Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort - dårligere bilde

Anbefalte innlegg

Heia. 

Jeg kjøpte nettopp nytt skjermkort, Sapphire Radeon RX 480. 

Tidligere hadde jeg dette: http://pcpartpicker.com/list/6XbP6X samt en PSU på 450W. 

I dag byttet jeg ut skjermkort (det er det eneste som er byttet ut). 

Etter at det ble byttet ut startet jeg opp dataen (mulig nyttig info, viften til CPU ble tatt av og blåst ren, og den ble ikke riktig festet så ved første oppstart stanset maskinen etter 1-2 min, mest sannsynlig pga overoppheting. Da viften ble satt på riktig igjen fungerte alt som normalt). Jeg installerte driveren som fulgte med det nye skjermkortet, og jeg fikk spørsmål om jeg ville oppgradere driveren jeg hadde så jeg gjorde det. 

Da den var installert/oppgradert så oppdaterte jeg med siste utgitte driver for skjermkortet. 

Da dette var gjort startet jeg WoW (må jo prøve det med nye Legion!) og merket betydelig nedgang på skjermkraften, der jeg hadde forventet at det skulle bli bedre. Jeg skrudde ned til nivået jeg hadde på det gamle skjermkortet, og det lagget fremdeles, med FPS ned til 5-10 (her pleier det å ligge på 50-60). 

For å teste så prøvde jeg også Batman:Arkham Knight, men samme skuffende resultat.

Videre prøvde jeg å kjøre Driver Sweeper, men det kræsjet. Så jeg avinstallerte skjermdriveren via Windows innstillinger, og så installerte jeg skjermdriver+oppdaterte, og testet WoW på nytt. Samme resultat.

Så langt har jeg kommet og vet ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg har tenkt på å installere Windows helt på nytt, men er ikke så giret på det om jeg ikke må.

Noen som har noen ideer? Setter pris på alle tips/forslag, selv om de ikke er garantert å fungere.

Svarer fortløpende på spørsmål til oppsettet. 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som sliter med fps/lagg/stuttering etter nye legion, blitt dårligere for min del og. nå er wow også veldig cpu heavy gammel struktur også, det er på tide med en skikkelig opdatering av det spillet. 

"Desverre" funket det greit før jeg fikk det nye skjermkortet inn i maskinen. Og det var også problemer ved test av Batman: Arkham Knight

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...