Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken scooter bør jeg kjøpe?

Ceriox

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en billig scooter som skal brukes til skole og jobb. Jeg er 26 år gammel og bryr meg ikke mye om utseende. Skal kun brukes til bykjøring. Jeg vil ha en driftsikker scooter som er billig i drift og innkjøp. Jeg vet svært lite om scooter/moped. 

Noen tips til merke/modell og hva jeg burde se etter på finn-annonser?

PS. Jeg bor i Trondheim og har billappen. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Scooter fungerer svært flott, spesielt i byen. Dessuten så ser scooter bedre ut til voksne enn det en girmoped med "cross sykkel utseende" ville gjort. Jeg skjønner at ungdommer liker disse girmopedene, men på en voksen vil det se litt harry ut. Kjøp gjerne en japansk scooter som Honda eller Yamaha. Om disse koster 5000 +- har det ingenting å si så lenge det elektroniske er i orden (batteri, lys og starting av scooter). Er det elektronisk feil så kan du reparere men fort gjort at det skjærer seg igjen. Hold deg under 15 000 km kjørt, hvis de er det kan mopedene være 20 år gamle og fungere plettfritt. Litt riper er ikke farlig, det gjør mopeden bare billigere og er litt å fikse. Om den er trimmet så mister du forsikring, så helst ikke kjøp en trimmet. Hvis du bor i midt i byen så er trim overhodet ikke nødvendig. Om du pendler fra by til by kan det være kjipt å kjøre i toppen 50 km/t, men da ville jeg fremdeles kjøpt en utrimmet og trimmet på egenhånd/med en som kan om dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...