nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Den hvite rase skal bli en minoritet ifølge selveste Joe Biden og Hillary's kompanjong Tim Kaine. Republikanere 'en masse' sier jo det samme; de hvite skal bli i mindretall i USA i årene som kommer. Forskjellen er at mens mange republikanere er dritredde for dette, så er ikke demokratene så veldig opptatt av hvilken etnisk bakgrunn amerikanere har. Er republikanerne redde for at de igjen skal bli nødt til å drepe en skokk med ikke-hvite nord-amerikanere, akkurat som forrige gang de hvite ble i flertall i regionen? Tim Kaine sier i video #2 at hvite amerikanere har godt av å være i situasjoner der de er i mindretall, som for eksempel i den kirken han nevner. (Der kan hvite republikanere lære litt om hvordan vanlige, ikke-hvite folk er, istedenfor å bli fortalt det av folk som Rudy Guiliani.) Og det samme skal skje i Europa, for det skal ikke være et eneste sted i verden der hvite er en majoritet i fremtiden. Denne påstanden/spådommen står vel for din egen regning ettersom den ikke har noen forankring i de to videoene? Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Fargen på huden din har ingenting å si. Hvilken gruppe du holder med, derimot, om du ser på deg selv som muslim, eller araber, eller pakistaner, betyr mye. De færreste med annen farge enn hvit her i Norge ser på seg selv som norsk. Og det er et problem. Ikke hudfargen deres. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 De færreste med annen farge enn hvit her i Norge ser på seg selv som norsk. Og det er et problem. Ikke hudfargen deres. Vel, når man støtt og stadig forteller ikke-hvite nordmenn at de "ikke er norske", så bør man ikke bli overrasket om noen av dem til slutt ikke føler seg som det. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Fargen på huden din har ingenting å si. Hvilken gruppe du holder med, derimot, om du ser på deg selv som muslim, eller araber, eller pakistaner, betyr mye. De færreste med annen farge enn hvit her i Norge ser på seg selv som norsk. Og det er et problem. Ikke hudfargen deres. Månen er en grønn ost og det er et problem. Jeg liker ikke grønn ost. Endret 17. august 2016 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg liker ikke en gang blå ost. Denne tråden er ikke like morsom i dag som i går... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hudfargen er for min del helt ubetydelig. Kultur er et argument, men jeg tror det mange glemmer er at det er annengenerasjons innvandrere som mister kulturen sin når de vokser opp i Norge. Hvite skal bli en minoritet? Who cares? I USA så er det mange raser som eier landet, så det at en hudfarge mister sin dominans er temmelig irrelevant. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Mister kulturen sin? Den syntes jeg var litt sleivete. De får litt av kulturen til foreldrene, og mye av kulturen til sine omgangsvenner, lærere, hva de lærer på skolen og hva de opplever som barn og ungdom. Dette er ikke noe nytt, sånn har det alltid vært. De idiotene som går rundt på St. Patrick's Day i Boston og slår ned folk som ikke har grønt på seg? Ikke irer! Irer er LANGT smartere og mindre drittsekk enn de idiotene. Jeg har hørt at faktiske irer HATER å være i USA rundt St. Patrick's day fordi de blir så utrolig flaue. Endret 17. august 2016 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Annengenerasjons innvandrere tar etter omgangskretsen sin, ikke foreldrene. Dette er årsaken til at barna til innvandrere slå helt annerledes ut på statistikken enn det førstegenerasjons innvandrere gjør. Å koke dette ned til St. Patrick's Day blir litt for dumt, da jeg snakker om at norskfødte med innvandrerbakgrunn tar etter Norsk kultur, og ikke nordmenn/amerikanere som feirer sitt fjerne opphav. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Om man utrydder alle hvite mennesker på ett år, så hadde det vært en oppstandelse. Men om man gjør det sakte, la oss si på 500 år, 3000 år, så er det ingen som en gang vil merke det. Med masseinnvandringen i Europeiske land så er det helt klart en realitet. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Jeg klarer ikke akkurat å ta deg seriøst når du bruker ordet "utrydder", men om nordmenn blir jevnt over mer mørkhudet pga. "rasemiksing" om 500 år så tror jeg ikke en sjel bryr seg om den overfladiske ideologien som pågikk her. Eugenikk er rimelig lavmål som politisk standpunkt. Endret 17. august 2016 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år. Du mener altså at alle svarte er afrikanere? Dummeste innlegget så langt, grats Edit; Eller mener du at et barn som er X-% afrikansk alltid vil få et "100% afrikansk hode" uansett hvor h*n har vokst opp og blitt oppdratt Endret 17. august 2016 av SlikGårNoDagan 4 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Dette er helt generell genetikk. Det blir ingen 50/50 selv om man kanskje mener barnet er lysere i huden enn sin møre forelder. Dette barnet kan igjen ha et avkom med en hvit person senere i livet men det avkommet vil nok også være afrikanske å betegne. Med andre ord vil man rett og slett utrydde den urbefolkningen som har vært der i titusner av år. Hudfarge er kontrollert av flere gener, så det er ingen hudfarger som er dominante eller recessive. Men forsåvidt så benekter jeg ikke faktumet at hvit kan bli mindre vanlig om vi smelter oss sammen med mennesker fra f.eks afrikansk opphav. Men det var egentlig aldri et argument jeg ville fremme, da hudfarge er og burde være irrelevant selv utenfor et politisk korrekt perspektiv. Det jeg argumenterer er de kulturelle etterkommerne, der annengenerasjons innvandrere tar fort etter den standard vestlige kulturen og tar noe avstand fra foreldrene sin kultur. Barn og unge tar alltid etter omgangskretser, enten om dette er barn som snakker Oslo-dialekt i Oslo-barnehagen, selv om begge foreldrene er fra Trondheim, eller om det er annengenerasjons innvandrere som er mer interessert i å spille fotball enn å feire Ramadan. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Annengenerasjons innvandrere tar etter omgangskretsen sin, ikke foreldrene. Dette er årsaken til at barna til innvandrere slå helt annerledes ut på statistikken enn det førstegenerasjons innvandrere gjør. Å koke dette ned til St. Patrick's Day blir litt for dumt, da jeg snakker om at norskfødte med innvandrerbakgrunn tar etter Norsk kultur, og ikke nordmenn/amerikanere som feirer sitt fjerne opphav. Det er mulig det er det du sier, men det jeg hører er at ungdommene bytter ut en kultur med en annen kultur som om dette var et klesplagg, ikke et vagt begrep som består av inntrykk og tanker gjennom et helt liv, som er totalt forskjellige fra menneske til menneske. Derfor syntes jeg det var sleivete. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Det blir jo ikke den ene kulturen eller den andre, men når man hører at den "hvite rase" og "vestlige kultur" er under angrep så er det dette faktumet som gjør at jeg ikke tror vår kultur er utsatt på den måten. Merk at jeg ikke nevner noe om masseinnvandring eller lokaliserte samfunn, men heller hva som skjer når en fremmedkulturell kommer til et annet land og smelter sammen med kulturen til dette landet. De utgjør ikke en trussel for vår kultur fordi det nettopp er kulturen i miljøet som dominerer personen. Det å ta etter omgangskrets og miljø er unikt til barn da, så førstegenerasjons innvandrere vil beholde mye mer av sin egen kultur. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Jeg tror vi er enige. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Det blir jo ikke den ene kulturen eller den andre, men når man hører at den "hvite rase" og "vestlige kultur" er under angrep så er det dette faktumet som gjør at jeg ikke tror vår kultur er utsatt på den måten. Merk at jeg ikke nevner noe om masseinnvandring eller lokaliserte samfunn, men heller hva som skjer når en fremmedkulturell kommer til et annet land og smelter sammen med kulturen til dette landet. De utgjør ikke en trussel for vår kultur fordi det nettopp er kulturen i miljøet som dominerer personen. Det å ta etter omgangskrets og miljø er unikt til barn da, så førstegenerasjons innvandrere vil beholde mye mer av sin egen kultur. Det heter assimilering og forsikrer at den dominante kulturen vinner. Det er grunnen til at engelsk snakkes oftest i USA, selv om engelske amerikanere er i mindretall. Den dominante kulturen endrer seg lite og oppbevares selv om hudfargen endrer seg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Assimilering er ordet jeg leter etter ja. Takk. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 En Afrikansk kvinne som får et avkom med en europeisk far, eller omvendt, vil nesten alltid få et afrikansk barn. Ikke hvis det er født i Asia. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Ingen som sa noe om majoritet i verden. Her er det snakk om USA som har kun hatt nedgang i antall hvite siden de nye reglene for immigrasjon kom i 1965. Og det samme skal skje med Europeiske land som fortsatt har en stor hvit majoritet enn så lenge. Diversity is strength. Fortell, how so ? Enhances creative problem solving Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå