Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bilde forsvinner etter driverinstallasjon etter grafikkort-bytte (Win10)

Anbefalte innlegg

Hovedkort - Gigabyte GA-Z170-HD3P S-1151 ATX

CPU -  Intel Core i5 6600K

RAM -  HyperX Fury DDR4 2133MHz 2x8GB

Skjermkort - GeForce GTX 970 Twin Turbo 4 GB

Hard disk - OCZ Trion 100 Series SATA III

PSU - Corsair CX750M

OS - Windows 10

Jeg oppgraderte nylig skjermkortet i min PC, og skulle i den forbindelse sette det gamle skjermkortet (GTX 970) mitt i en annen pc. Vanligvis når jeg bytter skjermkort, registerer windows dette av seg selv og krever bare en restart for at det skal fungere.

Det gamle kortet som står i maskinen er GTX 560Ti og det nye som skal settes i er GTX 970. GTX 970 kortet fungerer fint på min maskin, men på denne støter jeg på problemer..

I det maskinen starter opp, slår skjermen seg av i det man kommer til innloggingskjermen for Windows. Intet bilde, men det er mulig å logge inn. Etter flere forsøk på å restarte maskinen, forsøker jeg å starte den i sikkerhetsmodus. Da starter alt opp helt fint og jeg kommer inn i Windows uten problemer. Har da forsøkt å avinstallere alt av drivere og installere på nytt, men får samme feil når jeg starter windows. Etter litt prøving og feiling, deaktiverte jeg til slutt skjermkortet i enhetsbehandling. Når jeg da restarter kommer jeg inn i Windows, men så snart jeg eller Windows installerer driveren til skjermkortet (har forsøkt både å installere driver via Nvidia og via Windows Update) slår skjermen seg av igjen.. Virker som om den slår seg av så snart enheten blir aktiv igjen i enhetsbehandling. Noen som har noen tips til hva dette kan være? Når jeg setter i GTX 560Ti kortet igjen fungerer alt fint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Gjorde som beskrevet over, og når jeg da satte i GTX 970 kortet fikk jeg ikke bilde i det hele tatt (ikke engang post-screen). Forsøkte så å bytte fra HDMI til DisplayPort og voila! Etter det fikk jeg installert driver uten problemer. Virker rett å slett som om HDMI porten på skjermkortet er defekt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...