Fratell Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Ser at Backup Personell har hele 47 annonser ute på Finn.no. Alle annonsene er om samme stilling som kundeservicemedarbeider i Athen. De har holdt på "reklamere" for disse stillingene i hele sommer nå. Her er èn av annonsene: http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=80734326 I annonsen står det at man jobber for Teleperformance. Har en kjenning av en kjenning av en som kjenner en som nettopp fikk jobb som kundeservicemedarbeider i Athen. Er ikke venn med han, men fikk med meg at han skulle jobbe for Canal Digital i Athen. Rimelig sikker på at han har søkt på denne stillingen. Antar at Teleperformance og Canal Digital har noe med hverandre å gjøre. Stillingen fremstår som en artig og chill jobb, og jeg har lyst å søke, men har en uggen følelse egentlig. Er det salg man kommer til å drive med? For jeg hater å tvinge meg på folk for å selge produkter. Jeg liker bedre å ta imot telefoner fra folk som har problemer med produktet og trenger hjelp. Står at dette er arbeidsoppgavene, men mistenker at man egentlig skal drive med salg: - Motta og håndtere henvendelser via innkommende telefonsamtaler - Fungere som første kontaktpunkt for alle norsk- eller svensktalende kunder - Løse fortløpende saker Synes bare det er merkelig at de så og si spammer hele Finn.no med 47 annonser og 97 stillinger. Trenger de virkelig så mange kundebehandlere? Eller lyver annonsen, og at de egentlig skal rekruttere selgere? Noen med erfaring fra Teleperformance og/eller Canal Digital? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 INGENTING er chill med en telefonselgerjobb. Det er det verste jeg har hatt som vikaroppdrag hos Proffice, jeg holdt ut i 3 uker, derav 2 uker med opplæring. Folk gir faen i om du ringer fra Athen når de sitter og spiser middag eller ser på TV, er uhøflige og uinteresserte i hva du klarer å stotre ut av deg som åpningsreplikk. Don't go there. Lenke til kommentar
Fratell Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 INGENTING er chill med en telefonselgerjobb. Det er det verste jeg har hatt som vikaroppdrag hos Proffice, jeg holdt ut i 3 uker, derav 2 uker med opplæring. Folk gir faen i om du ringer fra Athen når de sitter og spiser middag eller ser på TV, er uhøflige og uinteresserte i hva du klarer å stotre ut av deg som åpningsreplikk. Don't go there. Sååå, du vet med sikkerhet at dette er en selger-jobb og ikke bare en vanlig jobb som kundeservice? (ta imot telefoner og hjelpe) Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Utifra det jeg så/leste på nettsiden deres, så virker dette som et internasjonalt kundeservice-selskap - som firmaer kan outsource sin kundeservice til. https://www.teleperformance.com/en-us/people-company/ Endret 16. august 2016 av OhEasy Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Jobben er sikkert greit den, men betalingen kanskje ikke så mye. Ene lærlingen vår her gikk etter han var ferdig med utdanningen til Irland hvor han jobbet med support for Microsoft mener jeg det var. Var vel der i ca 1,5 år. Deretter var han i Athen å drev support for et annet firma, han ville ha varmere klima.. Han holdt vel på i 6 måneder. Jobben var grei sa han men lønnen var det ikke lett å leve av da han sa Athen var dyrere en han trodde. Så uansett hva du velger å gjøre, sjekk ut leiemarkedet i området, prøv å finne ut prisnivå, og søk så hvis interessen er der forsatt. Bare ha i hodet en minimumlønn du føler du må ha for at dette skal gå rundt. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Synes bare det er merkelig at de så og si spammer hele Finn.no med 47 annonser og 97 stillinger. Trenger de virkelig så mange kundebehandlere? Eller lyver annonsen, og at de egentlig skal rekruttere selgere? Noen med erfaring fra Teleperformance og/eller Canal Digital? Det er enten salg eller så underbetaler de sine ansette. Da er ikke problemet å få tak i nok kunder, problemet er å få tak i nok ansatte. Jeg ville holdt meg unna. Selv om du bor i Athen så gjør det ikke lett å besøke andre deler av Hellas, og Athen er et høl. I tillegg så er skattene høye, lønnen er lav og arbeidsoppgavene er kjedelige. Vil du bo i utlandet så finnes det langt bedre jobber. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Athen ja, det er et altfor varmt høl med dyre boligpriser og generelt dyrt det meste. Med lav lønn får du ikke utfoldet deg stort, og siden det er så varmt der hele tiden mistrives du garantert over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå