Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler jeg er altfor snill og blir sett ned på

Anbefalte innlegg

Hei. 19 gutt, fyller 20. Jeg føler jeg stadig vekk er den "siste" i gruppa, alltid sist. Alltid den som ikke blir invitert til fester. Alltid den som følger etter de andre i venneflokken, den ekstra brikken, som ingen egentlig har behov.

Jeg føler at med de riktige menneskene, så klarer jeg å opprettholde en spesiell verdi. Men med flest andre, så blir jeg bare en ekstra brikke. Var engang ute her om dagen, så møtte jeg noen folk fra barneskolen. Noen som gjerne er ute å fester hver helg. Utover kvelden fikk jeg vite av han ene at jeg er "snill" gutt, at dette miljøet ikke var noe for meg, at jeg ikke bør gå ut, osv. Jeg ble bare helt paff. 

Jeg er ingen nerd, men jeg studerer noe ganske høyt oppe. Klesstilen min er veldig avslappende og utadvent, ville aldri gjettet at jeg er "smart". Kanskje er med feil folk, jeg vet ikke. Jeg blir ikke invitert ut, jeg må selv ta intiativ hvis de drar ut. Jeg forstår ikke hva slags verdi jeg har.

Hvordan kan jeg øke min verdighet, min respekt for meg selv? Jeg føler jeg alltid chaser. Jeg er veldig utadvent sånn sett, men det spørs hvem jeg er med.

Anonymous poster hash: 22370...d21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du vet selv at du er en oppegående, imøtekommende og "ålreit" kar. En som kan prate og si hva en mener og ønsker. Bruke stemmen.

Nei noen ganger så er det ikke deg, men gjengen din. 

Jeg tror det hender med enkelte at man igrunn vokser ifra hverandre. Jeg selv kutta ut venner fra barne-ungdom-videregående på grunn av at de hadde et slags "ide" eller "bilde" om hva jeg er og skal være. Når noen setter deg i en slik bås, struper de deg. Man kan prøve å utvikle seg selv, men så opplever man bare at de prøver å holde deg nede. 

Få deg en ny gjeng du. Du er 20? Da skal du kansje videreutdanne deg i høyskole/universitet? Der får du nye venner skal du se :) 

Ikke finn deg i drit, gå din egen vei og vær den du selv vil være :)

Lenke til kommentar

Det blir litt generalisering her siden jeg ikke kjenner til deg.

Når bekjente sier at byen ikke er noe for deg, så er det ikke fordi at de tenker på ditt beste, men at DE synes ikke at byen er noe for deg. Når dette går helt tilbake til barneskolen så er det tydelig at dette sitter dypt i din karakter og væremåte utad. Om du hadde flyttet 100 mil bort til et annet sted hadde aittuasjonen blitt akkurat det samme innen et par uker fordi du er deg og andre er seg.

Du gir et inntykk av at dette har vedvart over tid og at det ikke er noe enkelttilfelle. Nå vet ikke jeg hvordan du er, men ofte skyldes denne situasjonen at vedkommende har dårlige sosiale antenner, tar mye plass eller skaper en dårlig dynamikk i gruppa, en som skaper dårlig stemning. Mye mobbing som skjer rundt omkring på skoler og arbeidsplasser skyldes dette. Når man deltar i skole, arbeidsliv eller sosiale grupper og de andre ikke synes det er trivelig så oppleves mansom en dørselger som kommer hver bidige dag og aldri tar et hint om at folk ikke vil ha noe fra en. Jo mer man forsøker å passe inn desto mer frustrert blir alle andre. En faktor kan være at en er så vant til å spille din rolle i gruppa slik at man automatisk går inn i den rollen.

Hvorvidt du er nerd eller hva slags klær du bruker er det få som bryr seg om. Det som teller er hvordan du opptrer og mest av alt hvordan du får de rundt deg til å føle seg. Selv den kuleste fyren har ingen garanti for at folk inviterer ham ut, men han har heller ikke behov for det. Han høster respekt og skaper god stemning hvor enn han ferdes. Kanskje ønsker han heller ikke å bli invitert ut av ei bestemt gruppe for folk flest er muligens for kjedelige å kjenne over tid slik at han foretrekker "single serving friends" han møter tilfeldig. Hvis en slik fyr møter en ung herre på WC på ett av byens drikkehull så tar det ikke mer enn 30 sekund før herren går ut av WC med et smil om munnen, latter i stemmen og kaller fyren for kompis selv om de aldri har sett hverandre før. Den kule legger ikke ut om hva han gjør  til vanlig, hva han interesserer seg for, hva han tenker, mener eller hva andre tenker og mener. Den kule prater om noe som er der og da, han lever i nuet.

