Niao Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 For tiden holder jeg på med en bachelorgrad på NTNU og skal til på 5. semester med undervisningsstart neste uke. I sommer fikk jeg høre av en bekjent fra England at han hadde tatt språkfag via nett på et svensk universitet, og han anbefalte meg å prøve dette da han var veldig fornøyd. Sjekket dette opp, og det ser ut til at enkeltemnet jeg er interessert i fremdeles har ledige plasser, og er åpent for sen søknad. Så vidt jeg forstår må jeg ikke betale noen studieavgift da jeg kommer fra EEA.Er det noen som har erfaringer med det å studere på to steder samtidig? (Evt. erfaringer med nettstudier i Sverige.) Må jeg melde fra til Lånekassen om dette, eller bryr de seg ikke så lenge jeg fullfører min norske grad? Tanker? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 For tiden holder jeg på med en bachelorgrad på NTNU og skal til på 5. semester med undervisningsstart neste uke. I sommer fikk jeg høre av en bekjent fra England at han hadde tatt språkfag via nett på et svensk universitet, og han anbefalte meg å prøve dette da han var veldig fornøyd. Sjekket dette opp, og det ser ut til at enkeltemnet jeg er interessert i fremdeles har ledige plasser, og er åpent for sen søknad. Så vidt jeg forstår må jeg ikke betale noen studieavgift da jeg kommer fra EEA. Er det noen som har erfaringer med det å studere på to steder samtidig? (Evt. erfaringer med nettstudier i Sverige.) Må jeg melde fra til Lånekassen om dette, eller bryr de seg ikke så lenge jeg fullfører min norske grad? Tanker? Kjør på, bare pass på at det ikke går utover hovedgraden din på NTNU. Lånekassen behøver ikke å vite noe om dette, hvis du ikke søker lån hos dem på grunnlag av dette studiet i Sverige, og det tror jeg ikke du kan heller (enkeltemne). Din studielån er basert på studie du holder på å fullføre i NTNU. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå