mikal-sh Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Usikker på hvor jeg skulle poste dette så bare å slette hvis det er upassende. Har lenge tenkt på å bygge mitt eget kontorbord/skrivebord, og er på jakt etter erfaringer og tips fra andre. Som hvor dere har fått tak i trevarer og evt. andre materialer brukt. Igjen, beklager hvis det finnes et annet forum denne typen tråder. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Selve platen vil være svindyr om du ønsker den av en enkel flate.. Som skrivebord/datapult vil jo eik være genialt iforhold til levetid og slitasje.. Men man må fort ut med flere tusen kroner pr kvaderatmeter og gange det med 2 pr centimeter over 5 i tykkelsen.. Ellers er det jo mange som bytter ut ytterdører fortiden.. Skjelden trevare blir kastet på dyngen, men er fult bruktbart i det du beskriver Man kan få gratis eksklusivt matriale helt gratis om man purrer og spør.. Kommer på at folka har en gammel dør av noe som de kanskje har kastet om jeg ikke spør de Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hvordan vil en benkeplate fungere som skrivebordsplate? Det burde vært mulig å få feilkappet benkeplater meget rimelig. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Jeg kjøpte 2 meter ubehandlet eikeplate (kjøkkenbenk) på Maxbo. Det kosta meg ikke mange hundrelappene fordi det var noe overskudd/feilkapp e.l. Så jeg ville spurt rundt på byggevarer etter noe slik. Denne oljet jeg for en fin finish. Så skrudde jeg opp 2*2" på veggene og monterte platen på disse (skrudde inn fra undersiden så ingenting er synlig). Brukte hullbor/hullsag for å route kabler. Det ble fint det, og det er ingen ben på pulten noe jeg liker. Skal jo legges til at jeg har vegg på begge sidene slik at jeg får nok festepunkter. Hvis man ikke har det må man jo lage noe form for ben. F.eks, hvis man har vegg på den ene siden så kan man jo kjøpe en liten kontor skuffeseksjon, montere høyde-justerbare ben under denne og så bruke denne som "ben" (for å støtte) på den siden av pulten som ikke er forankret i vegg. Endret 17. august 2016 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
mikal-sh Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Takker for tilbakemeldinger! Tenkte jeg skulle høre med en lokal trevare butikk. Er i grunn på jakt etter en tretype som har mye mønster (grain) og er relativ mørk. Kanskje (gråaktig) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ask'a kan bli veldig grå (syntes den er fin jeg) og det er like hardt som eik. Kanskje sjekke ut ask Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Bygget nettopp ny pc-pult av en Karlby benkeplate fra ikea. Veldig fornøyd med resultatet Fant inspirasjon på youtube. Utrolig populært med Setups og custom desktops. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg brukte kryssfiner. Litt mykt men. Nå er kontoret barnerom..? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 Bygget nettopp ny pc-pult av en Karlby benkeplate fra ikea. Veldig fornøyd med resultatet Fant inspirasjon på youtube. Utrolig populært med Setups og custom desktops. IKEA har også diverse ben som kan brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå