ray001 Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Hva er egentlig 4K E-SHIFT? Er det virkelig 4K oppløsning? Lurer på å oppgradere til en 4K projektor. Og ønsker 4K oppløsning. Hva vil en grei 4K projektor koste og hvilke merke bør velges? Rommet den skal stå i har lyse vegger og hvit tak. Ikke 100% lys kontroll. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Det viktigste med valg av 4K prosjektor er at den støtter HDMI 2.0 og HDCP 2.2 for å kunne vise ekte 4K bilder. Personlig så ville jeg har ventet en stund til. Kvalitets forskjellen mellom 1080p og 4K er ikke så stor enda, ikke før du får utnyttet HDR signaler. Og det nevnes at det som utgjør at man får utnyttet en 4K chip skikkelig er at linsen er skikkelig, og denne får de heller ikke veldig billig enda. E-shift er fake/halv-fake 4K. Det som skjer etter det jeg har skjønt er at pikselene flytter litt på seg, slik at den viser først 1 pixel, så flytter den litt på seg og viser en annen pixel. Det vil si at den aldri viser hele bildet om gangen, men kun deler. Den gjør det såpass kjapt at man ikke merker det. Blir litt som DLP projektorer som viser 1 og 1 farge om gangen fra ett fargehjul. Men har ikke hørt noe om at folk har opplevd feil på bildet med dem. (Noen ser regnbuer fra DLP projektorer, andre ikke) Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 23. august 2016 Forfatter Del Skrevet 23. august 2016 Ja, kom frem til at det er kanskje best å vente. Men slik er det alltid, det kommer alltid noe bedre. MEN denne vente tiden MÅ jeg vente denne gangen, har jeg bestemt meg. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 (endret) Det er jo en liten forskjell å alltid vente på noe bedre (noe som gjør at man aldri får kjøpt noe), og det å vente på noe som gjør at man faktisk får brukt det man kjøper til det man ønsker. Det sitter mange med 4K TVer og 4K kompatible receivere som ikke kan utnytte det nye UHD BD formatet. Men alt over 1080p ser ut til å være pr nå kun en oppgradering hvis man får utnyttet HDR. Så Independence Day i UHD HDR i går, og det var ikke store oppgraderingen, foruten noen få lyse scener, syntes heller ikke DTS X lydsporet på den imponerte spesielt. Har fått bedre "Atmos" opplevelser av rene DTS MA lydspor. Endret 30. august 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Ja noe å tenke på. Takker for fin info / meninger :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå