Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvem skal betale? Politi eller meg?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Om du kjører i bilen min og skraper opp hele fangeren, spiller det ingen rolle om fangeren hadde en liten skrape fra før, du(din forsikring) dekker lakkering av hele fangeren. Om du bulker døra mi i stykker dekker du ny dør, selv om jeg hadde en kosmetisk bulk fra før.

Verkstedet kan faktisk velge å sette inn en brukt dør, du ha ikke automatisk krav på ny.

verkstedet kan ikke velge noe som helst, de har jo ingenting med dette å gjøre. Det er enten meg, motpart eller forsikring som betaler og dermed bestemmer hva som skal byttes og hvordan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjører i bilen min og skraper opp hele fangeren, spiller det ingen rolle om fangeren hadde en liten skrape fra før, du(din forsikring) dekker lakkering av hele fangeren. Om du bulker døra mi i stykker dekker du ny dør, selv om jeg hadde en kosmetisk bulk fra før.

Verkstedet kan faktisk velge å sette inn en brukt dør, du ha ikke automatisk krav på ny.

verkstedet kan ikke velge noe som helst, de har jo ingenting med dette å gjøre. Det er enten meg, motpart eller forsikring som betaler og dermed bestemmer hva som skal byttes og hvordan.

Korrigering: Forsikringsselskapene pålegger/kan pålegge verkstedet å benytte brukte deler om det finnes, og da selvsagt på eldre biler. Dette gjelder selvsagt bare reparasjoner som forsikringsselskapene betaler...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men da er vel kravet fra utleier foreldet også?

Viss det er sånn at utleier først nå kommer med kravet..

Jeg synes det virker som oppsigelsen er relativt nylig, siden det er snakk om depositum nå - jeg vil ikke tro de har hatt en disputt om depositum i 3 år?

Lenke til kommentar

Dersom utgiftene er pådratt i 2011 regnes foreldelsen fra det tidspunktet. Oppsigelsestidspunktet er sjelden aktuelt som utgangspunkt for foreldelse, det er eventuelt tilbakeleveringstidspunktet.

Hvilke grunner er det til at foreldelsen eksisterer? Kjekt å vite hvis den psykopat kjerringen prøver seg.

Lenke til kommentar

Foreldelse finnes for at kreditorer skal kreve gjeld/krav betalt uten å drøye i det vide og det brede. Du finner reglene om det i foreldelsesloven.

noen andre gode argumenter som jeg kan bruke når jeg nekter å utbetale depositumet? Tenker da på foreldelsesomfanget.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "depositum"? Står pengene på depositumkonto i en bank? 

Når ble leieforholdet avsluttet?

leieforholdet ble avsluttet sommer 2011. Depositumet har stått på depositumskonto i banken min fra starten av leieforholdet (2 uker før det ble avsluttet)

Lenke til kommentar

Leieforholdet ble avsluttet sommeren 2011, og huseieren kommer med dette nå? Og du har fortsatt ikke hentet ut pengene fra depositumkonto, 5 år senere? 

fordi henne truet med fra starten at det ble 16-17 tusen så da var det like greit å ikke nevne det. Henne har ikke prøvd å få det ut eller snakket med meg om det før nå etter over 5 år. Jeg har ikke prøvd å unngå henne, men henne har ikke prøvd å få det ut før nå, fikk brev fra banken om det. Det er i bunn og grunn ikke mitt ansvar å kontakte banken og si at det skal utbetales.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Leieforholdet ble avsluttet sommeren 2011, og huseieren kommer med dette nå? Og du har fortsatt ikke hentet ut pengene fra depositumkonto, 5 år senere? 

fordi henne truet med fra starten at det ble 16-17 tusen så da var det like greit å ikke nevne det. Henne har ikke prøvd å få det ut eller snakket med meg om det før nå etter over 5 år. Jeg har ikke prøvd å unngå henne, men henne har ikke prøvd å få det ut før nå, fikk brev fra banken om det. Det er i bunn og grunn ikke mitt ansvar å kontakte banken og si at det skal utbetales.

Hvem sitt ansvar er det da? Banken kan jo ikke vite at du har flyttet ut.

Lenke til kommentar

Hvem sitt ansvar er det da? Banken kan jo ikke vite at du har flyttet ut.

Jeg forstår janbanan slik at han mener at det ikke er hans ansvar å kontakte banken og si at depositumpenger skal utbetales til utleier. Det har han rett i: Det er utleiers ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...