Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig nett hos utleier. Hvilke alternativer har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Utleier får fiber i oktober ca, og nåværende nett er så og si ubrukelig.

Trenger en løsning fram til da.

Har fått et lite tips om 4G nett (mobilt bredbånd tror jeg?), men er ikke sikker på disse greiene.

Er min beste option å kjøpe en 4G ruter til en litt billigere penge på nett, og bestille mobilt bredbånd uten bindingstid? Eller finnes det noen andre gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med mindre du har veldig god dekning så er ikke mobil bredbånd annet en nødløsning, går ofte veldig tregt.

DSL\coax er ofte mye bedre hvis ikke rekkevidden er så stor.

Men har du ingen internetlevrandører er det eneste som ikke har bindingstid.

Men husk det er minimalt bruk som skal til før det fort bli dyrt.

https://www.chess.no/

Er ikke så ille hvis du kun surfer men skal du laste ned noe windows 10 eller noe annet går GB fort.

Mener sist jeg hadde 1 gigabyte data klarte jeg fort å bruke det på en uke.

Lenke til kommentar

Har 8GB på mobilen, og har ingen problemer med å bruke opp det på en måned, så til bruk med PC blir det fort tight. Spørs hva du skal bruke det til da, selvsagt. 

Beste månedspriser er det vel Ice som har(??), men da med bindingstid. Usikker om de tilbyr noe uten. 

Endret av edge
Lenke til kommentar

Blir brukt til litt youtube og videoforelesninger på ettermiddagstid/kveldstid. Har ikke kanal pakke, så blir brukt til streaming mot TV. Nettet her er målt til ca 5-700 kbps, noe som jeg regner med er sinnsykt lavt når man idag snakker om opptil 40 Mbps på 4G. Kan ikke strømme så mye som en ussel reklamefilm på youtube en gang.

Ser for eksempel nextgentel og telio har 20 GB pakker til 279 og 299 kr. Vurderer dette frem til oktober, og å bestille en 4G boks på nett. Tar gjerne imot anbefalinger her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...