007JamesBond Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Hei. Vurderer sterkt å studere hele min bachelorgrad i USA. Jeg tenkte på Økonomi og administrasjon eller Eiendomsmegling. Jeg skal nå begynne mitt siste år på videregående, og det er derfor på tide begynne å ordne forskjellige ting. Jeg har mange spørsmål, så jeg hadde satt stor pris på om noen kunne sende meg en PM hvis dere selv har erfaring med å studere i USA. 1: Tok dere alt som studielån, eller jobbet dere under oppholdet? 2: Hvordan er det med bosted, kan man leie eller må man bo på ``dorms``/campus. 3: Hvor mye må man regne med å bruke på bosted og mat/drikke på et år? 4: Når det gjelder anbefalingsbrev og motivasjonsbrev, vil alle kreve dette? Hva hvis du ikke får skaffet et anbefalingsbrev? Er det noen tips for å komme inn på den skolen du vil, annet enn selvfølgelig å jobbe hardt på skolen i forkant? Jeg setter pris på andres erfaringer. Jeg har selv sjekket hva man kan få fra lånekassen med stipend og lån, og det beløper seg på 250 000 kr. Vil dette holde, hva koster et år på et typisk universitet i USA? F.eks UCLA Mvh André Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 https://www.admission.ucla.edu/prospect/budget.htm Har du gode karakterer så kan du få et amerikansk stipend kanskje. Men det står nederst på siden; "International applicants please note: UCLA does not award scholarships or financial aid to undergraduate students who are not citizens or permanent residents of the United States." Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Jeg har ikke studert i USA selv, men når det gjelder jobb, er mulighetene for utenlandske studenter formelt svært begrenset. I tillegg kan du som ufaglært forvente en så lav lønn at det nesten vil være som å kaste bort tida si. Da får du mer igjen for å bruke tida di på studiene i USA og jobbe i Norge i feriene dine. Hvis du skal studere eiendomsmegling og planlegger å jobbe i Norge, må du forsikre deg om at du får brukt utdannelsen din. Det er ikke sikkert utenlandske studier i eiendomsmegling er overførbare til Norge. Økonomi er derimot rimelig universelt. Endret 14. august 2016 av Zarac Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 14. august 2016 Forfatter Del Skrevet 14. august 2016 Hadde satt pris på flere svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå