Gå til innhold

Ny monitor til blant annet witcher 3, 4K noe vits over 1440P ?


aphelion3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gikk jeg faktisk for - ikke le - Asus sin MG278Q free sync. Jeg vet at det blir litt tullete siden jeg har et Geforce-kort, men jeg får likevel bedre hz om ikke maks, og lavere responstid enn tilsvarende dyrere IPS-panel. Ser også at en del anmeldere mener forskjellen i bildekvalitet på TN og IPS i stor grad er subjektiv. G-syncen ble for dyr i denne omgang.

Lenke til kommentar

Vil nok ikke si at forskjellen i billedkvalitet mellom ISP og TN er subjektivt. Det er definitivt en rimelig stor forskjell, men hvis du ikke er vant til ISP/VA, så vil det gå greit. Problemet er når du har vent deg til VA/ISP og går tilbake. Innsynsvinkel er dårligere på TN, og det er ikke så mye du skal bevege deg før bildet oppfattes veldig blass, hvis du f.eks. lener deg tilbake når du skal se en film el.

 

Guttungen hadde denne skjermen i en uke før han byttet den inn. Den hadde et problem med baklyset, og de hadde ikke flere inne, så han la til mellomlegget og gikk for ISP-versjonen. Han er fornøyd med at han oppgraderte.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg praktisk talt aldri ser film på pc-skjermen, den er kun til spilling, og da sitter jeg klistret i samme posisjon hele tiden. Så i hvert fall at denne skjermen kom meget godt ut av samtlige tester jeg var innom. Det var ingen som påpekte noen store forskjeller mellom den og en tilsvarende IPS, i hvert fall. Men, som du sier, jeg er ikke akkurat godt vant, så jeg tror det blir en kjempeoppgradering for meg uansett, og til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...