Harald Brombach (digi.no) Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 – Vil at selskaper Skype og WhatsApp skal reguleres som telekomleverandører 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Jeg håper nesten skype registrerer seg som et telecom selskap i EU og tar en ny vri på forretningsvirksomheten sin. At dem kjører på som en operatør som tilbyr simkort, så man får samtaler, sms, mms, data via et abonnement og så kan dem kode om skype klienten sin bittelitt, og vips kan man ha samtaler via 2G, 3G, 4G gratis når man er i hjemlandet/EU, og så kan man ringe og tekste via skype klienten via wifi gratis når man er ellers i verden. Om selskapet Skype eller eierne ser muligheten i dette, så håper jeg dem griper sjansen raskt. Da vil dagens operatører få en ny type konkurranse dem må rette seg etter. Telenors løsning via VolTE og wifi, samt Banzai's egen ringeklient er to eksempler på hvordan det kan og vil bli i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Jeg håper nesten skype registrerer seg som et telecom selskap i EU og tar en ny vri på forretningsvirksomheten sin. At dem kjører på som en operatør som tilbyr simkort, så man får samtaler, sms, mms, data via et abonnement og så kan dem kode om skype klienten sin bittelitt, og vips kan man ha samtaler via 2G, 3G, 4G gratis når man er i hjemlandet/EU, og så kan man ringe og tekste via skype klienten via wifi gratis når man er ellers i verden. Om selskapet Skype eller eierne ser muligheten i dette, så håper jeg dem griper sjansen raskt. Da vil dagens operatører få en ny type konkurranse dem må rette seg etter. Telenors løsning via VolTE og wifi, samt Banzai's egen ringeklient er to eksempler på hvordan det kan og vil bli i fremtiden. Eierene av Skype er jo Microsoft, og de er fornøyd nok med at tjenesten er synonym med videosamtale. De pushet jo nettopp brandet på Lync også, bare for å holde tradisjonen med å aldri ha samme navnet på tre versjoner på rad av den tjenesten. Arkitekturen har lite eller ingenting til felles med Skype, men Skype for Business ble det. Telenor leverer en tjeneste som heter samordnet kommunikasjon, der man har kobling mellom Lync/Skype for Business og Mobil Bedrift. Både mobilen og Lync-klienten plinger når noen ringer deg, det er mobilnummeret ditt som vises ut dersom du ringer til en vanlig telefon fra Lync/S4B, og om du ringer en vanlig telefonabonnent i Norge fra Lync går det av inkludert talemengde i mobilabonnementet ditt heller enn at det løper en kostnad på SIP-abonnementet. Funker veldig godt hos min arbeidsgiver. Sånn sett matcher dette ganske greit med Microsoft sin strategi for tiden også, de leverer systemer og arkitektur, lokale leverandører står for sluttsalg, kundekontakt og tjenesteleveranse. Endret 15. august 2016 av Slettet-OvFPdyiZ Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Reguleringer er kun for å hindre konkurranse og innovasjon. Om det skal være et omfattende lisenskrav for å tilby en nettside eller app, gir dette trege statsmonopoler en stor fordel. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Jeg håper det blir innført tvangsfederering. Slik Skype&Co fungerer i dag så er det like dumt som om du med Telenor abonnement bare kunne ringe Telenor kunder, for å så ha en annen telefon og abonnement for å ringe telia kunder, og en tredje for Tele2 kunder osv. Endret 15. august 2016 av Bruker-245639 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Sukk, overvåking og kontroll går hånd i hånd Spesielt hvis noen aner en måte kveste penger ut av intet, fordi de ser at eksisterende modeller er døende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå