Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Hei, fikk endelig oppgradert mitt GTX780Ti til et EVGA GTX1080 FTW og det funker som en drøm unntatt på et punkt. Lyden gjennom hodetelefonutgangen på kabinettet får en skrikende høyfrekvent lyd - det likner på et godt gammeldags modem. Denne lyden kommer i alle spill og grafikkintensive programmer, også i MSI Kombuster som vel ikke har noe lyd i testene. Selv når jeg skroller opp og ned i Firefox kommer det en svak skurrende lyd. Kobler jeg hodetelefonen til Line Out på hovedkortet er lyden i orden. Bytter jeg tilbake til GTX780Ti er lyden i orden. Har oppdater lydriveren, hovedkort BIOS, prøvd flere PSU kabler til GPU (6P til 2*8P) og prøvd andre PCI-E (6P) utganger på PSU'en. Så, er dette en returkandidat eller er det noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Du har vel prøvd det du kan prøve, test kortet også i en annen pc og se hva som skjer der... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Det er elektromagnetisk forstyrrelse. De onboard lydkortene er dårlig skjermet og ekstra sensitive for det. Jo mer GPU'en belastes jo mer forstyrrelser gir den. Prøv med et USB-lydkort Edit; Leif, jeg leser tydeligvis for dårlig før jeg skriver Elektromagnetisk støy er som oftest "susing", vanskelig å beskrive, så jeg blir usikker siden du beskriver det som høyfrekvent "modemstøy". Men det kan alikevel være det spesiellt siden lyden kommer når GPU'en belastes. Mystifistisk. Endret 15. august 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Det er elektromagnetisk forstyrrelse. De onboard lydkortene er dårlig skjermet og ekstra sensitive for det. Jo mer GPU'en belastes jo mer forstyrrelser gir den. Prøv med et USB-lydkort Godt mulig, men det er vel derfor man bør teste det i en annen pc. Da finner man ut om det er det som er problemet eller et defekt lydkort. Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Lydkortet er det ikke, deaktiverer jeg driveren for lyd så er ulyden fremdeles. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Er det ca sånn her lyd? https://youtu.be/04xLWgTIy6s?t=16s 0:16+ Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Ser også at hvis jeg resizer vinduet eller bare holder musa nede på vindusramma slik at grafikken fryser, så stopper ulyden. Mulig jeg har betalt 7600,- for et dårlig skjerma skjermkort... Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Er det ca sånn her lyd? https://youtu.be/04xLWgTIy6s?t=16s 0:16+ Ja, det er akkurat den lyden. Men jeg har ikke mikrofon, bare et Beyerdynamic DT770 Pro 80 . Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Jeg har løst problemet. Det var lydkabelen til hodetelefonutgangen i Define S som var dårlig. Heldigvis hadde jeg mitt gamle Arc Midi kabinett stående og demonterte lydkabelen fra det og flyttet det over i Define S. Får bare håpe kretskortet passer i Define S, nå bare ligger det løst. Synderen 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Bare å sende mail til Fractal så sender de deg ny uten problemer. 1 Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Bare å sende mail til Fractal så sender de deg ny uten problemer. Ja, holder på å forfatte en mail til support nå. Kanskje de ikke hadde tatt høyde for Nvidias ekstreme frekevenser på 10x0 serien eller noe sånt Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Jeg har ingen problemer med mitt 1080 og Define R5. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Fractal har av misstag snutt om mic och ljud på en massa kabinetter. Mitt Define S inkluderat. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Produsentene pleier å være greie, som regel sender dem slike ting til deg gratis etter du har forklart hva problemet er Har et headset fra Astro, hvor jeg mistet ene skruen, sendte dem mail ang dette om hvor jeg kunne kjøpe delen, de ba om adressen min og 1 uke etterpå lå skruen i postkassen Hørt flere slike historier fra nesten alle produsentene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå