Rune jørs Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Hei gamle strømforsyning tok natta, dette var en silver noe med 650W. jegkjøpte en ny crosshair cx 600W.. nå ser det ut til at jeg får nesten start. det surrer og går i 3 sek slår seg av starter opp igjen etter 3-4 sek og surrer i 3 sek. slik går det. Kan strømforsyningen være for liten??? kjøres på Windows 10, hoved kort er Gigabyte P55-usb3 Rune Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Det er vel heller trolig blitt en defekt i hovedkortet e.l spennings utladning da den forrige PSU døde. Har du integrert grafikk i cpuen (IGP) kan du jo prøve med grafikk kortet fjernet. Lenke til kommentar
Rune jørs Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Hei, Takk for svar, koblet fra skjermkort, med samme resultat. noen andre forslag jeg kan teste ut??? Lenke til kommentar
Rune jørs Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Det er vel heller trolig blitt en defekt i hovedkortet e.l spennings utladning da den forrige PSU døde. Har du integrert grafikk i cpuen (IGP) kan du jo prøve med grafikk kortet fjernet. Hovedkortet hr socket 1156, er det ikke da slik at jeg kan benytte 11xx kort??? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Socket 1156 cpu kan kun brukes på socket 1156 hovedkort. Disse hovedkortets er utfaset for flere år siden og du må isåfall finne brukt på finn eller bruktmarkedet her. Socket 1156 kom i 09 og ble erstattet av 1155 i 11 som ble erstattet av 1150 i 14 som er erstattet av LGA 1151 i dag (2015/2016) Dette er mainstream prosessor og brikkesettene. Vil anta at hovedkortet ditt er feilaktig men man kan aldri være sikker i slike tilfeller. Det kan også være at det ikke starter hvis cpu er skadet eller hvis minne er skadet. Regner med at du har prøvd å cleare cmos. Lenke til kommentar
Rune jørs Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Hei takk for tilbakemelding. Jeg har ikke cleared CMOS. hvordan gjør jeg det??? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Boot loop som det der kan skyldes mye. Korrupt BIOS, feil på minne, feil på CPU, kortsluttede kabler, kortslutning mot HK osv osv. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Jeg har ikke cleared CMOS. hvordan gjør jeg det??? Du har en liten header på hovedkortet ditt du må sette en jumper på. Les manualen din side 30. Alternativt kan du ta ut strømkabelen, ta ut batteriet på hovedkortet og vente noen minutt før du setter det på plass igjen. Hvis ikke det hjelper kan du ta ut og inn alle kabler og komponenter. Hjelper ikke det heller ville jeg bygd opp maskinen på utsiden av kabinettet, uten harddisker, usb-enheter, dvd-rom eller andre unødvendige komponenter. Edit: Når du bytta PSU, du er sikker på du koblet alt riktig? Mange som glemmer 4p / 8p til CPU. Endret 16. august 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Rune jørs Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Jeg har ikke cleared CMOS. hvordan gjør jeg det??? Du har en liten header på hovedkortet ditt du må sette en jumper på. Les manualen din side 30. Alternativt kan du ta ut strømkabelen, ta ut batteriet på hovedkortet og vente noen minutt før du setter det på plass igjen. Hvis ikke det hjelper kan du ta ut og inn alle kabler og komponenter. Hjelper ikke det heller ville jeg bygd opp maskinen på utsiden av kabinettet, uten harddisker, usb-enheter, dvd-rom eller andre unødvendige komponenter. Edit: Når du bytta PSU, du er sikker på du koblet alt riktig? Mange som glemmer 4p / 8p til CPU. Tusen takk for hjelpen. Du har helt rett, kabel til CPU var ikke koblet. virker nå. virker kanskje noe treig. men skal nok løse det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå