DevN Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Bør jeg gå for en til Western Digital 120GB Caviar SE S-ATA? Skulle vel ikke bli så mye bråk av dette? Bør jeg kanskje velge en Seagate? Så litt her på mpx.no sin side! Seagate er jo billigere også, er det noen store forskjeller jeg bør merke meg? Uansett, hva anbefaler dere? En Seagate bør vel passe sammen med en WD? Og hvis jeg skulle få det, reagerer alle harddisker på magnetiske skutrekkere? Alle jeg kan finne i verktøy kassen er magnetiske. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 seagate diskene er generelt mer stille-gående. har en venn som har returnert 5-6 WD disker de siste 2 mnd. så tror du burde velge seagate Lenke til kommentar
dale Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 seagate diskene er generelt mer stille-gående. har en venn som har returnert 5-6 WD disker de siste 2 mnd. så tror du burde velge seagate Har selv en haug med wdc 120 8mb disker som har gått i snart ett år uten komplikasjoner så jeg er ikke helt enig med deg Lenke til kommentar
Kei Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 seagate diskene er generelt mer stille-gående. har en venn som har returnert 5-6 WD disker de siste 2 mnd. så tror du burde velge seagate noen venner av meg hadde WD 200GB blitt bråstopp i... (er sikkert mange som ikke har Problemer) ellers kan jeg trygt si at Maxtor og Seagate er gode harddisker Bare søk etter reviews i google. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Disse er de aktuelle: - Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk - Seagate 160GB Barracuda 7200.7 Harddisk - Western Digital 120GB Caviar SE S-ATA - Western Digital 250GB Caviar SE S-ATA Hvilken vil dere anbefale mest? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Nå har jeg endelig fått brukt de nye Hitatchi 7k250 diskene litt, og jeg må si at jeg er godt fornøyd. Jeg satt en i min, en i fattern's og en i søsterens maskiner. De er stille idle, stille når de skriver, forholdsvis kalde og bra ytelse. Det stemmer at de lager en "rekalibreringslyd" hvert x antall minutter (10 sier noen) og at denne i begynnelsen kan få deg til å tro at naboens katt har sneket seg inn i stua, men den varer bare 1/4 sekund, og den er lett å bli vant til. Jeg hadde først to Seagate 7200.7 disker som bråkte så mye at jeg bestemte meg for å bytte de etter 10 minutter. Flere har bekreftet at de hører samme lyd, men jeg vet ikke om dette er et problem som gjelder alle 7200.7 diskene. De vanlige WD diskene mener jeg er altfor bråkete, men jeg så i en webshop at de hadde noen nye WD disker med FDB kulelager. Muligens disse diskene kan gi en god kombinasjon av det du er ute etter. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 seagate diskene er generelt mer stille-gående. har en venn som har returnert 5-6 WD disker de siste 2 mnd. så tror du burde velge seagate Hvis han har returnert så mange disker på 2 måneder er det nok ikke diskene som er problemet... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Jeg bruker lang tid til å venne meg til ting, blant annet lyder fra harddisken. Og denne "rekalibreringslyden" virket litt... eh.. irriterende. Enten er det jeg som ikke vet hvor stille en harddisk kan være, eller så må jeg nekte for klagene på WD. Min WD bråker ikke noe særlig da, den er ganske stille. Jeg var tenkt til å bruke en disk som C og en som D. C: Windows og diverse programmer/spill/etc. D: Backup's (formateres nesten aldri). Altså på D ligger musikken min, filmene mine, etc. Hvilken passer best til dette? Uansett? Og by the way, mens jeg allerede er i gang: Er det noen stor fordel å ha en vifte foran harddisken? Tror ikke det lar seg gjøre uansett, det er liksom ikke plass. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Seagate 160GB Barracuda 7200.7 Harddisk Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg kan anbefale en WD Caviar 120GB SE, har aldri hatt noen problemer med den! Den er i tilleg ikke så veldig bråkete! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Bruker wd 120 gb Bufferstørrelse 8 MB til os © og (e) til backup funker fett. Er eit årgamald. Eg merker ikkje noe spess støy av den..... har ein 20 gb wd 5400 (d) har gått stabilt i 3 år. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor folk sier at Seagte er stillere enn WD? Har en Seagate 120GB og 2xWD 80GB Jeg kjøpte Seagate fordi folk ropte så høyt her inne om at de var så stille og WD var skikkelige bråkebøtter. Ja WD var så bråkete at noen skulle aldri i verden legge fingra på en WD disk igjen!! Seagate bråker mindre ja , når den ikke brukes! Men når den brukes så har den en irriterende knitrelyd , WD'ene knitrer ikke hørbart. Dette er inne i et Chieftec Dragon Tower. WD diskene har litt høyere suselyd , men diskene produserer i det minste en konstant lyd. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Bli enige da! Hva bør jeg gå for? Klarer meg vel i grunnen fint med en til 120 GB, men den der 250 GB'en fristet. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Btw har Chieftec Dragon Midi Tower. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Disse er de aktuelle: - Western Digital 250GB Caviar SE S-ATA Hvilken vil dere anbefale mest? Jeg ville gått for så mye harddisk plass som mulig.. og denne har fått gode kritikker nærmest overalt. Blir sannsynligvis min neste harddisk, med mindre 300 gig plutselig faller i pris og får 8MB cache & 7200 RPM. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ja, den var nok så fristende... Men den ble jo litt i høyeste prisen... Men kan nok sette den på ønskelisten, hvis dere mener den er bra. Er jo alltids bra med mye plass... ...reagerer alle harddisker på magnetiske skutrekkere? Ingen som har svart på det? Alle gjør vel det, men alle tilgjengelige her er mer eller mindre magnetisk... Bør jeg låne et skrujern hos noen, eller går det greit å bruke et med lite magnetisme..? Lenke til kommentar
gafflek Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ville absolutt sett på den nye Deskstar fra Hitachi, får gode karakterer på www.storagereview.com, ta en titt der. Skulle være temmelig stillegående, er litt dyr da, 2700 og noe på psdata, men tror jeg skal bestille en, sammen med 74GB raptor Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nyere Seagate er ikke så stille som de var. Med Maxtor er enkelte disker stille, mens andre bråker. Det er fordi de selger ulike disker under samme betegnelse, hvor noen har en mer stille motor. Hitachi har jeg ikke prøvd, men de skal vistnok være stille. Har prøvd Seagate Baracuda, Seagate 7200.7, WD (80 og 120) samt Samsung. Den desidert mest stille disken er Samsungen, med Baracuda på andreplass. Holdt ikke ut WD diskene så de solgte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå