Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server: Virker kun i IE!

Anbefalte innlegg

Driver sjeldent å besøke FTP-servere, men denne gangen har jeg funnet litt innhold på en jeg hadde lyst på.

Det går veldig tregt å besøke/laste ned/etc via IE, og denne Windows-møkka.

Så lastet ned WS-FTP Pro, men det står bare "530 Login Incorret.".

I IE behøvde jeg ikke skrive inn noe passord, han/hun gikk rett inn, men i dette programmet får jeg spørsmål om brukernavn og passord. Har prøvd "anonymous" på både bruker og passord...

Løsning?

Logger IE inn med noe spesielt brukernavn og passord?

Endret av zalo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd med anonymous som brukernavn og en epost-adresse som passord? Det er vanlig på anonyme FTP-servere, og jeg antar IE gjør dette automatisk.

Høres logisk ut. Jeg vet det er en setting i de serverdaemons jeg har brukt, at man må fylle ut en epostadresse på anonymous. Sånn bare for admins skyld, så han vet hvem som er innom. Selvfølgelig er det få som bruker sin EGEN addresse, menmen.

Det du kan gjøre er å sette opp en ftp og kreve dette, så ser du hva IE sender som passord til anonymous-kontoen. Kanhende det er en testsekvens, at den først tester uten, så med epostaddresse som passord, før den overlater kontroll til bruker.

Lenke til kommentar

Jepp, har prøvd flere ganger, men til ingen nytte.

Hvis det går fort og er enkelt, så kan jeg naturligvis sette opp en ftp-server for å teste, men har aldri gjort det før, så aner ikke hvordan det gjøres...

Så hvis dere mener det har noen hensikt, si meg hvordan, og hvordan jeg sjekker hvem som kobler seg opp til den.

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke å sette opp en egen ftp server for å teste. Du kan jo prøve å koble deg til andre servere. F.eks. ftp.intel.com. Hvis du ønsker å sette opp en egen ftp server for å teste kan du heller starte den som følger med Windows XP. Gjort med noen få klikk..

Hvis ikke dette fungerer er det sannsynligvis noen parametre i WS_FTP som må forandres. Hvilken type internettilknytning har du? Det er mulig du må velge passive ftp connection i WS_FTP (har ikke brukt WS_FTP på noen år nå da men...)

Ellers vil jeg anbefale en mye bedre gratis klient: http://www.smartftp.com

Eller den beste etter min mening (men som koster litt penger): http://www.flashfxp.com

Lenke til kommentar
Eller den beste etter min mening (men som koster litt penger): http://www.flashfxp.com

Korrekt, FlashFXP er overlegen. Jeg har faktisk gått til det skritt å betale, siden jeg har blitt så avhengig av dette programmet.

Grunnen til at det er så overlegent? Det er laget av deler av teamet bak glFTPd, den mest utbredte serverdaemonen i scenen.

Dette med at WS_Ftp ikke klarer å koble til, som det ble sagt kan det ha med parametere å gjøre. Prøv å lek med passive/active-instillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...