Gå til innhold

oversikt i excel ark

joachib

Anbefalte innlegg

Hei.

Forsøker å lage et automatisk oversiktsark som første fane i en arbeidsbok med sjekklister.

alle sjekklistene\fanene er identiske og antallet vil være varierende. jeg kopierer bare fanene etter behov. (kan selvfølgelig lage 100 like faner med en gang hvis det er enklere)

Tanken er at kolonne B5-B8 ark 2 vises som rad B5-E5 i ark 1. 

deretter blir kolonne B5-B8 ark 3 vises som rad B6-E6 i ark 1

B5-B8 ark 4 -> B7-E7 ark 1

B5-B8 ark 5 -> B8-E8 ark 1 

etc etc

informasjonen i cellene er tekst og\eller tall, så det er helt uformatert gjengivelse jeg ser etter.

om det letter jobben så kan jeg endre sjekklisten så det blir rad til rad. (ikke kolonne til rad)

håper noen kan hjelpe. jeg er meget nybegynner.

CatRuch.jpg

Endret av joachib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)
Dette er egentlig veldig enkelt.

I Sheet1, merk celle A2, skriv inn = og bruk musa til å klikke deg over i Sheet2 og trykk på celle B5 der. Trykk Enter, og celle A2 i Sheet1 vil ha formelen:

=Sheet2!B5
(Gitt at du har engelsk Excel, ellers heter det vel =Ark2!B5)

... og vise råverdien av innholdet.

Hold cursor over nedre høyre del av celle A2, klikk og hold inne mens du drar ned og markerer til og med A5. Slipp, og disse cellene vil vise verdiene fra B5-B8 i Sheet2.

I celle C2 gjentar du, men for enkelhets skyld kan du skrive inn formelen selv: =Sheet3!B5

Du ser gangen i det når du begynner :)

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Hei :)

Dette er egentlig veldig enkelt.

I Sheet1, merk celle A2, skriv inn = og bruk musa til å klikke deg over i Sheet2 og trykk på celle B5 der. Trykk Enter, og celle A2 i Sheet1 vil ha formelen:

=Sheet2!B5

(Gitt at du har engelsk Excel, ellers heter det vel =Ark2!B5)

... og vise råverdien av innholdet.

Hold cursor over nedre høyre del av celle A2, klikk og hold inne mens du drar ned og markerer til og med A5. Slipp, og disse cellene vil vise verdiene fra B5-B8 i Sheet2.

I celle C2 gjentar du, men for enkelhets skyld kan du skrive inn formelen selv: =Sheet3!B5

Du ser gangen i det når du begynner :)

Se der ja. det virker :)

med da kommer spørsmålet. kan denne funksjonen gjøres på en måte så linjen i ark 1 blir opprettet automatisk når jeg legger til et nytt ark? det kan fort bli 1000vis av ark (sjekklister) i løpet av et lite år..

Lenke til kommentar

Se der ja. det virker :)

med da kommer spørsmålet. kan denne funksjonen gjøres på en måte så linjen i ark 1 blir opprettet automatisk når jeg legger til et nytt ark? det kan fort bli 1000vis av ark (sjekklister) i løpet av et lite år..

Denne http://superuser.com/questions/880285/is-it-possible-to-automatically-add-cells-from-a-new-sheet-to-a-formula-in-excel gir deg et par alternativer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...