Poontang Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Hei planlegger ny PC, ønsker en stillegående og liten maskin. Har laget meg et oppsett jeg er rimelig fornøyd med, men ønsker gjerne innspill eller bekreftelse. Skjermkort tenker jeg å se etter noe brukt (kanskje gtx980). Budsjett 9.000-11.000,- Foreløpig plan: http://www.prisjakt.no/list.php?l=279451&view=b Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 PSU er noe svak 750 watt er noe å satse på, tror du bør heller gå for GTX 1060 eller noe som trekker mindre strøm. Er veldig tett om plassen. Lenke til kommentar
JanFrode Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 550w er mer enn nok så lenge han ikke har planer om å kjøre flere skjermkort Lenke til kommentar
Poontang Skrevet 14. august 2016 Forfatter Del Skrevet 14. august 2016 Det er en ITX-build, så flere skjermkort er ikke noe alternativ. Så vidt jeg har forstått skulle 550w holde, og siden det blir såpass trangt mellom skjermkort psu i en ITX build, tenkte jeg å ikke velge større psu enn hva jeg trenger Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Mine tips: 650W utgaven av samme PSU koster omtrent ikke mer enn 550W. Selv om det holder med 550W, så hvorfor ikke? Ville gått for minimum 2400 mhz minne, Skylake skalerer fint med kjappere minne - om du slenger på en overklokk. Hovedkortet er det samme jeg har, og jeg vil ikke anbefale det om du har tenkt å overklokke noe som helst i fremtiden. Det har kun 4-pin power til CPU, og mangler kjøling på VRMs. Ville anbefalt "gaming" utgaven fra Gigabyte i stedet. Har selv Nano S build med 6600K, Hyper 212 EVO, 16gb minne og GTX 970. Godt fornøyd! Siste tips: M.2 SSD er digg, slipper å kable noe som helst. Har selv 850 EVO M.2 SSD på Gigabyte Z170N-WIFI Lenke til kommentar
Poontang Skrevet 14. august 2016 Forfatter Del Skrevet 14. august 2016 Mine tips: 650W utgaven av samme PSU koster omtrent ikke mer enn 550W. Selv om det holder med 550W, så hvorfor ikke? Ville gått for minimum 2400 mhz minne, Skylake skalerer fint med kjappere minne - om du slenger på en overklokk. Hovedkortet er det samme jeg har, og jeg vil ikke anbefale det om du har tenkt å overklokke noe som helst i fremtiden. Det har kun 4-pin power til CPU, og mangler kjøling på VRMs. Ville anbefalt "gaming" utgaven fra Gigabyte i stedet. Har selv Nano S build med 6600K, Hyper 212 EVO, 16gb minne og GTX 970. Godt fornøyd! Siste tips: M.2 SSD er digg, slipper å kable noe som helst. Har selv 850 EVO M.2 SSD på Gigabyte Z170N-WIFI Takk for svar! 4-pin, vil det si at den ikke kan overclocke i det hele tatt? eller bare at jeg kan få en lav clock? M.2 SSD ser nice ut ja, men litt stiv pris for mitt budsjett: / Lenke til kommentar
fflex Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Bare kjøp et annet HK er mitt tips. Uavhengig om du har umiddelbare planer om å overklokke eller ikke. Jeg gjorde ikke den researchen selv før etter jeg kjøpte det, og orket ikke styr med å returnere. https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/434oje/overclocking_potential_with_gigabyte_z170n/ [silentPCReview] "Further stress testing immediately revealed a serious issue with the WIFI model. Running Prime95 (all threads) caused the the processor to throttle very quickly... I also managed to cause the CPU to throttle by running combinations of non-synthetic applications. Encoding video with HandBrake while running the Lost Planet 2 demo benchmark in a window caused the frequency to dip repeatedly as well... It would seem that an i7-6700K with two sticks of memory is simply too much for the Z170N-WIFI's power regulation system and cooling (or lack thereof) to handle -- a serious limitation in a Z170 chipset board" [aph networks] "Unfortunately, for what I hypothesize as power delivery issues, the Gigabyte GA-Z170N-WIFI kept throttling my Intel Core i7-6700K back to 800MHz intermittently under Prime95 torture tests." [Newegg Review] "I tried this board with an i7-6700K at stock settings (no overclock). The motherboard is unable to sustain a heavy CPU workload. After a few minutes under load, it throttles the CPU from 4GHz to 800Mhz." [Newegg Review] "Like the other reviewer of this board pointed out, an i7-6700K at stock frequency (no overclock) will severely throttle under moderate to heavy loads." Endret 14. august 2016 av fflex Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Hva med å velge en RMI-750 så snurrer knapt vifta, den skulle vel være stille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå