TheLegend27 Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Har kommet frem til at Nazisme er en bedre versjon av Sannhetisme. Vi har vel et nazi parti i Norge som blir ledet av Siv. Lenge leve FRP! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Har kommet frem til at Nazisme er en bedre versjon av Sannhetisme. Vi har vel et nazi parti i Norge som blir ledet av Siv. Lenge leve FRP! Først nå skjønte jeg at du var ett sarkastisk troll, og det var sannelig godt 1 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Joda, fint at du ihvertfall har forstått at dagens styre ikke er rasjonelt, men: "Bare lover og regler grunnet i mystikk beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden." Du kom ikke med noen begrunnelse her? Hvorfor kan ikke f.eks. "Bare lover og regler grunnet i rasjonalitet beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden." Stått isteden? Som jeg skrev, fordi alle lover og regler rotet i sannhet/vitenskap/fornuft kan bli revet ned av sannhet/vitenskap/fornuft. Vi har fakta som ikke kan vitenskapelig motstrides med data men de kan motstrides med teorier som har grunnlag i det vi oppfatter som vitenskap og derfor er alle system basert på åpen rasjonell diskusjon over hva som er vitenskapelig beste politikk ustabil, kortlevd og ender ofte brutalt fordi den tillater åpen motstand til status quo. Vi har få eksempler på slike systemer ettersom de er veldig politiske svake ettersom paradigmer reflektert i regimer med makt aldri ønsker et åpent forum for kritikk av sin makt men de jeg kan raskt oppsummere er Franske revolusjon hvor den Katolske Kirke mystisisme og Mørkhet ble utfordret av et nytt system som hadde grunnlag i lyset/sannhet/vitenskap, det nye politiske systemet ble kortvarig, brutalt og skapte så mye kaos at hvis du tar alle kriminelle handlinger utført av den Katolske Kirke blir en uskyldig spøk sammenlignet med ondskapen som lyset/sannhet/vitenskap skapte under Reign of terror. Kommunisme og Sosialisme er et godt moderne eksempel, Kommunisme som i teorien har grunnlag i sannhet/vitenskap over jevn fordeling av goder, statløs samfunn hvor en lever i et symbiotisk kollektiv endte med massemord og kaos hvor bare terror tropper som NKVD klarte å skape orden gjennom frykt og et nytt Sosialistisk totalitært stats apparat som innførte lov og orden basert på en mystisisme forkledd som vitenskap som sosialisme er. Ingen kan motstride den sosialistiske doktrine fordi den ikke er subject til verifiserbar data, all data og fakta som motstrider doktrinen har en "agenda" som motbeviser validiteten til dataen og alle som aktivt går til rasjonell diskusjon blir enten ignorert, henrettet eller ostracized. Når systemet åpnet seg for rasjonell og fornuftig diskusjon over hvilke økonomiske politikk som fungerer så kollapset systemet på bare et par måneder, og når DDR åpnet seg ved en feil så kollapset det systemet over natten. USA hadde den unike og enestående velsignelse å komme til rett tid under de beste ideene, etnisk og topografisk forhold som tillot staten å bygge et samfunn basert på lyset (vitenskap), hvis du leser Federalist Papers (anbefales på det sterkeste) så var de inspirert av den Romerske Republikk og Greske Borger demokratiet. Status Quo ble beskyttet av at bare godt voksne menn med eiendom fikk stemmerett som ga uniformitet og beskyttelse av privat eiendom. Men fordi de ikke beskyttet dette systemet med makt rotet i mørkhet så fungerte dette ikke langvarig og varte bare helt til emancipation av stemmerett til alle som har grunnlag i sannhet/lyset (hvorfor skal ikke alle ha stemmerett når vi alle er mennesker after all) så kollapset systemet til det korrupte gjelds produserende systemet basert på plyndring som descender til anarki som vi har i dag. Håper det besvarer hvorfor bare lover og regler grunnet i "Darkness" beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden. Endret 17. august 2016 av Gunman1986 Lenke til kommentar
TheLegend27 Skrevet 17. august 2016 Forfatter Del Skrevet 17. august 2016 Joda, fint at du ihvertfall har forstått at dagens styre ikke er rasjonelt, men: "Bare lover og regler grunnet i mystikk beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden." Du kom ikke med noen begrunnelse her? Hvorfor kan ikke f.eks. "Bare lover og regler grunnet i rasjonalitet beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden." Stått isteden? Som jeg skrev, fordi alle lover og regler rotet i sannhet/vitenskap/fornuft kan bli revet ned av sannhet/vitenskap/fornuft. Vi har fakta som ikke kan vitenskapelig motstrides med data men de kan motstrides med teorier som har grunnlag i det vi oppfatter som vitenskap og derfor er alle system basert på åpen rasjonell diskusjon over hva som er vitenskapelig beste politikk ustabil, kortlevd og ender ofte brutalt fordi den tillater åpen motstand til status quo. Vi har få eksempler på slike systemer ettersom de er veldig politiske svake ettersom paradigmer reflektert i regimer med makt aldri ønsker et åpent forum for kritikk av sin makt men de jeg kan raskt oppsummere er Franske revolusjon hvor den Katolske Kirke mystisisme og Mørkhet ble utfordret av et nytt system som hadde grunnlag i lyset/sannhet/vitenskap, det nye politiske systemet ble kortvarig, brutalt og skapte så mye kaos at hvis du tar alle kriminelle handlinger utført av den Katolske Kirke blir en uskyldig spøk sammenlignet med ondskapen som lyset/sannhet/vitenskap skapte under Reign of terror. Kommunisme og Sosialisme er et godt moderne eksempel, Kommunisme som i teorien har grunnlag i sannhet/vitenskap over jevn fordeling av goder, statløs samfunn hvor en lever i et symbiotisk kollektiv endte med massemord og kaos hvor bare terror tropper som NKVD klarte å skape orden gjennom frykt og et nytt Sosialistisk totalitært stats apparat som innførte lov og orden basert på en mystisisme forkledd som vitenskap som sosialisme er. Ingen kan motstride den sosialistiske doktrine fordi den ikke er subject til verifiserbar data, all data og fakta som motstrider doktrinen har en "agenda" som motbeviser validiteten til dataen og alle som aktivt går til rasjonell diskusjon blir enten ignorert, henrettet eller ostracized. Når systemet åpnet seg for rasjonell og fornuftig diskusjon over hvilke økonomiske politikk som fungerer så kollapset systemet på bare et par måneder, og når DDR åpnet seg ved en feil så kollapset det systemet over natten. USA hadde den unike og enestående velsignelse å komme til rett tid under de beste ideene, etnisk og topografisk forhold som tillot staten å bygge et samfunn basert på lyset (vitenskap), hvis du leser Federalist Papers (anbefales på det sterkeste) så var de inspirert av den Romerske Republikk og Greske Borger demokratiet. Status Quo ble beskyttet av at bare godt voksne menn med eiendom fikk stemmerett som ga uniformitet og beskyttelse av privat eiendom. Men fordi de ikke beskyttet dette systemet med makt rotet i mørkhet så fungerte dette ikke langvarig og varte bare helt til emancipation av stemmerett til alle som har grunnlag i sannhet/lyset (hvorfor skal ikke alle ha stemmerett når vi alle er mennesker after all) så kollapset systemet til det korrupte gjelds produserende systemet basert på plyndring som descender til anarki som vi har i dag. Håper det besvarer hvorfor bare lover og regler grunnet i "Darkness" beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden. Bruker du Google Oversetter? Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Bruker du Google Oversetter? For enkelte ord som jeg ikke vet er på Norsk så bruker jeg Google oversetter ja. Er jo det enkleste programmet å bruke men for eksempel "Reason" som er fornuft på norsk er ifølge Google translate "grunn" så det er ikke et tilfredsstillende program. Alle bøker jeg leser er på engelsk og kommer ofte over ord som ikke en gang eksisterer i norsk ordforråd. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Ja, engelsk er snakket av så mange flere, så du har flere folk som finner på nyttige ord 1 Lenke til kommentar
TheLegend27 Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Siden du bruker Translate så har dine meninger ingen mening og er derfor ikke relevant. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 Siden du bruker Translate så har dine meninger ingen mening og er derfor ikke relevant. Bah og jeg som trodde jeg endelig fant en tråd jeg kunne argumentere Joseph De Maistre Har kommet frem til at Nazisme er en bedre versjon av Sannhetisme. Vi har vel et nazi parti i Norge som blir ledet av Siv. Lenge leve FRP! Først nå skjønte jeg at du var ett sarkastisk troll, og det var sannelig godt Word Lenke til kommentar
TheLegend27 Skrevet 18. august 2016 Forfatter Del Skrevet 18. august 2016 Siden du bruker Translate så har dine meninger ingen mening og er derfor ikke relevant. Bah og jeg som trodde jeg endelig fant en tråd jeg kunne argumentere Joseph De Maistre Har kommet frem til at Nazisme er en bedre versjon av Sannhetisme. Vi har vel et nazi parti i Norge som blir ledet av Siv. Lenge leve FRP! Først nå skjønte jeg at du var ett sarkastisk troll, og det var sannelig godt Word Bare fortsett å diskuter, liker det du skriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå