Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betraktninger rundt "game".

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk bra førstepost. 100% enig i alt du skriver. Når det kommer til andreposten; hmmm...

Her skal du plutselig spille et spill, selv om alt det andre du skrev hovedsakelig gikk bort i fra "game". Min erfaring tilsier at ærlighet er viktig, og jenter setter generelt sett svært stor pris på ærlighet. Det betyr ikke at du skal fortelle dine dypeste hemmeligheter og åpne deg helt opp for hun fra første møte, men du skal være tydelig i hva du er ute etter. Er du ute etter et forhold, så er du ute etter et forhold! Ja, du vil miste interessen til jenter som ikke er ute etter et forhold, men siden du allerede vet det finnes titusenvis av jenter som ser etter akkurat deg, så betyr det ingenting. Dessuten viser det bare at du ikke er redd å miste jenter, fordi du vet du er attraktiv og vil finne andre jenter. 

Det samme gjelder om du kun er ute etter en "søndagskjæreste" eller noe enda mer casual. Det er attraktivt med en mann som vet hva han vil ha, og som sagt; hvem setter ikke pris på ærlighet? 

Endret av G27
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Tror det du sier har mye for seg, men føler din kritikk av pua også rammer ditt eget game rundt forholdsinteresse.

Kan du utdype?

Lenke til kommentar

Jeg mener vel også at det å være på jakt etter et forhold er en dårlig ide enten man er mann eller kvinne.

:ph34r: Var det ikke du som laget en tråd og innledet førstepost med følgende; Hei! Jeg har bestemt meg for å få meg kjæreste.

Hehehe!

Hva mener du da om nettdating? La oss si at jeg ønsket meg en kjæreste og hadde fått en jente fra Sukker med på date, hvor hun på daten fortalte at hun "egentlig ikke visste helt hva hun så etter". Da hadde ikke jeg investert noe særlig med tid i hun. Da hadde jeg plutselig risikert å investere mye tid i en jente som bare kanskje ville være i et eksklusivt forhold. 

La oss ta det fra en annen vinkel samtidig. Jeg ønsker kun casual sex. Jenta ønsker egentlig et forhold. Jeg vet at jenta uansett ikke vil få meg forelsket og til å ønske et forhold. Hvor råtten er jeg ikke da om jeg ikke er ærlig og sier det rett ut som det er? I stedet for å gi hun et falskt håp om at det kanskje, kanskje kan bli oss to? Om jeg er ærlig og sier at jeg kun ønsker sex, og også ønsker å date andre jenter, så går vi sannsynligvis hver vår vei. Allikevel er casual sex så vanlig i Norge nå at det selvfølgelig er en mulighet for at hun går med på en slik "bootycall-ordning". Begge kan nyte sex innimellom, og hun kan lete videre etter mr. right. 

Dessuten vil hun føle tillit til meg, ettersom at jeg åpenlyst er ærlig, noe som er viktig i alle typer forhold. 

Jeg er åpen for et forhold om jeg møter noen jeg virkelig liker, men jeg liker å ta ting litt rolig. La oss se hva som skjer. Det eneste jeg vet nå er at jeg liker å være sammen med deg og har lyst å se deg igjen.

Dette kan være en fin setning, men den kan tolkes på flere måter. Alle har blitt såret før, noen mer enn andre, og noen vil tolke den setninger der som at du kanskje ikke er interessert i et forhold i det hele tatt, og kun er interessert i sexen. Jenten får noia og kutter kontakten. 

Som sagt er jeg helt enig i det du skriver i hovedinnlegget, og innlegget mitt var rettet mot andreposten. 

Endret av G27
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ta det fra en annen vinkel samtidig. Jeg ønsker kun casual sex. Jenta ønsker egentlig et forhold. Jeg vet at jenta uansett ikke vil få meg forelsket og til å ønske et forhold. Hvor råtten er jeg ikke da om jeg ikke er ærlig og sier det rett ut som det er? I stedet for å gi hun et falskt håp om at det kanskje, kanskje kan bli oss to? Om jeg er ærlig og sier at jeg kun ønsker sex, og også ønsker å date andre jenter, så går vi sannsynligvis hver vår vei. Allikevel er casual sex så vanlig i Norge nå at det selvfølgelig er en mulighet for at hun går med på en slik "bootycall-ordning". Begge kan nyte sex innimellom, og hun kan lete videre etter mr. right. 

Dessuten vil hun føle tillit til meg, ettersom at jeg åpenlyst er ærlig, noe som er viktig i alle typer forhold. 

Dette er ikke en korrekt sammenlikning.

Her snakker du om å bevisst føre noen bak lyset, i.e., late som om du er interessert i et forhold når du ikke er det for å få sex, noe jeg aldri selv har gjort eller foreslått. 

Det jeg snakker om er jo å holde kortene litt tettere til brystet om du faktisk er interessert i et forhold og det blir jo noe helt annet.

Det var ikke en direkte sammenligning heller, men mer et eksempel som støttet oppunder dette med ærlighet og det å være tydelig i hva man ønsker. 

Uansett fikk jeg reflektert mer på temaet etter at jeg skrev innlegget, og jeg innrømmer at jeg har erfaring som støtter oppunder påstanden din om at jenter vil prøve å fange deg i et forhold dersom du virker lite interessert i et forhold og er tilfreds med livssituasjonen slik den er. En mann som er fornøyd og ikke "trenger" mer, er jo attraktivt i seg selv. Det handler kanskje mer om hva som kommuniseres mellom linjene, kontra hvilke ord som sies. 

Lenke til kommentar

100% enig med første post. Det bunner igrunn i å være trygg på seg selv. Er man det så kommer resten automatisk. Det er faktisk latterlig lett å hooke damer når man ikke bryr seg, samtidig som det kan være veldig vanskelig når man er desperat. Har erfaring fra begge deler så vet hva jeg snakker om. :)

Anonymous poster hash: 57e99...1cb
Lenke til kommentar

Kvinner vil altså sette pris på at du interesserer deg for noe annet her i livet enn henne. Ikke fordi det er positivt nok i seg selv og nermest ikke trenger noen begrunnelse? Men rett og slett fordi vi vil ha noen vi kan temme, vi vil ikke en tam katt, vi vil komme i andre rekke. Der begynner du å havne på villspor, for her begynner de sosiale antennene å minske. Kvinner liker nemlig menn med sosiale antenner og sosial intelligens, når du kommer med såpass billige og ureflekterte løsninger på en ganske forenklet sak, så forteller det oss noe om måten du tenker på. Hvis du tar slike beslutninger på noe som er såpass enkelt (liker ikke menn at kvinner har interesser utenom han? ganske easy egentlig!), hvordan vil det være å lytte til deg ellers og på andre områder? Når du skal sjekke noen opp, så bør du nok ha en litt mer fleksibel holdning til dette. Det er helt korrekt at kvinner vil ha en mann med interesser og hobbyer, ingen tvil om det, det er sexy å være god til noe! Opptatt av og brenne for noe.. Men du fornærmer virkelig meningen med det hele, når du begynner å snakke om at det er fordi vi liker utamme "katter" og pent må komme i "andre rekke". Jeg kan da fint ha en kjæreste med interesse for andre ting enn meg, og motsatt, uten at vi gjør det pga det du sier her.

Det finnes dessverre mange menn og kvinner som mister seg selv i langvarige forhold. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være, måten å unngå dette på er å støtte hverandre og ikke miste troa på hverandre. Verken seg selv eller partneren sin. Det du på en måte sier her er at disse menneskene er stakkarlige og dårlige... Tvert i mot. Flere par opplever dette og klarer å føre en samtale om dette og ordne opp i det, det er noe som kan skje i et parforhold og da er det behov for å føle seg litt motivert - ikke føle seg som en "temmet katt" som ingen vil ha.

Du har forstått hovedskrift, men du har fortsatt mye å gå på når det kommer til innholdet i hovedskriften. Jeg har hatt langvarig forhold over flere år, vært langvarig singel i flere år. Har venner på begge kantene. To foreldre som har holdt sammen siden barndommen.. Jeg tror jeg vet litt hva jeg prater om, selv om temaet aldri kan bli ferdig utlært.

Anonymous poster hash: efd41...a24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det som er problemet med PUA&co er at målet er å få fitte. Joda, fint og gøy å jobbe med seg selv og bla bla bla. Men det er fremdeles fitte som er målet, ikke å bli ein rektig så gild kar og eit kupp av ein mann. Det er litt som å trene ræva av seg for å være ripped, og ikke trene for å ha en sunn kropp å oppbevare sin sunne sjel i. Det er noe halvveis og ynkelig over det hele.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Du har forstått hovedskrift, men du har fortsatt mye å gå på når det kommer til innholdet i hovedskriften. 

Og du har mye å gå på når det gjelder bruk av avsnitt og mer presise formuleringer! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...