Gå til innhold

[Løst] Nvidia driver 372.54 crasher med GTX 1080


Krist81

Anbefalte innlegg

Fikk ny driver i  dag fra Nvidia, denne fungerer ikke i det hele tatt hos meg med GTX 1080.

Installeres, men skjermkort blir ikke gjenkjent. Restarter maskinen, nvidias kontrollpanel forteller meg da igjen at det er kommet en ny driver, som er den samme som jeg nettopp har lagt inn. Prøvd flere ganger, blir bare stuck i en endless loop.

 

Ser ut til at å slette driveren helt fra systemet fungerer, windows 10 finner da automatisk driver som fungerer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gav opp hele driveren.. Vil ikke fungere. Når windows 10 velger forrige driver, fungerer alt.

 

Display Driver Uninstaller (DDU) har en funksjon som skrur av Windows sin auto driver install for skjermkortet. Programmet fjerner også rester av den gamle driveren fra systemet. Dette må gjøres i "Safe Mode", så velg å reboot til det når du har åpnet DDU.

 

Hvis 372.54 hadde vært så føkka, så hadde nVidia trukket den tilbake. Så det er nok noe driver krøll hos deg, som DDU vil fixe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Gav opp hele driveren.. Vil ikke fungere. Når windows 10 velger forrige driver, fungerer alt.

 

Display Driver Uninstaller (DDU) har en funksjon som skrur av Windows sin auto driver install for skjermkortet. Programmet fjerner også rester av den gamle driveren fra systemet. Dette må gjøres i "Safe Mode", så velg å reboot til det når du har åpnet DDU.

 

Hvis 372.54 hadde vært så føkka, så hadde nVidia trukket den tilbake. Så det er nok noe driver krøll hos deg, som DDU vil fixe.

 

 

Har prøvd løsningen deres flere ganger. No result. Det som skjer er at når Nvidia driver da installeres, starter Nvidias kontrollpanel opp, og det første den prøver på er å laste ned samme driver på nytt igjen. 

Går jeg inn i enhetsbehandling er skjermkortet mitt listet som "Microsoft Basic Display Driver".

 

Har sendt inn en support-ticket hos MSI nå, får se hva de svarer. 

 

*Update*

Nvidia kundeservice har prøvd flere forskjellige løsninger nå, de har fått all info om maskinen min og skulle undersøke saken. De har visst hatt en del problemer med siste driver på maskiner som har fått Windows 10 anniversary update. Driver 368.81 fungerer og anbefales for alle som har fått windows sin update.

Endret av Krist81
Lenke til kommentar

 

 

Gav opp hele driveren.. Vil ikke fungere. Når windows 10 velger forrige driver, fungerer alt.

 

Display Driver Uninstaller (DDU) har en funksjon som skrur av Windows sin auto driver install for skjermkortet. Programmet fjerner også rester av den gamle driveren fra systemet. Dette må gjøres i "Safe Mode", så velg å reboot til det når du har åpnet DDU.

 

Hvis 372.54 hadde vært så føkka, så hadde nVidia trukket den tilbake. Så det er nok noe driver krøll hos deg, som DDU vil fixe.

 

 

Har prøvd løsningen deres flere ganger. No result. Det som skjer er at når Nvidia driver da installeres, starter Nvidias kontrollpanel opp, og det første den prøver på er å laste ned samme driver på nytt igjen. 

Går jeg inn i enhetsbehandling er skjermkortet mitt listet som "Microsoft Basic Display Driver".

 

Har sendt inn en support-ticket hos MSI nå, får se hva de svarer. 

 

*Update*

Nvidia kundeservice har prøvd flere forskjellige løsninger nå, de har fått all info om maskinen min og skulle undersøke saken. De har visst hatt en del problemer med siste driver på maskiner som har fått Windows 10 anniversary update. Driver 368.81 fungerer og anbefales for alle som har fått windows sin update.

 

 

Av og til bør man nesten spørre seg hva i h**** Nvidia driver med... Med over 300 Millioner brukere så burde Nvidia sitt utviklerteam greie å fokusere på Windows 10 så det suser... Helt greit i tidlig 2015, men nå....

Lenke til kommentar

Nvidia har fått til mye krøll med driveroppdateringene de siste årene. Et annet problem med den nyeste (372.54) og mitt GTX 970M, er at G-sync ikke fungerer lenger. De har hatt samme problem med et par tidligere oppdateringer. Avinstallerte med DDU, gjorde clean install av 368.81 - problem solved.

Lenke til kommentar

Noobs har alltid mere problemer :p

 

Ja, enig med deg, driverteamet til Nvidia må være laget av noobs.

 

Men de problemene som mange har hatt med driverne ( strevde selv med HTPC'en) og Windows 10 burde vært fikset for lenge siden, det er utrolig frustrerende å måtte gå tilbake til en eldre driver og få de samme problemene helt til du gjør en ordentlig DDU og jeg antar en del mindre tekniske brukere må virkelig bite seg selv i tunga over slik frustrasjon.

Lenke til kommentar

 

Noobs har alltid mere problemer :p

 

Ja, enig med deg, driverteamet til Nvidia må være laget av noobs.

 

Men de problemene som mange har hatt med driverne ( strevde selv med HTPC'en) og Windows 10 burde vært fikset for lenge siden, det er utrolig frustrerende å måtte gå tilbake til en eldre driver og få de samme problemene helt til du gjør en ordentlig DDU og jeg antar en del mindre tekniske brukere må virkelig bite seg selv i tunga over slik frustrasjon.

 

 

Nja jeg tviler nVidia ansetter noobs. Årsaken er nok mer økonomisk. De og andre selskaper kutter stadig ned på bemanningen, og da er vel de folka som tester drivere for bugs de som går først og ikke topp utviklerene. Samme har jo skjedd hos Microsoft, og det ser vi godt med Windows 10... Siden alt er drevet av profitt så skal jo produktene raskest mulig ut av døra, og da blir det ikke nok tid til testing, og dette blir bare verre og verre, år for år virker det ut som.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...