Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg spiller innefotball med jobben en gang i uken, men jeg sliter litt med at jeg stort sett alltid får vannblemmer under føttene hvis det blir mye uavbrutt løping.

 

Normalt er vi nok folk på trening til at vi kan deles opp i tre lag, og da spiller vi to kamper à 3 minutter før vi har en pause på 3 minutter. Slik holder vi på i 90 minutter, dvs. det reelt blir ca 1 time med aktivitet og en halv time med pause.

 

Men i går var vi kun nok folk til 2 lag, og da ble det mye uavbrutt løping, og allerede etter 45 minutter merket jeg at noe var i gjære, selv om jeg hadde gjort mitt for å prøve å unngå det; jeg hadde smurt føttene med vaselin, og skoene var knytt forholdvis stramt.

 

Kan tykkelse på sokker ha noe å si? Bør jeg evt. bruke 2 sokker på hver fot hvis de er tynne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode sko og gode sokker er selvsagt. Det fins skobutikker hvor de filmer føttene dine mens du løper og finner gode sko til deg, for eksempel Löplabbet i Bergen. Utover det har ikke jeg noen objektive tips, men jeg kan dele mine erfaringer.

Da jeg var 18 bestemte jeg meg for å begynne å trene for første gang i livet. Jeg løp ganske langt nesten daglig, på det meste 14km hver dag etter jobb gjennom hele ferien. Jeg fikk blemmer og blemmer under blemmene. Jeg tok også bilder.... Trodde aldri jeg skulle vise dem frem... Det gjorde steikende vondt, men for hver gang ble huden tykkere, og jeg kjente mindre til dem. Nå får jeg egentlig ikke blemmer lenger i det hele tatt. 

 

Om blemmene sprekker tar du gnagsårplaster på. Om de ikke sprekker, vil de etter hvert tørke ut, stivne og beskytte det nye hudlaget som dannes under. Er skoene gamle og/eller slitte må de byttes ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...