Grindvik Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Bakgrunn (og tips hvis andre vil gjøre samme): Bruker Paranoid Android på min Nexus 4 for å kunne bruke Android 6.0.1, og for å fjerne bloat. https://drive.google.com/file/d/0B8ccJ8c0suDqMjVBRTVhMHVTRUU/view?usp=sharing Bildet over viser at alle appene på tlf får plass på èn skjerm. Minimalt, slik jeg liker det. I tillegg er telefonen ikke rootet, så Snapchat og Vipps og så videre fungerer uten noe problem! Problemet: Jeg får ikke BankID på mobil til å virke. Har noen andre hatt et lignende problem? BankID på mobil fungerer på Stock (som er Lollipop), og på et ROM kalt "Fake Nexus" som er Stock (inkludert bloat) men Marshmallow. Appen "Sim Toolkit" mangler. Er kanskje det problemet? Er den mulig å få tak i? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Sjekk xda-developers.com, søk sim toolkit apk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Snapchat å vipps fungerer utmerket på min tlf, selv med root. Forøvrig fungerer mobile pay og mcash og helt fint med root. Lenke til kommentar
Grindvik Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Sjekk xda-developers.com, søk sim toolkit apk Takk, har letet litt rundt. Endte opp med å følge tipset om å finne sim Toolkit apk, som heter Stk.apk, og å legge den inn i /system/app/Stk på telefonen. Med riktige permissions. Stk.apk kom fra "Fake Nexus" ROM, som hadde en fungerende Sim Toolkit. Så rebootet jeg. Hvis det funket skulle appen da være klar. Virket ikke. Prøvde så å bare installere Stk.apk på mobilen direkte. Da står det bare "App not installed". Så, no Luck! Snapchat å vipps fungerer utmerket på min tlf, selv med root. Forøvrig fungerer mobile pay og mcash og helt fint med root. Stilig! Har du også prøvd BankID på mobil? Jeg har blitt midlertidig utestengt fra snapchat pga root. Vipps funker ikke med root, uten at jeg gjør mye ekstra arbeid (Xposed framework med "Root Cloak" og så videre). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Har ikke testet bankID på mobil nei, klarer meg fint med engangskode på mobil. Merkelig at du har blitt utestengt. Har ikke merket noe problem med snapchat eller vipps. Kjører en CM basert rom med "innebygget" root. Dvs supersu inne på settings. Ikke xposed. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 BankID og Snapchat fungerer fint på min telefon med CM13 (og root). Vipps fungerer ikke. Lenke til kommentar
mitar1982 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Opplevde samme problemet. Jeg installerte Paranoid på min OnePlus og da jeg prøvde å logge inn med Bank ID på mobil det klarte jeg ikke. CyanogenMod har fungerende Sim toolkit app. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå