Gå til innhold

Hvilken iPad mini?

Runcie

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ingen kunnskap om epleprodukter, så dere får hjelpe meg. Jente (11) skal ha seg iPad mini. Ser det finnes iPad versjon 1-4, med økende priser oppover i versjonslista. IPad mini 2 16gb ligger øverst etter popularitet på prisguide. Kan jeg anta at jenta blir fornøyd med en slik, selv om det er en gammel versjon? Hun skal spille spill (pokemongo), skype med folk, på nett og andre relevante ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at det holder fint med en av de eldre til det bruket der, men stå over iPad mini 1 da den hadde vesentlig dårligere skjerm. Retina-skjermen kom med 2'ern. 16GB holder fint inntil det kommer ønske om å ha masse film på den, evt hele musikksamlinga.

Bare pass på at du får en utgave med 'cellular' (3G/4G) og putt inn et mobildata-SIM ellers blir den kjei å bruke til f.eks. Pokemon go ;-)

Lenke til kommentar

iPad mini 3 er svært lik 2, bare med fingersensor og småjusteringer

iPad mini 4 er noe raskere, har bedre skjerm (innsynsvinkel og farger etc - men samme oppløsning), har et bedre kamera og er litt tynnere/veier litt mindre. Men til ditt bruk er heller ikke den noen revolusjon...

Lenke til kommentar

Gud forbedre meg vel! Det er jammen ikke lett at en 11-åring har husets eneste appledings... Jeg har nå laget meg en apple-id for at hun i det hele tatt skulle få fyre opp iPaden. Nå må jeg visst kjøpe meg en ipad for å gi henne lov å laste med apper. Familieinnstillingene kan tydeligvis kun administreres fra appleenheter.

Lenke til kommentar

Gud forbedre meg vel! Det er jammen ikke lett at en 11-åring har husets eneste appledings... Jeg har nå laget meg en apple-id for at hun i det hele tatt skulle få fyre opp iPaden. Nå må jeg visst kjøpe meg en ipad for å gi henne lov å laste med apper. Familieinnstillingene kan tydeligvis kun administreres fra appleenheter.

Jepp. Og når du først er fanget er terskelen for å bytte system høy, for da 'må' alle i husstanden bytte system. Brilliant marketing-strategi. Dessverre ikke så brilliant for oss forbrukerene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...