Wrykk Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Jeg har en 4,5 måneder gammel hankatt som tisser i alle sengene i huset vårt... Dette er veldig frustrerende og vurderer og avlive ham.. Noe som jeg absolutt Ikke vil!! Jeg lurte egentlig på da om noen har tips til hva vi kan gjøre for å fikse dette problemet fortest mulig?? Det er ikke noe galt med sandkassen hans, den holder vi alltid ren. Meen.. første natt da vi fikk han, hadde jeg han i senga mi, pga av at jeg ikke ville at han skulle være alene, syntes så synd i han.. Så tisset han jo selvfølgelig i senga mi. Så jeg lurer på om kanskje det har noe med dette å gjøre... At han tisser overalt i sengene.. Håper på tips og råd fra dere om hva vi kan gjøre. Det blir altfor trist visst vi skal avlive han på grunn av det.. ?? Endret 15. august 2016 av Wrykk Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 legg en klut med eddiksyre i hver seng ( Ta de bort når du legger deg). Tror det vil hjelpe.. Har ihvertfall stoppet alle kattene jeg har vokst opp med å slutte å tisse rundt. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Kommer han seg ned av sengene selv? Det er ikke all sand kattene liker heller, prøvd å bytte? Endret 16. august 2016 av AllFather Lenke til kommentar
Wrykk Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Ja vi har prøvd forskjellige kattesand typer Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Lukk døra til soverommet. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Har dere prøvd hundemetoden? Følg med katten, og med jevne mellomrom setter dere den "på do". Hvis den gjør noe så får den belønning. Repeat ad nauseam. Veldig kjedelig, men definitivt verdt å unngå at dere avliver en levende skapning for å unngå litt bry. 2 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Er han kastrert? Men ikke gamle katten, så jeg vet ikke om det kan være grunnen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Han kan allerede være kjønnsmoden, dere burde ringe vet og spørre om hvor tidlig dere kan få han kastrert. Jo tidligere jo bedre for å eliminere uønsket oppførsel som spraying overalt, men det høres ikke ut som om det er det problemet dere har. Lukk døren til soverommet, pus har ingen adgang hvis pus ikke kan oppføre seg (og det er fint med ett hårfritt rom, så du kan legge deg uten å legge deg i en masse kattehår). Skaff pus sin egen seng, bur med ett godt pledd de liker å ligge på er en stor hit da buret har vegger og tak og det hjelper på å gjøre så pus føler seg trygg, og samtidig gjør du pus vandt med å være i ett bur til dagen dere trenger å ta han med til veterinæren, så da slipper dere å krangle med han for å få han i buret sitt 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Vasker dere ordentlig? Hva bruker du til å vaske senga med? Får dere ikke bort all lukt vil den tisse der igjen. 1 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 ha flere kasser i huset, mine katter gjorde det samme, har de kasser tilgjengelig til alle tider er det mindre sjans for at de pisser andre steder. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Det er en tanke, mer enn en kasse... Lenke til kommentar
Wrykk Skrevet 30. august 2016 Forfatter Del Skrevet 30. august 2016 Tusen takk for gode svar! Vi skal kastrere han imorgen faktisk. Håper det ordne seg da ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå