Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Problemer med "dvale-modus" EOS 5D Mark III

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke helt ut hva som har skjedd med mitt 5D Mark III. Fram til nå har kameraet gått i en slags dvalemodus etter en liten stund uten bruk, men lar seg vekke igjen ved å trykke på utløserknappen. Det er slik jeg vil ha det. Men når den går i dvale , må jeg slå kameraet av/på for å kunne fortsette fotograferingen. Har jeg vært borti noe som har endret denne funksjonen? Hvordan får jeg den tilbake til utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha kommet borti en setting, nå har jeg ikke kamera foran meg, men tror det kalles Power auto-off eller noe i den duren. Om du ikke finner det kan du alltids restarte settingene slik at kamera går tilbake til innstilingene likt som når du kjøpte det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker kun originale batterier. Det er en innstilling som heter "Auto av". Den står på 1 min. Men det har den nok gjort hele tiden, men da har jeg allikevel kunnet vekke telefon i fra dvalemodusen ved å trykke på utløserknappen. Det får jeg ikke gjort lenger. Hvis jeg setter den på "deaktiver", så går den ikke i dvale i det hele tatt. Synes jo det er fint at den går i dvale for å spare strøm i tilfelle jeg glemmer å slå den av, men kanskje allikevel det beste alternativet hvis det ikke er en annen måte å løse problemet på. Kan selvsagt forsøke å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men hadde håpet å slippe å tilpasse alt på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Ha! Problemet løste seg. Etter at jeg leste det Nautica skrev om at det var mange som hadde dette problemet i forbindelse med uoriginale batterier, slo det meg at jeg bare skulle ta batteriet ut/inn. Verre var det faktisk ikke. Funker som normalt igjen nå. Problemet kan tydeligvis også oppstå med originale batterier, men nå virker det uansett som at problemet er løst. Tusen takk for hjelpen begge dere som svarte meg her! :-) 

Lenke til kommentar

Det kan oppstå med både originale og uoriginale batterier, det kan skje hvis kameraet står lenge i auto-off funksjonen og ikke blir slått av fysisk.

Helt eksakt hva som skjer og hva grunnen er fant jeg ikke ut av.

Har man fått problemet så la kameraet stå på og ta ut batteriet i en periode så skal det ordne seg igjen.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...