpte noen varer fra elkjop.no, fikk tilsendt de varene jeg skulle ha, men i tillegg fikk jeg diverse jeg ikke hadde bestilt verdt over 3000kr. Var dum nok til å si ifra til Elkjøp om dette - et innfall av medmenneskelighet slo meg - og de ønsker naturligvis at jeg sender varene tilbake, har også fått frakt-etikett. Da lurer jeg altså på; Er jeg pålagt å sende varene tilbake siden det ikke foreligger noen avtale mellom oss som tilsier at jeg skulle betale for disse varene (eller få de i det hele tatt)? Du har bekreftet å ha mottatt varer som du ikke har betalt for! Det er vel for ditt eget beste å sende de tilbake. Dette er som å innrømme tyveri og nekte for at det har skjedd! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hadde du ikke sagt ifra så kunne du beholdt de, sånn i gråsonen, men nå som du har sagt i fra og de har sendt retur-etikett så blir du nok nødt til å sende tilbake det du har sagt til de at er feilsendt Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Siden de nå vet at du vet har du satt deg i den posisjon at det kan bevises straffbart underslag hvis du beholder varene som dine egne. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Det har vært litt problemer med feilpakking på Elkjøps lager ifm systemoppgraderinger. Feilene blir oppdaget og ettergås manuelt, og de det gjelder blir kontaktet. Selv om man ikke sier ifra vil man etter all sansynlighet bli kontaktet med anmoding om å returnere varene som er feil med tilsendt returlapp. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Har man i slike situasjoner rett på noen kompensasjon for tid brukt på å pakke inn og sende varen? Kan man eventuelt nekte å gjøre dette på et slikt grunnlag? Lenke til kommentar
InternasjonalAvtaleFeil Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Kan han i det minste kreve at de hentes på døren? Om han ikke bor i nærheten av postkontoret og ikke har bil kan det jo f.eks være ganske vanskelig å komme seg dit med varer i tillegg Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Jeg vil anta at hvis han har et postkontor eller PiB i rimelig nærhet kan det kreves at han leverer det der, avhengig av varenes omfang mv. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva med emballasje? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva med emballasje? Sende varen tilbake i samme embalasje som den kom i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå