Gå til innhold

Endre verden

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal andre høre på dine regler? Jeg vil jo ikke høre på dine regler jeg heller ;)

Det er det jeg mener! Jeg vil ikke høre på staten sine regler! Om politiet tar meg så arresterer jeg dem for å komme på min eiendom.

Men om du blir sjuk vil du gjerne til lege eller på sjukehus? om huset ditt brenner vil du gjerne ha brannvesenet på besøk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal andre høre på dine regler? Jeg vil jo ikke høre på dine regler jeg heller ;)

Det er det jeg mener! Jeg vil ikke høre på staten sine regler! Om politiet tar meg så arresterer jeg dem for å komme på min eiendom.

Men om du blir sjuk vil du gjerne til lege eller på sjukehus? om huset ditt brenner vil du gjerne ha brannvesenet på besøk?

Drar til privat sykehus. Og jeg har brannapparat.

Lenke til kommentar

Din eiendom? Hvilken eiendom er det? Hvordan er den din? Var du den første som bosatte deg der? Hvorfor kan ikke bare hvem som helst ta den fra deg?

Osv.

Fordi jeg står i hagen min med en hagle. Hvem som helst kan prøve å ta min eiendom, siden vi alle trenger sannhetismen. Men det er lov å bære våpen innen denne ideologien. Så du kan gjerne komme, men du kan få noen konsekvenser.

Lenke til kommentar

Hva hinderer meg i å skyte deg og ta de tilbake?

Eller at konene skyter deg?

Du ser kanskje hvor jeg vil?

Ett slikt samfunn er i praksis ett lovløst samfunn der den som skyter først vinner. Å være slem vil altså lønne seg, drap vil lønne seg, vold vold vil lønne seg osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva hinderer meg i å skyte deg og ta de tilbake?

Eller at konene skyter deg?

Du ser kanskje hvor jeg vil?

Ett slikt samfunn er i praksis ett lovløst samfunn der den som skyter først vinner. Å være slem vil altså lønne seg, drap vil lønne seg, vold vold vil lønne seg osv.

Du sier det som om det er noe negativt

Lenke til kommentar

Er det så positivt at det blir slik da? Man ser jo hvordan det kan bli i f.eks Syria der IS driver på, IS er sterkest, alle andre må føye seg. Liker du det ikke blir du drept.

Norge er sterkest i Norge. Liker du det ikke blir du drept på en litt snillere måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg har brannapparat.

Brannvesenet er der for å slukke branner som er for store til apparatet du har hjemme, din luring.

Og alle vet at brannvesenet må være kommunalt. Det er en naturlov.

Synd om du ikke har dekning på kortet når det ulmer i gardinene, blikke noe vann eller brannslanger på krita her må vite! 

Og det brenner ned fordi man har en og annen forsmådd liberalist som nekter å betale inn til felleskapet, største problemet her blir nok for mange om man da skal bruke den nå dyrekjøpte tjenesten til å slukke brannen eller drukne den korttenkte liberalisten. Kjøper du survival pakka og står klar med cash så får du begge deler til en redusert pris!  :cool:  ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Så "darkness rules" med andre ord, og vi burde ikke prøve å gjøre noe med det.

Det er det vi gjør ved å ha ett samfunn med lover og regler og noen som passer på at de reglene blir fulgt........

Med darkness mener jeg Mystikk og mystikk er lover og regler basert på ikke verifiserbare teorier, som for eksempel Det Gamle Testament, det kommunistiske manifest eller mer vage antagelser som blir betraktet som paradigmer som for eksempel subsidiering av fattigdom reduserer fattigdom og annen moderne mystikk.

Note: Med ikke verifiserbare teorier mener jeg ikke at vitenskap ikke kan motbevise teoriene, men at faksjoner, populasjoner, regimer motvirker, ignorerer eller forbyr verifisering av teoriene.

Lovene og reglene vi lever etter i dag kommer av Darkness noe den har gjort gjennom hele historien fordi Darkness (Ikke verifiserbare paradigmer) er mektigere enn light (rasjonell fornuft) for den enkle grunn av alt fornuft kan sette opp, fornuft kan også rive ned. Bare lover og regler grunnet i mystikk beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden. Det er også derfor Ancap og "libertarianere" aldri vil fungere fordi de bygger hele sin argumentasjon og bevegelse på fornuft og rasjonell diskusjon (ikke alltid like rasjonell da lol).

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Er det så positivt at det blir slik da? Man ser jo hvordan det kan bli i f.eks Syria der IS driver på, IS er sterkest, alle andre må føye seg. Liker du det ikke blir du drept.

Pfft, tror du at folk er redde for IS i Syria? Ser du ikke hvordan YPG rævp*ler dem? Det er IS som er redd for YPG.

Lenke til kommentar

Ting som naturvern og seksuell lavalder er vel helt ute av bilde da?

Om en bestemmer seg for å bygge veg rett gjennom Jotunheiemen er det greit?

Om din onkel på 50 overbeviser naboens datter på 10 at de bør ha sex, så er det greit?

Tror de kaller det frihet under ansvar eller noe... :)

Lenke til kommentar

Så "darkness rules" med andre ord, og vi burde ikke prøve å gjøre noe med det.

Det er det vi gjør ved å ha ett samfunn med lover og regler og noen som passer på at de reglene blir fulgt........

Med darkness mener jeg Mystikk og mystikk er lover og regler basert på ikke verifiserbare teorier, som for eksempel Det Gamle Testament, det kommunistiske manifest eller mer vage antagelser som blir betraktet som paradigmer som for eksempel subsidiering av fattigdom reduserer fattigdom og annen moderne mystikk.

Note: Med ikke verifiserbare teorier mener jeg ikke at vitenskap ikke kan motbevise teoriene, men at faksjoner, populasjoner, regimer motvirker, ignorerer eller forbyr verifisering av teoriene.

Lovene og reglene vi lever etter i dag kommer av Darkness noe den har gjort gjennom hele historien fordi Darkness (Ikke verifiserbare paradigmer) er mektigere enn light (rasjonell fornuft) for den enkle grunn av alt fornuft kan sette opp, fornuft kan også rive ned. Bare lover og regler grunnet i mystikk beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden. Det er også derfor Ancap og "libertarianere" aldri vil fungere fordi de bygger hele sin argumentasjon og bevegelse på fornuft og rasjonell diskusjon (ikke alltid like rasjonell da lol).

Joda, fint at du ihvertfall har forstått at dagens styre ikke er rasjonelt, men:

"Bare lover og regler grunnet i mystikk beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden."

Du kom ikke med noen begrunnelse her? Hvorfor kan ikke f.eks. "Bare lover og regler grunnet i rasjonalitet beskyttet av rå makt klarer å lage grunnlaget for stabile samfunn av lov og orden." Stått isteden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...