Gå til innhold

Abida (38) fikk brev fra legen om D-vitaminmangel


Primer4

Anbefalte innlegg

Noe av det verste jeg har sett.

 

 

Det er en formulering i brevet under avsnittet «Hva er vitamin D-mangel» som har fått Shaheen til å reagere kraftig:

«I de fleste utviklingsland ses vitamin D-mangel sjelden, sannsynligvis som følge av mye sollys. Muslimske kvinner utgjør et unntak. Det gjelder de som sjelden er tillatt å forlate huset, og som må tildekke seg når de er ute», står det i brevet.

 
 
Har ingenting mot muslimer, utviklingsland eller kvinner personlig. 
 
Ser bare ikke hvordan dette er en nyhetssak.
Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har/hadde også det legen betegnet som kraftig vitamin D-mangel hvor media da?

 

Agurknytt, er ikke verdig det engang...

 

Men, det var kanskje unødvendig av legen å antyde at det gjaldt gjerne de som ikke får lov til å gå ut, heller skrive de som er lite ute

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Men, det var kanskje unødvendig av legen å antyde at det gjaldt gjerne de som ikke får lov til å gå ut, heller skrive de som er lite ute

Blir bare irritert over såpass PK-flisespikkeri, selvfølgelig vil det å bruke niqab bidra til d-vitamin-mangel. 

 

Legen skulle nok ha slengt inn "Dette er fordi mange muslimske kvinner i midtøsten er veldig hjemmekjære og velger å bruke niqab." 

Lenke til kommentar

 

Ser bare ikke hvordan dette er en nyhetssak.

 

 

Det er selvfølgelig fordi det ikke er politisk korrekt å si noe slikt. Og som du vet, er norske medier ekstremt politisk korrekte, sammen med resten av venstresiden.

 

Når det er sagt så er dette selvsagt en uheldig formulering fra legens side, men det er ingenting som har noe i en avis å gjøre

Lenke til kommentar

 

 

Ser bare ikke hvordan dette er en nyhetssak.

 

 

Det er selvfølgelig fordi det ikke er politisk korrekt å si noe slikt. Og som du vet, er norske medier ekstremt politisk korrekte, sammen med resten av venstresiden.

 

Når det er sagt så er dette selvsagt en uheldig formulering fra legens side, men det er ingenting som har noe i en avis å gjøre

 

Er klar over dette, men alt som er sant burde jo egentlig være lov og si. 

 

 

 

Lars (54) fikk brev fra legen om høyt blodtrykk. 

 

Det er påvist at lastebilsjåfører ofte er mer utsatt for hjertesykdommer på grunn av mye veimat, lite fysisk aktivitet og høyt stressnivå. 

 

Lastebilsjåføren Lars Henrik fikk nesten seleristangen vranghalsen etter sjokk-uttalelsen fra legen i ett oppklaringsbrev etter han ble påvist farlig høyt blodtrykk. 

 

Jeg har 8% kroppsfett og i er midt i oppkjøringfasen til ett triathlon meddeler Lars. Er da pokker i like mye aktivitet som alle andre selv om jeg er lastebilsjåfør, det at legen kan være så diskriminerende og generaliserende mot en hel yrkesgruppe er virkelig forbi min fatte-evne, sier en oppgitt Lars.

 

Fastlegen til Lars (54) beklager på det dypeste men vil meddele at brevet var ett standard-brev sent til personer som har blitt påvist høyt blodtrykk og at det ikke var hun selv som forfattet brevet.

 

Hviletid%201611.jpgEn frustrert og dypt krenket Lars (54)

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...