Verdi er ikke noe man får av andre, det er noe man skaper selv. Når man blir akseptert av andre så er det et tegn på at man i en eller annen form skaper verdi. Det vanligste er folk som ligger midt på treet, folk som ikke skaper spesielt mye verdi, men heller ikke dårlig stemning. Det mest effektive du kan gjøre er å begynne med personlig utvikling. Da kan du vokse som menneske og få et bedre liv både profesjonelt og sosialt. Det viktigste er å ha et mål å strekke seg etter og da mener jeg ikke som feks å bli invitert av andre osv. Det er ikke spesielt gunsig å være en som dilter etter andre. Når du har oppnådd en viss utvikling i din karakter så er du kanskje blitt den andre ønsker å følge.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. 19 gutt, fyller 20. Jeg føler jeg stadig vekk er den "siste" i gruppa, alltid sist. Alltid den som ikke blir invitert til fester. Alltid den som følger etter de andre i venneflokken, den ekstra brikken, som ingen egentlig har behov.

Jeg føler at med de riktige menneskene, så klarer jeg å opprettholde en spesiell verdi. Men med flest andre, så blir jeg bare en ekstra brikke. Var engang ute her om dagen, så møtte jeg noen folk fra barneskolen. Noen som gjerne er ute å fester hver helg. Utover kvelden fikk jeg vite av han ene at jeg er "snill" gutt, at dette miljøet ikke var noe for meg, at jeg ikke bør gå ut, osv. Jeg ble bare helt paff. 

Jeg er ingen nerd, men jeg studerer noe ganske høyt oppe. Klesstilen min er veldig avslappende og utadvent, ville aldri gjettet at jeg er "smart". Kanskje er med feil folk, jeg vet ikke. Jeg blir ikke invitert ut, jeg må selv ta intiativ hvis de drar ut. Jeg forstår ikke hva slags verdi jeg har.

Hvordan kan jeg øke min verdighet, min respekt for meg selv? Jeg føler jeg alltid chaser. Jeg er veldig utadvent sånn sett, men det spørs hvem jeg er med.

Anonymous poster hash: 22370...d21

Først av alt, angående overskriften ser ingen ned på en snill person fordi de er snille, det sagt så er jeg ikke sikker på om det var snill-snill han mente hvis måten du skriver på her er representativt for hvordan du er i RL.

Det er ett par røde lys som dukker opp, ut i fra teksten kan det høres ut som om du er ganske høy på deg selv og ikke har gode evner til å omgås folk som ikke har de samme verdier som du har. Hvis du ikke møter folk halvveis blir du fort en kjedelig type, og hvis du i tillegg dømmer dem er det ikke rart du ikke blir bedt med.

Det er ikke så vanskelig å bli med i en gruppe, hvis du kan bidra til god stemning vil du bli godtatt.

Kan du gi noen eksempler på hvorfor de skulle la deg være med? Vet det er vanskelig men for å gi ett eksempel kan jeg si noen av tingene jeg bringer til fester: 1. jeg ER nerd, jeg vet ting som kan bidra til samtalen. 2. jeg har sterke meninger som jeg kan formidle uten å bli uvenn med noen 3. jeg er stor og gir en grad av sikkerhet for de andre i gruppen  

Lenke til kommentar

eneste grunnen til at han sa det er fordi han føler seg mindreverdig deg fordi du har høyere utdannelse... utdannelse er alt som betyr noe, det definerer hvor badass du er. mange lavutdannede idioter på byen som dresser upp med bukseseler og champis men jenter synes dem er tapere hele gjengen. dem får bare frisører og slike tullekvinnfolk.... ikke bry deg om han, du er badass hvis du har en badass utdannelse. eneste som betyr noe.

Lenke til kommentar

Det er vel begrenset hvor høy utdannelse man har i en alder av 19 år?

Utdannelse betyr svært lite, persolig kraft, altså evnen til å handle er det som teller. Flere av de mest vellykkede i samfunnert har svært lite utdannelse.

Utdannelse = Papirer på å sette deg i bås med ei gitt lønn.

Ingen utdannelse = The sky is the limit

Man må selvsagt kunne sitt virke.

Jo flere som tar en utdannelse desto mindre blir den verd. Når folk kaster seg på ei populær fagretning så er de med på å trekke ned seg selv og alle andre. Dette er samme prinsippet for butikker som konkurrerer om pris. I det den siste butikken undercutter de andre så greier ikke noen lenger å drive med overskudd.

Suksess = Talent + Evne til å handle

Utdannelse sier noe om en teoretisk ballast og svært lite om hva du er i stand til å utrette eller hvilke talenter og ferdigheter du har.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

2. jeg har sterke meninger som jeg kan formidle uten å bli uvenn med noen

Formidling av meninger er den første store tanga som kommer og klipper av dine sosiale antenner.

Unntaket er hvis man skal menge seg med likesinnede på nivået "Alle som liker Rock & Roll er kule, de andre er teite."

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Min personlige erfaring er at andre personer dømmer deg så og si øyeblikkelig over hvordan du kler deg og måten du oppfører deg på, så om du bryr deg om reaksjonen til andre så er det et par enkle steg man kan ta for å få et helt annet inntrykk.

Personlig bryr jeg meg ikke, de som ønsker å prate og ikke er overfladiske personer prater med alle sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min personlige erfaring er at andre personer dømmer deg så og si øyeblikkelig over hvordan du kler deg og måten du oppfører deg på, så om du bryr deg om reaksjonen til andre så er det et par enkle steg man kan ta for å få et helt annet inntrykk.

Personlig bryr jeg meg ikke, de som ønsker å prate og ikke er overfladiske personer prater med alle sammen.

gjør som meg, og oppfør deg på en måte som ikke kan dømmes øyeblikkelig. ^^

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Siterer du meg og får ikke svar? Da er du trolig på ignorer lista min...

Mi*

Du burde rette signaturen din..

Har kun et fåtall brukere på ignorer lista mi om det er det du lurer på og du er per dags dato ikke der :p

Måtte lage en signatur når en enkelt bruker ikke forstod at jeg ikke lenger leste innleggene hans , men kommer sikkert til å fjerne den snart.

Men som jeg påpekte før er folk flest overfladiske og man kan fort finne ut hvilke spørsmål som dukker opp : som regel innen det første minuttet i en samtale vil man bli spurt om hva man jobber som, i tillegg til at man har blitt analysert i forhold til hvordan man kler seg , pleier seg ( altså barbering , tannpleie og lukt ) og ikke minst ubevisste trekk som kroppsholdning og ansiktsuttrykk.

Er man klar over disse faktorene er det fult mulig å endre på eventuelle negative faktorer man ubevisst har og det er sjeldent at dette er forankret i din personalitet , men som regel egenskaper man har tatt til seg under oppvekst og erfaring.

Lenke til kommentar

De kommer seg fint på jobb når de ikke drikker alkohol og drar hjem ved midnatt.

Å feste er å danse til musikk med venner og andre hyggelige folk, kanskje ha en og annen dancebattle.

På 90-tallet var festing å fylle lagerskur med store høyttalere, tusenvis av folk og danse til noen skrudde av musikken.

Å feste er ikke å sitte på baken sammen med trauste folk, bøtte innpå med alkohol, skryte og ytre meninger.

"Hei, jeg fester, jeg sitter på rompa mi i en pub. Er jeg ikke festlig og spesiell? Fortjener jeg ikke mange damer og venner nå kanskje?"

Poenget mitt er at det er ikke nødvendig å snakke negativt om festing når det som menes er uteliv og ikke festing. Festing er noe veldig positivt. Uteliv er både og.

Ikke noe slår å  danse barfot på stranda med musikk som klarner sinnet og tusenvis av likesinnede.

maxresdefault.jpg

Party!

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Mi*

Har kun et fåtall brukere på ignorer lista mi om det er det du lurer på og du er per dags dato ikke der :p

Måtte lage en signatur når en enkelt bruker ikke forstod at jeg ikke lenger leste innleggene hans , men kommer sikkert til å fjerne den snart.

Nei jeg lurer ikke, og trodde ikke det heller. Bare synes det så litt dumt ut med skrivefeil i signaturen din, that's all. Sier det bare for ditt eget beste :)

Men jeg ser den ja.

Lenke til kommentar

Mi*

Nei jeg lurer ikke, og trodde ikke det heller. Bare synes det så litt dumt ut med skrivefeil i signaturen din, that's all. Sier det bare for ditt eget beste :)

Men jeg ser den ja.

Har trolig en del skrivefeil i det jeg skriver, siden jeg flyttet til Spania når jeg gikk i 5 klasse så ble resten av grunnskolen og videregående på Spansk, lever også med en ondartet hjernesvulst i venstre / midtre del av hjernen som også kan gjøre at jeg innimellom både hopper over ord som jeg tror jeg har skrevet eller gjør at jeg rett og slett ikke ser noen feil.

Så ja, prøver å skrive så rett som mulig, men ikke like enkelt hele tiden. Vi får se om det blir bedre etter operasjonen som jeg skal igjennom i løpet av året.

Uansett er dette en avsporing som vi kan ta på pm neste gang, det er jo alltids greit å vite hvilke feil man gjør når man skriver fordi man da kan prøve å rette det opp. 

Hvordan går det med deg Trådstarter? Har du prøvd å gjøre noe i helga med problemene dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...