nnys Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 (endret) Hei! Jeg har fått skikkelig sansen for utenlandske gutter de par siste årene. Tenker hoveskelig på de fra Nederland, Sveits, Frankrike og Tyskland osv Føler norske gutter er så tafatte, kjedelige, lite lidenskapelig, usosial, og blitt noe femi de siste årene, haha så jeg har rett og slett blitt lei. Har blitt kjent med mange flotte nederlendere, fr. menn, sveitsere osv når jeg har reist - føler jeg klikker bedre med disse, interessante og viser mer passion bl.a. Har foreksempel fått høre at tyskere er kjent for å være ærlig. Her går man ikke rundt grøten, nei; intensjonene til vedkommende blir gjort klart ganske tidlig i dating-fasen, noe som er veldig, veldig greit å forholde seg til. Kan selv bekrefte dette - bare for å generalisere litt Noen steder det går an å bli kjent med disse uten å måtte flytte? Haha Endret 16. august 2016 av nnys 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 Mohah, bare for å generalisere litt og være litt kjip mot norske menn i tillegg? Kult lizm. Hva med OKCupid? Anonymous poster hash: 66b9c...3f1 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 13. august 2016 Del Skrevet 13. august 2016 https://www.udi.no/asylmottak/adresser-til-asylmottakene/ 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 14. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2016 Det er nok ikke slik at utenlandske gutter er noe mindre tafatte, kjedelige, femi eller liknende enn norske gutter. Det er heller slik at både du og disse guttene er mer avslappet, initiativrike og åpne for nye mennesker og erfaringer når dere er på reise. Med andre ord er det en dårlig idé å flytte, for da vil du møte de utenlandske guttene mens de har jobb, utdannelse og andre forpliktelser å tenke på. Du kan finne en del utvekslingsstudenter i Oslo eller Bergen og sikkert noen i andre byer. Og så har du chattetjenester som ChatRoulette og Omegle i tillegg til tinder. Men hvis du holder kontakten over tid, tror jeg at du vil finne ut at de ikke er så forskjellige fra norske gutter. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg misanthrope Skrevet 14. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 14. august 2016 Hun har helt rett. Men årsaken til at norske menn er blitt tafatte og femi er norske kvinner. 18 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) uhu, dra ut å finn deg noe utlendinger, lev livet! kos deg. Skjønner egenltig ikke hvorfor du skal komme inn her å spørre. Stikk ut! Hva som stopper deg? XD FLYTT TIL NEDERLAND DA FOR FAEN! Endret 15. august 2016 av Andysowhatgg 2 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 du setter nok utenlandske gutter litt på en pidestall i hodet ditt, men jeg skjønner godt at en jente kan bli oppgitt over alle de femi hipsterguttene og buksesele-BI-studentene som svermer rundt på byen. Det oser jo ikke akkurat sex av slike usikre sjeler. 2 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Du får det til å høres ut som at Nordmenn flest har blitt metrosexuelle. Det er ikke sant. Det finnes fortsatt en hel skokk med håndverkere som gir faen i hvordan dem ser ut. 2 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Hvor får du det fra at alle norske gutter er sånn som du forklarer og alle utenlandske er sånn? Du finner alle typer personlighet uansett hvilket land du er i. 4 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Det er nok ikke slik at utenlandske gutter er noe mindre tafatte, kjedelige, femi eller liknende enn norske gutter. Det er heller slik at både du og disse guttene er mer avslappet, initiativrike og åpne for nye mennesker og erfaringer når dere er på reise. Med andre ord er det en dårlig idé å flytte, for da vil du møte de utenlandske guttene mens de har jobb, utdannelse og andre forpliktelser å tenke på. Du kan finne en del utvekslingsstudenter i Oslo eller Bergen og sikkert noen i andre byer. Og så har du chattetjenester som ChatRoulette og Omegle i tillegg til tinder. Men hvis du holder kontakten over tid, tror jeg at du vil finne ut at de ikke er så forskjellige fra norske gutter. Selvfølgelig er det forskjell. Det er jo forskjellig kultur, historie, oppdragelse osv. Det er stor forskjell på en som vokste opp på bygda i Telemark og en fra Oslos fineste strøkk. Problemet med "de fleste norske gutter/menn", er null interesse for noe annet enn data/sport/drikke. Altså, de fleste. Hvor mange ganger var du på Nasjonalteateret? Nasj. galleriet? Har du lest mange bøker? Så ja, enig med TS her, det ligger litt i kultur/samfunnet, det å se pen ut og drikke. Evt. sitte hjemme og se på film. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Du ønsker vel bare å være 'spesiell'. Du er vel en sånn kjedelig person selv og omringer deg derfor med kjedelige personer og tror da at hele byen er sånn. Din opplevelse blir da en helt annen når du en sjelden gang reiser utenfor kretsen din og møter andre personligheter enn de du til vanlig søker ut. Joda, kulturer er forskjellige men folk er stort sett like. Vi har plenty lidenskapelige og spennende konebankere her i Norge også. Gå nye steder. Kanskje du selv er kjedelig, vag og konfliktsky og de "spennende" folka du ønsker ikke foretrekker din personlighet fordi du er så copy&paste mainstream? Food for thought. Jeg kan ikke vite Edit: føkkings autokorrekt Endret 15. august 2016 av Invader Zim 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Jøss mye hat her. Jeg ville oppsøkt Erasmus / utvekslings-communityene ved norske universiteter og høgskoler om du er i den alderen. Er alltid flust med folk fra mellom-europa i alderen 20-25. Stort sett tyskere, belgiere, franskmenn, hollendere osv. Det er min erfaring. Endret 15. august 2016 av Mchansern 2 Lenke til kommentar
nnys Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 (endret) . Endret 15. august 2016 av nnys Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Ingenting galt med litt generalisering - når det generelt stemmer Men det var altså feministene som ønsket seg myke menn da. Så fikk de som bestilt, og nå vil de ha utenlandske menn i stedet fordi de er barskere.Fuck patriarkatet gikk altså ifra å være et metafor til å bli ordrett fakta 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Ts: om du bor i Oslo, Bergen etc. couchsurfing events. Plenty av kjekke utenlandske gutter. Evt. kan du jo hoste selv også. Ingenting galt med litt generalisering - når det generelt stemmer Men det var altså feministene som ønsket seg myke menn da. Så fikk de som bestilt, og nå vil de ha utenlandske menn i stedet fordi de er barskere. Fuck patriarkatet gikk altså ifra å være et metafor til å bli ordrett fakta Cool story bro Endret 15. august 2016 av Aiven 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Føler norske gutter er så tafatte, kjedelige, lite lidenskapelig, usosial, og blitt noe femi de siste årene, haha så jeg har rett og slett blitt lei. Du er ikke den eneste som mener det. Jeg er mann og når kommer hjem til Norge antar jeg de fleste gutter/menn er homoer. Det virker ofte slik. Selvfølgelig er det nok sikkert mange unntak, men stereotypen er langt mer feminim idag enn for 10-20 år siden. Men ikke dra til Sverige da, der er de enda mer feminine. Jeg er selv Norsk mann, og kan godt innrømme at jeg og vi er mer sosialt klønete i forhold til kvinner enn det f.eks Italienere, Franskmenn osv er. Det er noe typisk Norsk vil jeg si, selv om det selvsagt ikke gjelder alle. Mitt inntrykk er at Norske menn er langt mindre kjedelige idag enn tidligere, at de er mer interessert i å gjøre spennende ting, at de er mer eventyrlystne og mer utforskende enn en hel del andre folkegrupper. Så jeg vet ikke om du har helt rett der. Nå liker jeg personlig best å henge med kvinne, så jeg er ingen ekspert på menn i Norge. Det finnes uansett pluss og minus med menn fra alle land. Nederlendere kan være veldig overlegne f.eks og Franskemenn ekstremt arrogante osv. Kanskje du bare liker å være med forskjellige folketyper og at du finner alle de forskjellige folketypene interessante, spesielt fordi de er så nye for deg i forhold til Norske. Folk er uansett veldig forskjellige i Europa, noe jeg mest gleder meg over men av og til irriterer meg over også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Her var det mange bitre menn gitt. Anonymous poster hash: c9ba7...961 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Jeg er ikke bitter. Jeg foretrekker faktisk utenlandske jenter. De er generelt mindre selvopptatte og overfladiske. 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Det er nok ikke slik at utenlandske gutter er noe mindre tafatte, kjedelige, femi eller liknende enn norske gutter. Det er heller slik at både du og disse guttene er mer avslappet, initiativrike og åpne for nye mennesker og erfaringer når dere er på reise. Med andre ord er det en dårlig idé å flytte, for da vil du møte de utenlandske guttene mens de har jobb, utdannelse og andre forpliktelser å tenke på. Du kan finne en del utvekslingsstudenter i Oslo eller Bergen og sikkert noen i andre byer. Og så har du chattetjenester som ChatRoulette og Omegle i tillegg til tinder. Men hvis du holder kontakten over tid, tror jeg at du vil finne ut at de ikke er så forskjellige fra norske gutter. Selvfølgelig er det forskjell. Det er jo forskjellig kultur, historie, oppdragelse osv. Det er stor forskjell på en som vokste opp på bygda i Telemark og en fra Oslos fineste strøkk. Problemet med "de fleste norske gutter/menn", er null interesse for noe annet enn data/sport/drikke. Altså, de fleste. Hvor mange ganger var du på Nasjonalteateret? Nasj. galleriet? Har du lest mange bøker? Så ja, enig med TS her, det ligger litt i kultur/samfunnet, det å se pen ut og drikke. Evt. sitte hjemme og se på film. Lokal og nasjonal kultur og historie betyr lite for hvordan mennesker er i vår globaliserte verden, i hvert fall hva gjelder forskjeller mellom innbyggere i Vest-Europa, der velstandsnivået er omtrent det samme over alt. Vår generasjon har stort sett tilgang til de samme mediene, klærne, aktivitetene, osv. og tilbringer stort sett fritida si likt. Jeg har møtt en del mennesker fra Europa og resten av verden de siste årene, både som student i Norge og som utvekslingsstudent (og på ulike tidspunkter delt kollektiv med blant annet et par franskemenn og en nederlender). Om du kommer fra Telemark, Oslo, Nederland, Italia eller Landwehr i Schleswig-Holstein gir virkelig ingen indikasjon på hvor tafatt, metroseksuell, utadvendt eller feminin du sannsynligvis er. Jeg er ikke ofte gjest på teater eller kunstutstillinger, men hvis du spør et utvalg andre 23-åringer fra Norge og Europa om det samme, vil du fort oppdage at de ikke utgjør det største kundesegmentet så veldig mange steder. Endret 15. august 2016 av Zarac Lenke til kommentar
hvemvet Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) Kanskje komme seg ut og møte folk som ikke er tafatte? Det samme kan vel sies om både jenter og gutter i alle land, man møter mange forskjellige mennesker, og kan ikke forvente å møte det man vil hele tiden Endret 15. august 2016 av hvemvet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå