Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utenlandske gutter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting galt med litt generalisering - når det generelt stemmer :p

Men det var altså feministene som ønsket seg myke menn da. Så fikk de som bestilt, og nå vil de ha utenlandske menn i stedet fordi de er barskere.

Fuck patriarkatet gikk altså ifra å være et metafor til å bli ordrett fakta ;)

Hvem er disse "de" som du nevner? Kvinner?

Skal du tenke at ts snakker for så mange kvinner, da?

Denne tråden snakker ikke for de fleste kvinner :p

Anonymous poster hash: 66b9c...3f1

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nordmenn av begge kjønn er blitt bortskjemte, har høye forventninger til livet og veldig spesifikke ideer om hvordan ting skal være. To personer som begge er på denne måten kan ikke fungere sammen i et forhold, derfor tror jeg forhold mellom nordmenn og utlendinger bare kommer til å bli vanligere. Man er avhengig av å ha minst en part i forholdet som er jordnær og inngår kompromisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke slik at utenlandske gutter er noe mindre tafatte, kjedelige, femi eller liknende enn norske gutter. Det er heller slik at både du og disse guttene er mer avslappet, initiativrike og åpne for nye mennesker og erfaringer når dere er på reise.

Med andre ord er det en dårlig idé å flytte, for da vil du møte de utenlandske guttene mens de har jobb, utdannelse og andre forpliktelser å tenke på. Du kan finne en del utvekslingsstudenter i Oslo eller Bergen og sikkert noen i andre byer. Og så har du chattetjenester som ChatRoulette og Omegle i tillegg til tinder. Men hvis du holder kontakten over tid, tror jeg at du vil finne ut at de ikke er så forskjellige fra norske gutter.

Selvfølgelig er det forskjell. Det er jo forskjellig kultur, historie, oppdragelse osv.

Det er stor forskjell på en som vokste opp på bygda i Telemark og en fra Oslos fineste strøkk. 

Problemet med "de fleste norske gutter/menn", er null interesse for noe annet enn data/sport/drikke. Altså, de fleste. 

Hvor mange ganger var du på Nasjonalteateret? Nasj. galleriet? Har du lest mange bøker? 

Så ja, enig med TS her, det ligger litt i kultur/samfunnet, det å se pen ut og drikke. Evt. sitte hjemme og se på film.

Lokal og nasjonal kultur og historie betyr lite for hvordan mennesker er i vår globaliserte verden, i hvert fall hva gjelder forskjeller mellom innbyggere i Vest-Europa, der velstandsnivået er omtrent det samme over alt. Vår generasjon har stort sett tilgang til de samme mediene, klærne, aktivitetene, osv. og tilbringer stort sett fritida si likt. Jeg har møtt en del mennesker fra Europa og resten av verden de siste årene, både som student i Norge og som utvekslingsstudent (og på ulike tidspunkter delt kollektiv med blant annet et par franskemenn og en nederlender). Om du kommer fra Telemark, Oslo, Nederland, Italia eller Landwehr i Schleswig-Holstein gir virkelig ingen indikasjon på hvor tafatt, metroseksuell, utadvendt eller feminin du sannsynligvis er.

Jeg er ikke ofte gjest på teater eller kunstutstillinger, men hvis du spør et utvalg andre 23-åringer fra Norge og Europa om det samme, vil du fort oppdage at de ikke utgjør det største kundesegmentet så veldig mange steder.

Tror språk påvirker enormt. Da det ligger i grunn for all kommunikasjon, og forskjellig språk kommuniserer på forskjellig måte.

Lenke til kommentar

Hvem er best, norske eller utenlandske gutter?

Omtrent halvparten av vennene mine er nok utlendinger, ikke fordi jeg synes de er "bedre" enn nordmenn, men fordi forskjeller pirrer interessen min og får meg til å se det vante og det kjente i potensielt nye perspektiver. Jeg tror at alle kulturer – også den norske – har noe å tilføre de andre.

Det provinsielle mindreverdighetskomplekset er nærmest en norsk folkesykdom. Det er lett å projisere dette over på andre nordmenn, men det er nok ikke realitetsbasert.

Man ser ofte det man forventer (kognitivt bias) og gjør man dette lenge nok, kan man bli nokså skråsikker på ting som ikke holder mål.

Lenke til kommentar

Hvem er best, norske eller utenlandske gutter?

Omtrent halvparten av vennene mine er nok utlendinger, ikke fordi jeg synes de er "bedre" enn nordmenn, men fordi forskjeller pirrer interessen min og får meg til å se det vante og det kjente i potensielt nye perspektiver. Jeg tror at alle kulturer – også den norske – har noe å tilføre de andre.

Det provinsielle mindreverdighetskomplekset er nærmest en norsk folkesykdom. Det er lett å projisere dette over på andre nordmenn, men det er nok ikke realitetsbasert.

Man ser ofte det man forventer (kognitivt bias) og gjør man dette lenge nok, kan man bli nokså skråsikker på ting som ikke holder mål.

Veldig interessant å henge med noen fra andre land og kulturer. Får få litt sårt trengt ny stimuli.

Lenke til kommentar

Lokal og nasjonal kultur og historie betyr lite for hvordan mennesker er i vår globaliserte verden, i hvert fall hva gjelder forskjeller mellom innbyggere i Vest-Europa...

Den påstanden er jeg totalt uenig i. Det finnes store kulturelle forskjeller og mange spesifikke personlighetstrekk i forskjellige lokaliteter, regioner og nasjoner i Europa, selv om vi generelt sett er veldig like. Du kan jo lese litt om forskjellige Europeiske lands stereotyper, som generelt sett er basert på sannheter om fremtredende kulturelle og personlighetmessige trekk som er særegne for en nasjon men ikke andre.

Når det gjelder kjærliget og det å leve livet med noen andre og være med de, er kultur en enormt viktig ting. Selv folk fra samme kultur og selv fra samme by i Norge er så forskjellige at de ikke kan komme overens. Forskjellene er enorme i Europa i alt fra elskov til måten man prater sammen og kultur man har innebygget i seg fra en ung alder. Det kan være både positivt og/eller negativt.

Jeg synes det er en bra ting at folk er såpass forskjellige i Europa, spesielt når vi alikevel er såpass like som vi er i tillegg. Men det har absolutt en betydning i valget av livspartner eller midlertidige kjærester.

Tror språk påvirker enormt. Da det ligger i grunn for all kommunikasjon, og forskjellig språk kommuniserer på forskjellig måte.

Yupp. Helt enig. Se bare på Norge og Danmark. I utgangspunktet er vi fra samme kultur og har mye til felles, men folk i disse landene har helt type forskjellige stereotypiske generelle personligheter, som jeg tror er innebygget i språket og måten man kommuniserer på i det språket. Det er vel ikke uten grunn at Dansker er de lykkeligste folkene i verden. Det kan man nesten se bevis på i måten de bruker språket og måten de kommuniserer på. Norsk virker nesten traust og stakkato i forhold til Dansk.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...