Gå til innhold

Øvelser som strammer magen?


Kim1111

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge ikke vekttapet er veldig stort på kort tid, så følger huden etter og du vil ikke få slapp hud.

Hvis du tenker på å øke muskulaturen i mageregionen, så er det mange øvelser du kan gjøre hjemme. Sit-ups og push-ups er klassikere. Bare pass på å utfør øvelsene korrekt, eller så får du ingen effekt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Så lenge ikke vekttapet er veldig stort på kort tid, så følger huden etter og du vil ikke få slapp hud.

Hvis du tenker på å øke muskulaturen i mageregionen, så er det mange øvelser du kan gjøre hjemme. Sit-ups er en klassiker.

Så er spørsmålet om hvor effektivt situps er? Hørt mange si at man kan ta 1000+ situps hver dag uten noe særlig effekt

Lenke til kommentar

Mange tar sit-ups feil, og bruker feil muskulatur. De ender opp med å bruke armer, rygg og nakke i stedet, og ikke magemusklene.

Men hvis du vil ha en stram mage og lite fett, så er det kun kosthold som hjelper. Du kan ikke trene det vekk. Hvis det er det du mener med " stramme opp".

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Mange tar sit-ups feil, og bruker feil muskulatur. De ender opp med å bruke armer, rygg og nakke i stedet, og ikke magemusklene.

Men hvis du vil ha en stram mage og lite fett, så er det kun kosthold som hjelper. Du kan ikke trene det vekk. Hvis det er det du mener med " stramme opp".

Jupp. Må ikke være lite fett men helst at magen er stram ja.

 

Og er på kosthold nå. Har kuttet ut alt av sukker osv og er på maks 1350 kcal om dagen. Har gått ned 5 kg.

 

Veier 85 nå, men om jeg fortsetter å holde meg til maks grense på kcal, vil jeg ikke bare gå mer og mer ned i vekt(til 70-75kg), som jo ikke er bra? 

Lenke til kommentar

1350 kcal er litt lite. Tanken er å forbruke mer enn du inntar, ikke sulte deg selv. Du må spise nok til å ha overskudd til å være aktiv. Rundt 2000 kalorier er normalt for en voksen mann. Er du aktiv i minst 30 min per dag (du skal svette, kardio er viktig) så vil du få et kalori underskudd og du vil gå ned i vekt.

Hvis du hovedsakelig sulter deg selv, så vil du ikke klare å holde gående lenge og når du har sultet deg ned til ønsket vekt, så er det lett å gå opp i vekt igjen. Siden kroppen har vendt seg til et sulte regime og vil benytte en hver sjanse til ta igjen det tapte.

 

Spis sunt og variert, og vær aktiv. Det finnes ingen snarveier. Jeg anbefaler deg å ta tiden til hjelp og ikke prøv å gå raskt ned i vekt. Det aller viktigste er å endre livsstil og det gjøres ikke i en håndvending.

 

Hvor høy er du forresten?

Lenke til kommentar

1350 kcal er litt lite. Tanken er å forbruke mer enn du inntar, ikke sulte deg selv. Du må spise nok til å ha overskudd til å være aktiv. Rundt 2000 kalorier er normalt for en voksen mann. Er du aktiv i minst 30 min per dag (du skal svette, kardio er viktig) så vil du få et kalori underskudd og du vil gå ned i vekt.

Hvis du hovedsakelig sulter deg selv, så vil du ikke klare å holde gående lenge og når du har sultet deg ned til ønsket vekt, så er det lett å gå opp i vekt igjen. Siden kroppen har vendt seg til et sulte regime og vil benytte en hver sjanse til ta igjen det tapte.

 

Spis sunt og variert, og vær aktiv. Det finnes ingen snarveier. Jeg anbefaler deg å ta tiden til hjelp og ikke prøv å gå raskt ned i vekt. Det aller viktigste er å endre livsstil og det gjøres ikke i en håndvending.

 

Hvor høy er du forresten?

Ja, men greia er at jeg ikke er noe særlig aktiv i disse tider. Og utifra denne kalkulatoren her, http://www.calculator.net/calorie-calculator.html?ctype=metric&cage=19&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=186&ckg=85&cactivity=1.2&printit=0&x=68&y=12 så er det 1300 kcal om dagen for at man skal miste 1 kg i uka.

 

Er 186 :)

Lenke til kommentar

Som sagt så kaster du bort tiden ved å sulte deg selv. Du klarer ikke å holde det gående "for alltid", og når du begynner å spise normalt igjen så vil du få kiloene tilbake med en gang. Hvis du ikke har tid eller ikke gidder å være aktiv/trene, så kan du bare glemme det.

Du er i tillegg helt normal vektig, hvis du er ute etter en stram mage, så må du jobbe for det. Sånn er det bare. Det finnes ingen snarveier, hvis du ønsker et varig og bra resultat så må du trene jevnlig.

Lenke til kommentar

Som sagt så kaster du bort tiden ved å sulte deg selv. Du klarer ikke å holde det gående "for alltid", og når du begynner å spise normalt igjen så vil du få kiloene tilbake med en gang. Hvis du ikke har tid eller ikke gidder å være aktiv/trene, så kan du bare glemme det.

Du er i tillegg helt normal vektig, hvis du er ute etter en stram mage, så må du jobbe for det. Sånn er det bare. Det finnes ingen snarveier, hvis du ønsker et varig og bra resultat så må du trene jevnlig.

Da må du ha misforstått helt.

 

Fordi jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke var særlig aktiv og ville kutte ut fettet så måtte jeg endre kostholdet. Og det gjøres via den kalori kalkulatoren. Og ifølge den så er 1350 kcal om dagen det for 1 kg i uka. Til nå har jeg mister 5 kg. Men fettet er som sagt enda løst rundt magen så derfor jeg spurte på om det var noen øvelser for å stramme opp mageregionen(gjerne som kan gjøres hjemme)

 

Fullt mulig å miste fett selvom man ikke trener 5 timer om dagen.

Endret av Kim1111
Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre fett noe fastere/strammere, du må erstatte det med muskler. Skal du ha en stram mage, uten noe løst fett, så må du ha en lav fettprosent og trene mye.

Øvelser som styrker kjernemuskulaturen er viktig. Sideplanken/planken, situps, osv. er fine øvelser. Bruk google.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre fett noe fastere/strammere, du må erstatte det med muskler. Skal du ha en stram mage, uten noe løst fett, så må du ha en lav fettprosent og trene mye.

Øvelser som styrker kjernemuskulaturen er viktig. Sideplanken/planken, situps, osv. er fine øvelser. Bruk google.

Men om jeg vil ha bort magefettet, så hjelper det vel å gå i underskudd på kalorier?

Lenke til kommentar

 

Du kan ikke gjøre fett noe fastere/strammere, du må erstatte det med muskler. Skal du ha en stram mage, uten noe løst fett, så må du ha en lav fettprosent og trene mye.

Øvelser som styrker kjernemuskulaturen er viktig. Sideplanken/planken, situps, osv. er fine øvelser. Bruk google.

Men om jeg vil ha bort magefettet, så hjelper det vel å gå i underskudd på kalorier?

 

 

Ja, du må ha kaloriunderskudd.

 

Og husk, du kan ikke velge hvor du vil forbrenne det.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan ikke gjøre fett noe fastere/strammere, du må erstatte det med muskler. Skal du ha en stram mage, uten noe løst fett, så må du ha en lav fettprosent og trene mye.

Øvelser som styrker kjernemuskulaturen er viktig. Sideplanken/planken, situps, osv. er fine øvelser. Bruk google.

Men om jeg vil ha bort magefettet, så hjelper det vel å gå i underskudd på kalorier?

 

 

Ja, du må ha kaloriunderskudd.

 

Og husk, du kan ikke velge hvor du vil forbrenne det.

 

Har vært på maks 1300-1400 kalorier. Men har ikke gått så megamye ned.

 

Hvor mye må man drive dette her?

Lenke til kommentar

 

 

 

Du kan ikke gjøre fett noe fastere/strammere, du må erstatte det med muskler. Skal du ha en stram mage, uten noe løst fett, så må du ha en lav fettprosent og trene mye.

Øvelser som styrker kjernemuskulaturen er viktig. Sideplanken/planken, situps, osv. er fine øvelser. Bruk google.

Men om jeg vil ha bort magefettet, så hjelper det vel å gå i underskudd på kalorier?

 

 

Ja, du må ha kaloriunderskudd.

 

Og husk, du kan ikke velge hvor du vil forbrenne det.

 

Har vært på maks 1300-1400 kalorier. Men har ikke gått så megamye ned.

 

Hvor mye må man drive dette her?

 

 

Lenge. Hadde det gått fort, så hadde ingen hatt magefett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...