EnRandomDude Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hei hei! Holder på med en bachelor i informatikk ved UiO og har en toåring grad i grafisk design. Er nå på sisteåret i bacheloren min og har det siste året jobbet som full stack utvikler, men hovedsaklig på frontend i AngularJS. Karakterene så langt i studiet har vært ganske gode (1 A, 6 B, 2 C, 3 D). Jeg tenker å studere deltid ved siden av en fulltidsjobb og har nå vært i tre intervjuer hvor tilbakemeldingen har vært veldig positiv. Hvor mye bør jeg forvente å tjene med bakgrunnen min? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hei hei! Holder på med en bachelor i informatikk ved UiO og har en toåring grad i grafisk design. Er nå på sisteåret i bacheloren min og har det siste året jobbet som full stack utvikler, men hovedsaklig på frontend i AngularJS. Karakterene så langt i studiet har vært ganske gode (1 A, 6 B, 2 C, 3 D). Jeg tenker å studere deltid ved siden av en fulltidsjobb og har nå vært i tre intervjuer hvor tilbakemeldingen har vært veldig positiv. Hvor mye bør jeg forvente å tjene med bakgrunnen min? Om du allerede har jobbet som dette ett år bør du jo ha en god ide om hva du kommer til å tjene? Lenke til kommentar
EnRandomDude Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Fikk ganske dårlig betalt i den jobben. Tok den for erfaringens del. Hvordan er en vanlig begynnerlønn med kun informatikkbachelor? Endret 17. august 2016 av EnRandomDude Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Det kommer litt an på hva du mener med "full stack men mest front end". Vil du være full stack dev eller frontend dev? For førstnevnte inkluderer den sistnevnte, men frontend er jo i stor grad den minst kravstore delen av stacken. Business-logikk, databaser og nettverk er betraktelig mer krevende, og vil som oftest verdsettes høyere av arbeidsgivere. Endret 13. september 2016 av Aleks855 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Det kommer litt an på hva du mener med "full stack men mest front end". Vil du være full stack dev eller frontend dev? For førstnevnte inkluderer den sistnevnte, men frontend er jo i stor grad den minst kravstore delen av stacken. Business-logikk, databaser og nettverk er betraktelig mer krevende, og vil som oftest verdsettes høyere av arbeidsgivere. Nå, ja. Med SPA-eraen og ES201* også videre er frontend også ganske ettertraktet. Mer logikk havner i frontend enn noen gang før. Foretrekker å jobbe med arkitektur og backend selv, men jeg har jobbet såppas mye med moderne frontendutvikling til å vite at det også krever en hel del. Har vanskelig for å si meg enig i at det er den delen som krever minst, ettersom det å sammenligne det ikke henger helt på greip for meg. Skal man da jobbe med webapplikasjoner, så er det veldig greit å også ha kompetanse på backend. For å svare trådstarter: Lønn kommer helt helt an på bakgrunn og utdanning, så det er vanskelig å si noe om det generelt sett. Jeg kan si at IT-konsulenter med master (fra NTNU) gjerne ligger på 450+. Tekna-snittet er 520, og de fleste har etablert seg rundt det. Jeg ville gjettet noe i området 320-400 (årslønn, fastjobb)., avhengig av erfaringen din. Men det er gjetning. 1 Lenke til kommentar
Shaolyzm Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 For å svare trådstarter: Lønn kommer helt helt an på bakgrunn og utdanning, så det er vanskelig å si noe om det generelt sett. Jeg kan si at IT-konsulenter med master (fra NTNU) gjerne ligger på 450+. Tekna-snittet er 520, og de fleste har etablert seg rundt det. Jeg ville gjettet noe i området 320-400 (årslønn, fastjobb)., avhengig av erfaringen din. Men det er gjetning. Du gjetter veldig lavt. jeg startet selv med 420 etter bachelor som fullstack utvikler, har nå under et år senere kommet opp til 460 . og fått tilbud høyere. Nyutdannet vil jeg regne med 420-440 . 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 27. november 2016 Del Skrevet 27. november 2016 For å svare trådstarter: Lønn kommer helt helt an på bakgrunn og utdanning, så det er vanskelig å si noe om det generelt sett. Jeg kan si at IT-konsulenter med master (fra NTNU) gjerne ligger på 450+. Tekna-snittet er 520, og de fleste har etablert seg rundt det. Jeg ville gjettet noe i området 320-400 (årslønn, fastjobb)., avhengig av erfaringen din. Men det er gjetning. Du gjetter veldig lavt. jeg startet selv med 420 etter bachelor som fullstack utvikler, har nå under et år senere kommet opp til 460 . og fått tilbud høyere. Nyutdannet vil jeg regne med 420-440 . Gjetninga er ikke dårlig fordi du har en anekdote som ikke stemmer overens. At EN person har EN erfaring betyr ikke at gjetninga hans er mer unøyaktig. Et gjennomsnitt er skapt av de som går under, og de som går over gjennomsnittet. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 370-450 var beskjeden jeg fikk fra et bemaningsbyrå tidligere i høst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå