Gå til innhold

Her gjør Microsoft narr av Apples nye iPad Pro-reklame


Anbefalte innlegg

Hva i svarte. De sa ingenting om at iPad'en var en fullverdig PC, bare PC og "hey what else can it do". Dagens smarttelefoner er også PC'er.  Reklamen til Apple var så idiotisk dum og dårlig at MS burde spart seg. Blir som å le av en fyr som snubler og brekker beinet eller noe slik.

Nei, en fyr som snubler og brekker beinet er det synd på og vedkommende blir faktisk skadelidende av det. Det er ikke synd på et av verdens mektigste selskaper fordi et annet selskap driver gjøn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår meg ikke helt på markedsføringen til Apple her (nå forstår jeg meg ikke så fryktelig mye på markedsføring generelt, sjeldent jeg ser markedsføring som faller i smak) men denne aggressive markedsføringen mot at en iPad Pro er PC, og du får jo et slags inntrykk av at de mener den er en bedre enn en PC undergraver jo egne produkter som MacBook, MacBook Air og MacBook Pro.

 

 

Nå tviler jeg ikke på at en iPad Pro fint kan erstatte en PC for mange brukere der ute, for mange så kan jo en iPad Air gjøre det allerede osv.. Men for min del så finner jeg meg ikke igjen i denne formeningen i det hele tatt, kunne aldri i mitt liv erstattet verken den stasjonære eller MacBook-en med en iPad Pro.

Lenke til kommentar

Det er jo ingenting som gjør iPad Pro til en mer PC erstatter enn iPad Air. Joda, den har bygget inn bra pen-støtte, men hvem bruker pen på PCen sin? Ingen. Galaxy note 10.1 ble aldri markedsført som en Pc erstatter heller. iPad Air har definitivt tastaturer. Som du kan ta av og på. Som var 95% av det de sa i reklamen.

 

Eneste som har noe å si er vel multi vindu greiene de har lagt inn. Som er svært begrenset. Og bare fordi Apple ikke vil legge det til i iPad Air 2 så gjør det ikke iPad Pro mer Pro av den grunn. Da er jo Galaxy Note 7 vel så mye PC erstatter.

 

 

iPad Pro 12.9 er bare et stort nettbrett. Ingenting annet, enkelt og greit. Den er like mye PC som alle andre nettbrett der ute med tastatur som kjører et ARM OS.

 

Men jeg og tenkte på det du tenkte på RamGuy. Hvis den kan erstatte en Pc og er så fantastisk, da er det vel bare å droppe å kjøpe Macen da?

Lenke til kommentar

Det sjokkerer meg sjeldent hvor tilbakestående mange av Apple sine markedsføringsforsøk er, men jeg må ærlig talt si at jeg er litt skuffet denne gangen og forventet mer av Apple. Jeg hadde blitt litt overrasket dersom Microsoft ikke hadde svart på Apple sitt latterlige forsøk på å rettferdiggjøre iPad Pro sin vannvittige pris og manglende fleksibilitet. Personlig synes jeg at iPad Pro er et merkelig produkt uten noen tydelig målgruppe.

 

Apple har gått helt feil vei de siste årene dersom de ønsker å konkurrere med Microsoft og Surface-produktene. Jeg tror personlig ikke at det finnes håp for iOS, og jeg tror at det kommer til å forbli et mobilt leketøy operativsystem i lang tid fremover. Dersom Apple er seriøse bør de sikte mot å få OS X til tynne tablet-PCer i motsetning til å prøve å forme iOS til noe som det aldri vil være i stand til å være.

Endret av f1zzy
Lenke til kommentar

 

Om man stiller spørsmålet: Hva er en pad? Da faller Surface ut. Det er en temmelig tungvint dings som ikke er sympatisk å holde.

Om jeg trenger en god bærbar PC, med godt tastatur. Kjøper jeg en Surface? Nei, fordi der er det kompromisset for mye m.h.p batteritid, tastatur, etc.

Surface har sikkert sine tilhengere, men den er en hybrid med litt fra begge verdener. Men en bærebar PC er den ikke, og heller ikke en pad.

Det man foreløpig trenger er faktisk begge deler inntil videre.

I en framtid har jeg mer tro på Apples "padder" enn for Surface. Paddene kan øke funksjonalitet, mens Surface benytter Intel CPU, og har sitt svare strev med å kunne krympe sin hardware. Windows, med avhengighet til Intel CPU, og Windows OS, som er svært tungt i en mobil sammenheng har ingenn fordeler.

Kommer MS med et endelig mobilt OS, og bytter ut hardware-arkitektur, så vil dette endre seg.

Det ser ut til at dette er ikke er nært forestående, så jeg tror at oddsene foreløping går i Apples favør.

 

Så du vil si at en ipad pro er "sympatisk" å holde?

En Surface 4 Proi fungerer som en Laptop og en tablet. Det gjør ikke ipad pro. ipad pro er et stort leketøy i forhold.

Så det ligger implisitt at en Surface er "sympatisk" å holde?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...