Drogin Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg skal selge bilen min.Selger sier han tilhører en bedrift(bilforretning) og dermed ikke kan bruke bankremisse eller cash, og at han ville underskrive kontrakt på stedet, og ta med bilen til forretningen og overføre pengene der. Dette får varsellampene mine til å lyse rødt.Har sjekka personen og firmaet, og de ser forsåvidt ut til å være ekte. Hva ville dere gjort? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Møt han i forretningen, minst. En privatperson som skal få bilen så dra til bilforretningen høres skummelt ut, lever den heller direkte i forretningen så kan dere gjøre opp der. Det virker tryggere ihvertfall 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Be om å få se når han overfører med nettbanken, enkelt! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Be om å få se når han overfører med nettbanken, enkelt! Han kan fint slette den overføringen når TS har gått, veldig falsk trygghet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Be om å få se når han overfører med nettbanken, enkelt! Han kan fint slette den overføringen når TS har gått, veldig falsk trygghet. Det kommer helt an på hvilken nettbank han bruker. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Be om å få se når han overfører med nettbanken, enkelt! Han kan fint slette den overføringen når TS har gått, veldig falsk trygghet. Trodde det var underforstått at direkteoverføring blir valgt der overføring kan slettes uten at dette velges. I Eika sin nettbank kan ikke overføringer slettes. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Har hatt både nordea og dnb, kan alltid slette i etterkant. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Har hatt både nordea og dnb, kan alltid slette i etterkant. Nei, det kan man ikke dersom man aktivt velger at summen skal trekkes med en gang. Man kan ikke angre ett trekk som er trukket... 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Aldri sett noe alternativ for det. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Får se litt mer da. Her fra DNB: 1 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Dette lukter svidd lang vei. Jeg hadde styrt unna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Sørg for at handelen finner sted i firmaets lokale, da er motparten å anse som næringsdrivende, ikke privatperson. Dette gir deg en del ekstra rettigheter siden du da forholder deg til Forbrukerkjøpsloven, ikke Kjøpsloven. Ellers mener jeg at vanlig "nettbankpraksis" er at forfall som settes mindre enn 24 timer frem i tid ikke kan tilbakekalles, men dette er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Kjøpte en gang en bil, betalte via Nettbank ( har konto hos DNB ). Har valgt trekk umiddelbart og selger var i tvil om jeg kanskje skulle kansellere transaksjonen i etterkant... Ringte selvfølgelig DNB og ba de " kansellere" da jeg hadde overført feil. Hun sa at det ikke gikk, og jeg måtte be mottaker overføre tilbake... Da fikk selgeren troen tilbake, lærte noe nytt og jeg fikk ta med bilen. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Se der ja, det var mitt inntrykk også Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Handelen har ikke skjedd enda..men skal skje om ikke lenge. Nevnte for kjøper at jeg ikke ville slippe bilen uten å ha noen form for betaling eller bevis. Han sa at de kunne ta kjangsen, og føre over pengene på forhånd og ta med kvitering. Dersom det er snakk om svindel(noe jeg egentlig ikke tror, da firma og personer stemmer, og det har stått om firmaet i lokalavisa etc), så både personene og firmaet virker ekte, men dersom det er snakk om svindel, så ville de vel dukket opp og sagt de hadde "glemt" å overføre tross avtalen. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 19. august 2016 Forfatter Del Skrevet 19. august 2016 (endret) Hvordan gikk det? Kjøperen / firmaet holdt sine ord - pengene er nå på kontoen min nå, allerede før salget / hentingen / overtakelsen av bilen. Endret 19. august 2016 av Drogin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå