AfterGlow Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Fremtidens vinduer trenger kanskje ikke gardiner og persienner.Forskere har laget glass som skifter fra gjennomsiktig til sort på et blunk Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Perfekt for TV-stua. Men er vel ikke å få kjøpt med det første. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Folk lager jo det rareste med hjemmesnekrede PC'er, Så kanskje man kan hjemmesnekre den løsningen for TV-stue vinduet? Endret 17. august 2016 av G Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg har sett elektro-kromme glass som skifter fra vanlig glassklart og gjennomsiktig til diffust hvitt ugjennomsiktig (som likevel slipper gjennom lys). Disse er tilgjengelige nå, men krever mange av de samme byggematerialene som flatskjermer og er derfor mye dyrere enn vanlige vinduer. Kan på en måte sammenlignes med en TV som bare har én gigantisk piksel og mangler baklys, ramme og det meste av elektronikken. Jeg skulle gjerne hatt begge varianter i samme vindu. Et som styrer innsyn/utsyn uten å mørklegge rommet og et som kan mørklegge rommet i tillegg. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg har sett elektro-kromme glass som skifter fra vanlig glassklart og gjennomsiktig til diffust hvitt ugjennomsiktig (som likevel slipper gjennom lys). Disse er tilgjengelige nå, men krever mange av de samme byggematerialene som flatskjermer og er derfor mye dyrere enn vanlige vinduer. Kan på en måte sammenlignes med en TV som bare har én gigantisk piksel og mangler baklys, ramme og det meste av elektronikken. Jeg skulle gjerne hatt begge varianter i samme vindu. Et som styrer innsyn/utsyn uten å mørklegge rommet og et som kan mørklegge rommet i tillegg. Det må vel bli et standard-produkt før eller senere? Det er vel noe de fleste kunne tenke seg hvis de får tilbudet, og da blir det et spørsmål om masseproduksjon > pris. 1 Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg var på et hotell i Stockholm. Der var det gjennomsiktig dør inn til badet, men om jeg trykket på en lysbryter ble det til et speil. Lurer fortsatt på hvordan det gikk an 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Fortell mer om du finner svar på det med speilet revilloz Kan det ha vært et one-way mirror? Altså i det du gjorde det lyst nok inne på badet så ble det til et speil. Endret 17. august 2016 av G Lenke til kommentar
maedox Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Pff, dette hadde K.I.T.T. i Knight Rider allerede på 80-tallet. Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Mercedes Benz har hatt noe lignende noen år på SL i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå