Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. 1 Lenke til kommentar
Sir Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. Er ikke det et argument for å bevare forskjellene? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. Er ikke det et argument for å bevare forskjellene? Den setningen klarte jeg ikke å tolke. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. I negativ retning da eller? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. Er ikke det et argument for å bevare forskjellene? Den setningen klarte jeg ikke å tolke. Hvis man blander alle folkeslag og kulturer, vil etterhvert forskjellene bli borte. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år. Du mener altså at alle svarte er afrikanere? Dummeste innlegget så langt, grats Edit; Eller mener du at et barn som er X-% afrikansk alltid vil få et "100% afrikansk hode" uansett hvor h*n har vokst opp og blitt oppdratt Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. Sette inn kvinner i mannlige forskningsgrupper ? Du er i feil tråd i så fall. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. I negativ retning da eller? Positiv retning Homogene grupper har en tendens til å tenke på samme måte og ikke er like flinke til å løse forskning oppgaver som grupper som er ulike. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Enhances creative problem solving Utdyp litt. Mener du å si at etnisk mangfold i skolen er en positiv ting ? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jepp. Nesten alle universiteter kan fortelle at å sette kvinner inn i mannlige forskningsgrupper og omvendt har en ENORM påvirkning på både gruppedynamikken, prosessen og resultatene. Dette er førkrigsinformasjon. Det er ikke like stor forskjell med etnisk forskjell, men det er en forskjell der også. Er ikke det et argument for å bevare forskjellene? Den setningen klarte jeg ikke å tolke. Hvis man blander alle folkeslag og kulturer, vil etterhvert forskjellene bli borte.Det er ikke mulige å blande hele verdens befolkning Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Enhances creative problem solving Utdyp litt. Mener du å si at etnisk mangfold i skolen er en positiv ting ? Jepp 6. Diversity promotes creative thinking. Diversity expands your capacity for viewing issues or problems from multiple perspectives, angles, and vantage points. These diverse vantage points work to your advantage when you encounter new problems in different contexts and situations. Rather than viewing the world through a single-focus lens, you are able to expand your views and consider multiple options when making decisions and weighing issues of, for example, morality and ethics. http://www.usnews.com/education/blogs/professors-guide/2009/08/12/why-does-diversity-matter-at-college-anyway Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Linken til kilden er visst borte.. merkelig. La oss heller ta en kikk på hva som skjer i Danske skoler når innvandrere når en viss prosent i skolen: School Choice, Universal Vouchers and Native Flight from Local Schools* tl;dr "These results lend support to the native-flight-from-immigrants hypothesis and suggest that ethnic segregation across schools is increased by Danes’ and immigrants’ differing behaviour." Akkurat som andre steder i samfunnet så ender flerkultur opp med å bare splitte folk opp i mindre grupper og skolen er ikke noe unntak. http://emilkirkegaard.dk/en/wp-content/uploads/School-Choice-Universal-Vouchers-and-Native-Flight-from-Local-Schools.pdf Endret 17. august 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år.Dummeste jeg har hørt. Tydelig at du kan nada om genetikk. Du mener altså at alle svarte er afrikanere? Dummeste innlegget så langt, grats Edit; Eller mener du at et barn som er X-% afrikansk alltid vil få et "100% afrikansk hode" uansett hvor h*n har vokst opp og blitt oppdratt Virkelig dagens. Endret 17. august 2016 av Aiven 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Akkurat som andre steder i samfunnet så ender flerkultur opp med å bare splitte folk opp i mindre grupper Tenker du på de fire partiene som utgjør regjeringens parlamentariske grunnlag? For makan til kulturforskjeller skal du vel se lenge etter ... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ikke bare afrikanere nei, men de fleste etnisiteter og til og med planter og dyr er påvirket av genetisk dominanse som påvirker avkom. Si meg, hvor i Afrika kommer familien din fra? Opprinnelig, mener jeg. Og når valgte dere å endre hudfarge? 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Kan for så vidt legge til at dette er ikke "typisk Dansk" da vi har samme utvikling her i Norge. Økende etnisk segregering av Oslo-skolene "Middelklassens hvite mennesker velger seg bort fra områder hvor det flytter inn «andre» mennesker. Bosettingen i Oslo er ganske segregert fra før, og nå søker noen norske, hvite foreldre enten om at barna skal få gå på en skole med flere etnisk norske barn, eller de flytter med barna." For en styrke dette mangfoldet bringer med seg... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 For en styrke dette mangfoldet bringer med seg... Har du aldri hørt om at folk ofte gjør ting som beviselig ikke er til deres egen fordel? Potetgull er usunt. Folk kjøper og spiser potetgull allikevel. I følge din argumentasjon betyr det at potetgull er sunt fordi folk kjøper og spiser det. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 For en styrke dette mangfoldet bringer med seg... Har du aldri hørt om at folk ofte gjør ting som beviselig ikke er til deres egen fordel? Potetgull er usunt. Folk kjøper og spiser potetgull allikevel. I følge din argumentasjon betyr det at potetgull er sunt fordi folk kjøper og spiser det. Hvilken fordeler snakker du om nå ? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Fordelen ved å lære ved å bli eksponert for et mangfold av kulturuttrykk. Du blir ikke særlig smart av å bare høre på P3 og spise lefse med sirup. Reis litt rundt i verden, mann. Opplev noe. Lev litt. 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Du gjenter bare det jjkoggan allerede har sagt, før han forsvant. Det minte meg på noe Thomas Sowell sa: "Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good. In area after area - crime, education, housing, race relations - the situation has gotten worse after the bright new theories were put into operation. The amazing thing is that this history of failure and disaster has neither discouraged the social engineers nor discredited them." Endret 17. august 2016 av geita_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå