fixxit Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Hei, har en død psu som jeg ikke får dekket på garanti da jeg ikke er førstehånds kjøper (vet, elendig service da produktet fortsatt er innenfor garanti) Det som skjer er at pcen ikke slår seg på, men jeg får diode lys på hovedkorte, når jeg forsøker og jumpstarte psun med belastning klikker det i ett "rele" men den slår seg ikke på. Men i allefall så har jeg åpnet psu, først forsøkte jeg bare og fjerne alt støvet, da det var masse støv innvendig. Da det ikke funket sjekktet jeg for kapasistorer som var "bulkete" på toppen, resultate var at jeg ikke fant noen. Ser heller ingen tydlig brente komponenter samt at det ikke lukter. Det eneste jeg ser er at en av coilene har en betydelig mørkere farge enn alle andre, så da lurer jeg på om det kan være årsaken før jeg kaster den noe som er litt kjipt med tanke på prisen for en ny en. MVH Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Har da intet å si om du er førstegangskjøper sålenge du har kvitteringen (hvertfall om butikken holder til her i landet). Skjønt, på papiret er det for sent når du alt har åpnet enheten. Lenke til kommentar
fixxit Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Har da intet å si om du er førstegangskjøper sålenge du har kvitteringen (hvertfall om butikken holder til her i landet). Skjønt, på papiret er det for sent når du alt har åpnet enheten. Policyen til crosair er at garantien kan ikke overdras, PSU er kjøpt utendalands derav litt mer komplisert, mulig jeg dreit meg ut at det finnes regler som bekytter den norske forbruker. Men da crosair avslo forespørsel om garanti gadd jeg ikke krangle på det, syntes det er useriøst da psu har 7års garanti og skulle tro crosair nøyt godt av god kundebehandling. Kjøper nok ikke noe fra crosair igjen. Uansett er inlegget ditt offtopic, du ser tydlig at jeg har åpnet psu, samt at jeg skriver at jeg har forsøkt garanti? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Jeg vet ikke hvorfor Corsair (og andre) har en slik policy, men da er du nok screwed i utgangspunktet, ja.Du skriver ikke at du har kjøpt enheten utenlands, så gitt informasjonen i førstepost var det jeg skrev on topic. Ei heller er produktet innenfor garanti dersom du ikke er opprinnelig kjøper - gitt informasjonen du nettopp kom med (garantien er null and void i det øyeblikket du har overtatt enheten, med mindre du får opprinnelig kjøper til å RMAe den for deg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå