DementiC Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Hovedkort - Gigabyte GA-Z170-HD3P S-1151 ATX CPU - Intel Core i5 6600K RAM - HyperX Fury DDR4 2133MHz 2x8GB Skjermkort - GeForce GTX 970 Twin Turbo 4 GB Hard disk - OCZ Trion 100 Series SATA III PSU - Corsair CX750M OS - Windows 10 Jeg oppgraderte nylig skjermkortet i min PC, og skulle i den forbindelse sette det gamle skjermkortet (GTX 970) mitt i en annen pc. Vanligvis når jeg bytter skjermkort, registerer windows dette av seg selv og krever bare en restart for at det skal fungere. Det gamle kortet som står i maskinen er GTX 560Ti og det nye som skal settes i er GTX 970. GTX 970 kortet fungerer fint på min maskin, men på denne støter jeg på problemer.. I det maskinen starter opp, slår skjermen seg av i det man kommer til innloggingskjermen for Windows. Intet bilde, men det er mulig å logge inn. Etter flere forsøk på å restarte maskinen, forsøker jeg å starte den i sikkerhetsmodus. Da starter alt opp helt fint og jeg kommer inn i Windows uten problemer. Har da forsøkt å avinstallere alt av drivere og installere på nytt, men får samme feil når jeg starter windows. Etter litt prøving og feiling, deaktiverte jeg til slutt skjermkortet i enhetsbehandling. Når jeg da restarter kommer jeg inn i Windows, men så snart jeg eller Windows installerer driveren til skjermkortet (har forsøkt både å installere driver via Nvidia og via Windows Update) slår skjermen seg av igjen.. Virker som om den slår seg av så snart enheten blir aktiv igjen i enhetsbehandling. Noen som har noen tips til hva dette kan være? Når jeg setter i GTX 560Ti kortet igjen fungerer alt fint.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Kan du forsøke følgende: - Sett inn 560 TI - Kontroller at du har siste versjon av BIOS på den maskinen. Oppdatert eventuelt BIOS hvis du ikke har det - Avinstaller skjermkortdrivere vba DDU. Velg alternativ "Clean and shut down" - Sett inn 970-kortet og forsøk ny installasjon av drivere Lenke til kommentar
DementiC Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Takker for svar. Gjorde som beskrevet over, og når jeg da satte i GTX 970 kortet fikk jeg ikke bilde i det hele tatt (ikke engang post-screen). Forsøkte så å bytte fra HDMI til DisplayPort og voila! Etter det fikk jeg installert driver uten problemer. Virker rett å slett som om HDMI porten på skjermkortet er defekt.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Hm sprø oppførsel da. Fint det ordna seg. DP > HDMI uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå