Elefantmesteren Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Potetgull er usunt. Folk kjøper og spiser potetgull allikevel. I følge din argumentasjon betyr det at potetgull er sunt fordi folk kjøper og spiser det. Nei, det betyr at potetgull er godt. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år.Dummeste jeg har hørt. Tydelig at du kan nada om genetikk. Du mener altså at alle svarte er afrikanere? Dummeste innlegget så langt, grats Edit; Eller mener du at et barn som er X-% afrikansk alltid vil få et "100% afrikansk hode" uansett hvor h*n har vokst opp og blitt oppdratt Virkelig dagens. Gå å prøv det selv du. Om du er norsk, reis til afrika og få et barn med en afrikansk kvinne. Vil barnet se afrikansk eller norsk ut? 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? Min familie er norsk. Tusner av år i Norge har gjort oss norsk. Vi er ikke negre. Men om vi slipper inn folk fra hele verden forsvinner det norske folk før eller siden. Og når jeg sier norsk så betyr ikke det hva som står på passet men hva som flyter i blodet. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) For en styrke dette mangfoldet bringer med seg... Har du aldri hørt om at folk ofte gjør ting som beviselig ikke er til deres egen fordel? Potetgull er usunt. Folk kjøper og spiser potetgull allikevel. I følge din argumentasjon betyr det at potetgull er sunt fordi folk kjøper og spiser det. Hvilken fordeler snakker du om nå ? Disse fordeler... Decades of research by organizational scientists, psychologists, sociologists, economists and demographers show that socially diverse groups (that is, those with a diversity of race, ethnicity, gender and sexual orientation) are more innovative than homogeneous groups. It seems obvious that a group of people with diverse individual expertise would be better than a homogeneous group at solving complex, nonroutine problems. It is less obvious that social diversity should work in the same way—yet the science shows that it does. This is not only because people with different backgrounds bring new information. Simply interacting with individuals who are different forces group members to prepare better, to anticipate alternative viewpoints and to expect that reaching consensus will take effort. http://www.scientificamerican.com/article/how-diversity-makes-us-smarter/ Endret 17. august 2016 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? Min familie er norsk. Tusner av år i Norge har gjort oss norsk. Vi er ikke negre. Men om vi slipper inn folk fra hele verden forsvinner det norske folk før eller siden. Og når jeg sier norsk så betyr ikke det hva som står på passet men hva som flyter i blodet. Snakker de fleste amerikanere andre språk enn engelsk? Har den amerikansk kulturen forsvunnet selv om det finnes bare 13% britiske amerikanere i USA? 1 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Nordmenn har i snitt 1,7 barn per par. vI utrydder oss selv uansett. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Nordmenn har i snitt 1,7 barn per par. vI utrydder oss selv uansett. og det må jo være en bra ting, hvis målet er å få ned andelen hvite. jeg har helt ærlig ikke skjønt hva folk som får barn tenker på.. mange og flere tror jeg det blir, velger bort barn fordi de ikke ser noen fremtid for dem. en hvit partner er ivertfall galskap, når det er et uttalt mål at hvite skal vekk. for min del kan godt de som har uttrykt dette ønsket få det de ber om hvis det føler at det gjør dem lykkeligere. Endret 18. august 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Nordmenn har i snitt 1,7 barn per par. vI utrydder oss selv uansett. og det må jo være en bra ting, hvis målet er å få ned andelen hvite. jeg har helt ærlig ikke skjønt hva folk som får barn tenker på.. mange og flere tror jeg det blir, velger bort barn fordi de ikke ser noen fremtid for dem. en hvit partner er ivertfall galskap, når det er et uttalt mål at hvite skal vekk. for min del kan godt de som har uttrykt dette ønsket få det de ber om hvis det føler at det gjør dem lykkeligere. Hvem har uttalt at hvite skal vekk? Kan du forresten gi noen eksempler på land der hvite finnes og det ikke er de som står for makteliten? Voldsomt til å male fanden på veggen... 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? Ved Sudan. En gang for 10 000 år siden. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Du gjenter bare det jjkoggan allerede har sagt, før han forsvant. Det minte meg på noe Thomas Sowell sa: "Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good. In area after area - crime, education, housing, race relations - the situation has gotten worse after the bright new theories were put into operation. The amazing thing is that this history of failure and disaster has neither discouraged the social engineers nor discredited them." Interessant at du siterer en svart liberalist. 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom.Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg.Og når valgte dere å endre hudfarge? Min familie er norsk. Tusner av år i Norge har gjort oss norsk. Vi er ikke negre. Men om vi slipper inn folk fra hele verden forsvinner det norske folk før eller siden. Og når jeg sier norsk så betyr ikke det hva som står på passet men hva som flyter i blodet. Du vet det er frivillig å ha sex med negere? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år.Dummeste jeg har hørt. Tydelig at du kan nada om genetikk. Du mener altså at alle svarte er afrikanere? Dummeste innlegget så langt, grats Edit; Eller mener du at et barn som er X-% afrikansk alltid vil få et "100% afrikansk hode" uansett hvor h*n har vokst opp og blitt oppdratt Virkelig dagens. Gå å prøv det selv du. Om du er norsk, reis til afrika og få et barn med en afrikansk kvinne. Vil barnet se afrikansk eller norsk ut? Du skrev at barnet vil være afrikansk ikke at det vil se afrikansk ut. Da snakker vi altså ikke om etnisitet eller "landstilhørighet" men utseende. Ingen har kverulert på at et barn med svart mor/ far blir mørkere i huden nesten alltid (noen få spesielle unntak). Ser du idiotien i det du skrev? 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Du gjenter bare det jjkoggan allerede har sagt, før han forsvant. Det minte meg på noe Thomas Sowell sa: "Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good. In area after area - crime, education, housing, race relations - the situation has gotten worse after the bright new theories were put into operation. The amazing thing is that this history of failure and disaster has neither discouraged the social engineers nor discredited them." Interessant at du siterer en svart liberalist. Hvorfor skulle det være interessant, fyren har jo helt rett i det han sier. Synd at du bare ser hudfargen på fyren da, men men. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Disse fordeler.... http://www.scientificamerican.com/article/how-diversity-makes-us-smarter/ Fra samme artikkel: "Research has shown that social diversity in a group can cause discomfort, rougher interactions, a lack of trust, greater perceived interpersonal conflict, lower communication, less cohesion, more concern about disrespect, and other problems." Og allikevell så skal mangfold være en god ting ? Dessuten er det ingen link i artikelen som viser hvilken undersøkelse de snakker om, hadde vært fint om jeg slapp å måtte spørre om det hver gang du legger ut artikler. Endret 18. august 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. I negativ retning da eller? Nei, selvfølgelig ikke! Hvorfor i alle dager skulle folk som tenker litt annerledes enn flertallet føre til DÅRLIGERE vitenskap? Jo flere og mer forskjellige ideer som diskuteres rundt lunsjbordet jo bedre! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Disse fordeler.... http://www.scientificamerican.com/article/how-diversity-makes-us-smarter/ Fra samme artikkel: "Research has shown that social diversity in a group can cause discomfort, rougher interactions, a lack of trust, greater perceived interpersonal conflict, lower communication, less cohesion, more concern about disrespect, and other problems." Og allikevell så skal mangfold være en god ting ? Dessuten er det ingen link i artikelen som viser hvilken undersøkelse de snakker om, hadde vært fint om jeg slapp å måtte spørre om det hver gang du legger ut artikler. Det samme skjedde når de fjernet raserene skoler i sørstatene. Og i militæret. Og i alle bedrifter i USA. I noen måneder. Så gikk alle videre med livet sitt, og verden ble bedre. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Nordmenn har i snitt 1,7 barn per par. vI utrydder oss selv uansett. og det må jo være en bra ting, hvis målet er å få ned andelen hvite. jeg har helt ærlig ikke skjønt hva folk som får barn tenker på.. mange og flere tror jeg det blir, velger bort barn fordi de ikke ser noen fremtid for dem. en hvit partner er ivertfall galskap, når det er et uttalt mål at hvite skal vekk. for min del kan godt de som har uttrykt dette ønsket få det de ber om hvis det føler at det gjør dem lykkeligere. Hvem har uttalt at hvite skal vekk? Kan du forresten gi noen eksempler på land der hvite finnes og det ikke er de som står for makteliten? Voldsomt til å male fanden på veggen... zimbabwe det er forøvrig ikke nødvendigvis raserelatert det jeg snakker om, men en generell utvikling i retning av massearbeidsløshet, fattigdom, sosial uro, politistat, maktsentralisering og globalisering, spesielt i europa/USA. så å male fanden på veggen er vel kanskje en god illustrasjon her. Endret 18. august 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? Min familie er norsk. Tusner av år i Norge har gjort oss norsk. Vi er ikke negre. Men om vi slipper inn folk fra hele verden forsvinner det norske folk før eller siden. Og når jeg sier norsk så betyr ikke det hva som står på passet men hva som flyter i blodet. Det norske folk er ikke en hudfarge. Men en kultur, som aldri har vært statisk. Utviklet seg i over 1000. Med visse likheter. Disse likhetene (norskheten) forsvinner ikke av at vi blir litt brunere og får litt mørkere og tykkere hår. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? Min familie er norsk. Tusner av år i Norge har gjort oss norsk. Vi er ikke negre. Men om vi slipper inn folk fra hele verden forsvinner det norske folk før eller siden. Og når jeg sier norsk så betyr ikke det hva som står på passet men hva som flyter i blodet. Det norske folk er ikke en hudfarge. Men en kultur, som aldri har vært statisk. Utviklet seg i over 1000. Med visse likheter. Disse likhetene (norskheten) forsvinner ikke av at vi blir litt brunere og får litt mørkere og tykkere hår. Eller "mer sexy" som jeg kaller det Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Nei, selvfølgelig ikke! Hvorfor i alle dager skulle folk som tenker litt annerledes enn flertallet føre til DÅRLIGERE vitenskap? Jo flere og mer forskjellige ideer som diskuteres rundt lunsjbordet jo bedre! Slik som hvilke matretter som er halal og haram? Hvem som lager best kebab? Kan like gjerne si at det blir diskutert færre ideer fordi folk er livredde for å fornærme noen som er annerledes, de kan jo bli arrestert for hatkriminalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå