Black Star Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ups... min mailserver gir meg følgende beskjed : As of 1600hrs GMT a routing issue has arisen due to a major transatlantic Internet backbone failure. Har store problemer med sider hostet på amerikanske servere. Flere med store problemer akkurat nå, og noen som vet når problemet blir løst? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sliter også med div. amerikansk nå, ja. bfisk Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Det som er rart at jeg sporadisk får opp amerikanske sider, men sjelden. Ett par ganger har til og med hw.no feilet meg. Og når de kaller det MAJOR failure så må det jo være ganske alvorlig. Får håpe at både kongen og internett blir friskt snart da. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 føler ikke jeg har noen problemer nå, men hadde så store problemer før i kveld at jeg bytta dns server, da funka det nå bra Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 http://pirate.planetarion.com/showpost.php...272&postcount=7 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Får bl.a ikke hentet det av min mail som ligger på amerikansk server. Irriterende... Hvordan bytter man dns server? Kanskje det funker på mail og sånn også. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Å bytte dns-server er rimelig enkelt om man har statisk ip, litt verre om man bruker dhcp. Om du har dhcp må du konfigurere dhcp-serveren til å velge en annen dns. Om du har fast-ip er det nok å redigere i nettverksegenskaper. Tast inn ønsket dns-server der, under primary og evt. secondary. Dette vil ikke hjelpe den dritt om mailen din ligger på en amerikansk server, da du ved å skifte dns egentlig bare skifter første-level serveren. Den vil allikevel videresende din dns-request til en europeisk server, som igjen videresender til hovedserver i usa. Og siden linken mellom usa og europa ser ut til å være nede hjelper dette lite. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 det går fint å sette manuell DNS uavhengig av dhcp høyreklikk my network places -> properties -> høyre klikk internettforbindelsen -> properties -> tcp/ip -> properties -> finnd DNS og sett en annen server. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Vel... when I woke up this morning (thi hi ) så virket alt fint igjen. Fikk lest mailen min og alt. Viktige greier det der... man merker hvor avhengig man er av e-post først når den er borte en dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå