Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler jeg er altfor snill og blir sett ned på

Anbefalte innlegg

Hei. 19 gutt, fyller 20. Jeg føler jeg stadig vekk er den "siste" i gruppa, alltid sist. Alltid den som ikke blir invitert til fester. Alltid den som følger etter de andre i venneflokken, den ekstra brikken, som ingen egentlig har behov.

Jeg føler at med de riktige menneskene, så klarer jeg å opprettholde en spesiell verdi. Men med flest andre, så blir jeg bare en ekstra brikke. Var engang ute her om dagen, så møtte jeg noen folk fra barneskolen. Noen som gjerne er ute å fester hver helg. Utover kvelden fikk jeg vite av han ene at jeg er "snill" gutt, at dette miljøet ikke var noe for meg, at jeg ikke bør gå ut, osv. Jeg ble bare helt paff. 

Jeg er ingen nerd, men jeg studerer noe ganske høyt oppe. Klesstilen min er veldig avslappende og utadvent, ville aldri gjettet at jeg er "smart". Kanskje er med feil folk, jeg vet ikke. Jeg blir ikke invitert ut, jeg må selv ta intiativ hvis de drar ut. Jeg forstår ikke hva slags verdi jeg har.

Hvordan kan jeg øke min verdighet, min respekt for meg selv? Jeg føler jeg alltid chaser. Jeg er veldig utadvent sånn sett, men det spørs hvem jeg er med.

Anonymous poster hash: 22370...d21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du vet selv at du er en oppegående, imøtekommende og "ålreit" kar. En som kan prate og si hva en mener og ønsker. Bruke stemmen.

Nei noen ganger så er det ikke deg, men gjengen din. 

Jeg tror det hender med enkelte at man igrunn vokser ifra hverandre. Jeg selv kutta ut venner fra barne-ungdom-videregående på grunn av at de hadde et slags "ide" eller "bilde" om hva jeg er og skal være. Når noen setter deg i en slik bås, struper de deg. Man kan prøve å utvikle seg selv, men så opplever man bare at de prøver å holde deg nede. 

Få deg en ny gjeng du. Du er 20? Da skal du kansje videreutdanne deg i høyskole/universitet? Der får du nye venner skal du se :)