Dr. Brodsky Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Jeg bruker i dag Dropbox, og har beltalt for ett år. Nå skulle jeg gjerne hatt Microsoft Office på PC'en, og ser at en da får med 1 TB lagring i form av OneDrive. Prisforskjellen på Dropbox og OneDrive + Office blir bare et par hundrelapper i året, så er det egentlig noen grunn til å velge Dropbox når både Office og lagringsplass er av interesse? Er det noen funksjoner OneDrive mangler? Per i dag har jeg for eksempel automatisk synkronisering av Lightroombiblioteket mitt med Dropbox. Jeg har også delte mapper med personer som kun har gratisutgaven av Dropbox (og som heller ikke har betalt for OneDrive). I tillegg trenger jeg tilgang fra telefon (Android). Edit: Kom plutselig over noen andre priser. Nå vet jeg ikke hva som gjelder, men det ser ut til at en kan få Office og OneDrive til 650 kr i året. Endret 17. august 2016 av Dr. Brodsky Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg har brukt Office 365 en stund og er veldig fornøyd. Jeg har brukt Dropbox i 6-8 år og er i og for seg fornøyd med det også. Fordelen med OneDrive er at en har mulighet til å redigere Office-dokumenter online, noe som er ganske hendig hvis en skal aksessere/redigere noe fra forskjellige enheter (nettbrett, jobbmaskin, hjemmemaskin++). Det e rikke noe i veien for å redigere Office-dokumenter lokalt da det blir synkronisert til OneDrive høvelig raskt. En annen ting jeg liker ved OneDrive er sikkerheten. Jeg har hørt Dropbox kjøper lagringsplass der det er billigst. Med andre ord kan du risikere at dataene dine ligger nærmest hvor som helst. Datasenterne til Microsoft har ISO-sertifiseringer i hodet og stumpen så der har en veldig bra kontroll på hvor dataene ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå