Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørre om å ha åpent forhold

Anbefalte innlegg

Kan man ha sidesprang med andre mennesker uten problem, betyr jo i grunn ikke hovedpartneren så veldig mye. Man kan snu og vende på det så mye man vil, men det er faktisk slik det er.

Nei, det er ikke det. Elsker foreldre sin førstefødte mindre det øyeblikk den andrefødte kommer til verden? Blir ditt vennskap med din bestevenn forminsket av at du får en venn til?

Kjærlighet er ikke en endelig ressurs; det er ikke slik at man har én pott som man må fordele ut på menneskene i livet sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du aner ikke hva du prater om. TS prater ikke om sidesprang, så det du prøver å argumentere for er irrelevant. Jeg gidder ikke å svare på spørsmål som kun stilles for å prøve å provosere meg, den taktikken kan du ta med deg til ett annet forum.

Hvis du anser det som provoserende at folk stiller spm ved teoriene dine, på lik linje med at du stiller spørsmål ved mine, er jeg ikke sikker på om forum er den beste plassen for deg å være på.

Jeg vet utmerket godt hva jeg snakker om, så det synes jeg er meget finurlig at du skal komme å fortelle meg at jeg ikke gjør.

Dette er min mening om saken, så vi får heller bare være enig om å være uenig. At du ikke tror på den rette, sammen med mange andre er jo ganske tydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du dro inn noe som har absolutt ingenting med saken å gjøre: utroskap. Hvis det er det du automatisk tenker når folk elsker hverandre på en annen måte enn du elsker din eventuelle partner så har du ett problem med å skille det ene fra det andre. 

Jeg gjentar meg selv men jeg gjør det gjerne igjen: TS sa ingenting om utroskap så det at du sa din mening om noe som ikke har noe med saken å gjøre er en veldig god pekepinne på at du ikke har peiling på hva du prater om. 

Det er som om jeg skulle funnet meg den store øltråden og gå inn og begynne å prate om hvor mye jeg ikke liker øl og at ingen andre burde gjøre det heller og så anbefale hva JEG vil at alle skal drikke, og hvordan de skal drikke den. 

Lenke til kommentar

Jeg sa utroskap er bygd opp på tankegangen at man fint kan ha andre partnere på siden. Jeg har da ikke sittet å fremheve den delen? Det er jo du som lager en big deal av det. jeg bare nevnte det, så tror du må roe deg litt ned.

Det å ville ha andre partnere, indikerer at man ikke anser hovedpartneren for å være "the one". Hadde man det, så ville man ikke vurdert åpent forhold. Slik er det faktisk!(etter min mening)

Vi får heller være enig om å være uenig.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Så det er off topic å diskutere rundt om det er lurt å faktisk spørre om å ha et åpent forhold?

Hva om partneren til TS blir lei seg eller såret av at TS spør om dette pga at vedkommende skal ta utdanning et stykke unna, det er vel ikke så nøye det? Som TS sier, kan det oppfattes som en indikator på at man ikke er så interessert i forholdet.

Det er ingen grunn til å hisse seg så opp som du gjør, og slenge ut kommentarer som at folk ikke vet hva de prater om, eller at meningen deres ikke er verdt en dritt. Det trodde jeg du var for voksen til.

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet jo ikke hva du prater om når du prater om noen andre sitt sexliv og sier at det må være sånn her eller sånn der fordi det er ''sånn det er''. De er voksne mennesker og du har ingenting med hvordan den ene parten har lyst til å lede sitt forhold. Om de så har lyst til å ha en kjempeorgie med 500 mennesker i en gigantisk seng så vil ikke det minske kjærligheten hun har for han, bare fordi hun har andre tanker om hvordan ett forhold er.

Her er direkte sitat fra DINE INNLEGG her i tråden:

''Du bør gå litt inn i deg selv, og tenke over hvor mye han betyr for deg. Hvis du virkelig elsker denne mannen, så synes jeg det er ganske rart at du i det hele tatt vurderer å spørre om dette her.''

''
Dersom du elsker et menneske, er det det mennesket du vil være sammen med, og ingen andre. Hvis man fint kan bange noen andre uten dårlig samvittighet, så er det slettes ikke ekte kjærlighet ute og går.

Ingen som har møtt den rette vil påstå det du gjorde nå.''

''Kan man ha sidesprang med andre mennesker uten problem, betyr jo i grunn ikke hovedpartneren så veldig mye. Man kan snu og vende på det så mye man vil, men det er faktisk slik det er.''

Alle dine sitat sier direkte ''DU ELSKER HAN IKKE NOK FORDI DU HAR LYST TIL Å PULE PÅ ANDRE FOLK''. Hvis det ikke er DEFNISJONEN av fordømmende søppel vi ikke trenger så vet ikke jeg!

Edit: Jeg kommer IKKE til å gi meg uansett hvor mye du ''prøver'' å leke som om du er voksen i diskusjonen og ber meg om å ikke ''bli så hissig''. Bli hissig selv og diskuter eller shut the fuck up?

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sa utroskap er bygd opp på tankegangen at man fint kan ha andre partnere på siden. Jeg har da ikke sittet å fremheve den delen? Det er jo du som lager en big deal av det. jeg bare nevnte det, så tror du må roe deg litt ned.

Feil igjen. Utroskap er bygd på tankegangen at forpliktelser man gjør ovenfor partneren sin ikke er så viktige å overholde. Hvis eksklusivitet ikke er en forpliktelse i forholdet, er det heller ikke utroskap å ha flere partnere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du vet jo ikke hva du prater om når du prater om noen andre sitt sexliv og sier at det må være sånn her eller sånn der fordi det er ''sånn det er''. De er voksne mennesker og du har ingenting med hvordan den ene parten har lyst til å lede sitt forhold. Om de så har lyst til å ha en kjempeorgie med 500 mennesker i en gigantisk seng så vil ikke det minske kjærligheten hun har for han, bare fordi hun har andre tanker om hvordan ett forhold er.

Her er direkte sitat fra DINE INNLEGG her i tråden:

''Du bør gå litt inn i deg selv, og tenke over hvor mye han betyr for deg. Hvis du virkelig elsker denne mannen, så synes jeg det er ganske rart at du i det hele tatt vurderer å spørre om dette her.''

''Dersom du elsker et menneske, er det det mennesket du vil være sammen med, og ingen andre. Hvis man fint kan bange noen andre uten dårlig samvittighet, så er det slettes ikke ekte kjærlighet ute og går.

Ingen som har møtt den rette vil påstå det du gjorde nå.''

''Kan man ha sidesprang med andre mennesker uten problem, betyr jo i grunn ikke hovedpartneren så veldig mye. Man kan snu og vende på det så mye man vil, men det er faktisk slik det er.''

Alle dine sitat sier direkte ''DU ELSKER HAN IKKE NOK FORDI DU HAR LYST TIL Å PULE PÅ ANDRE FOLK''. Hvis det ikke er DEFNISJONEN av fordømmende søppel vi ikke trenger så vet ikke jeg!

Edit: Jeg kommer IKKE til å gi meg uansett hvor mye du ''prøver'' å leke som om du er voksen i diskusjonen og ber meg om å ikke ''bli så hissig''. Bli hissig selv og diskuter eller shut the fuck up?

Nei, jeg tror jeg legger saken fra meg. Jeg har sagt mitt, og kommer ikke til å hisse meg opp over slike ting. Så jeg "shuter the fuck up" istedet. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei dere! Jeg er i et forhold som foreløpig har vart i ett år. Vi er begge studenter, og dette skoleåret skal min kjæreste reise på utveksling. I forbindelse med det lurer jeg litt på å ha et åpent forhold under hele eller deler av utvekslingsperioden. Jeg vet at han er litt skeptisk til åpne forhold som konsept, men han har tidligere nevnt at vi kanskje kan ha det hvis jeg vil (i en generell diskusjon om åpne forhold, ikke fordi jeg spurte). Dette har jeg siden tenkt en del på – og jeg er veldig fristet av tanken.

Så til hovedspørsmålet mitt her: Hvordan bør jeg spørre han om dette for å 1) ikke få det til å virke som om jeg egentlig vil slå opp/ikke liker han så godt lenger (slik mange later til å tenke automatisk når det gjelder åpne forhold) og 2) ha best sjanser for positiv respons?

Anonymous poster hash: c97e0...643

"Han er skeptisk til åpne forhold som konsept. men han har tidligere nevnt at vi kanskje kan ha det hvis jeg vil (i en generell diskusjon om åpne forhold, ikke fordi jeg spurte). "  <-- Høres ut som han sier det litt for å holde fast på deg.

PERSONLIG: Hadde dama mi komt å spurt om åpent forhold hadde det vært det samme som å spurt om å gå fra hverandre. Gå å tenke på at dama si har sex med en annen er ikke noe jeg vil utsette meg for. Om jeg hadde ville utsette meg for det, er det så utrolig mye som kan gå galt, at det er ikke verdt det. Sjalusi og man sklir lettere fra hverandre vil jeg tro.

Nei, om jeg var i situasjonen og hun ville ha åpent forhold hadde jeg tolka det som mange over sier, hun vil ikke være låst det året man er fra hverandre, vi er ikke "ment-to-be". Da ville jeg heller at vi skilles som venner, og ser hva som skjer når jeg kommer tilbake. 

Lenke til kommentar

Hei dere! Jeg er i et forhold som foreløpig har vart i ett år. Vi er begge studenter, og dette skoleåret skal min kjæreste reise på utveksling. I forbindelse med det lurer jeg litt på å ha et åpent forhold under hele eller deler av utvekslingsperioden. Jeg vet at han er litt skeptisk til åpne forhold som konsept, men han har tidligere nevnt at vi kanskje kan ha det hvis jeg vil (i en generell diskusjon om åpne forhold, ikke fordi jeg spurte). Dette har jeg siden tenkt en del på – og jeg er veldig fristet av tanken.

Så til hovedspørsmålet mitt her: Hvordan bør jeg spørre han om dette for å 1) ikke få det til å virke som om jeg egentlig vil slå opp/ikke liker han så godt lenger (slik mange later til å tenke automatisk når det gjelder åpne forhold) og 2) ha best sjanser for positiv respons?

Anonymous poster hash: c97e0...643

"Han er skeptisk til åpne forhold som konsept. men han har tidligere nevnt at vi kanskje kan ha det hvis jeg vil (i en generell diskusjon om åpne forhold, ikke fordi jeg spurte). " <-- Høres ut som han sier det litt for å holde fast på deg.

PERSONLIG: Hadde dama mi komt å spurt om åpent forhold hadde det vært det samme som å spurt om å gå fra hverandre. Gå å tenke på at dama si har sex med en annen er ikke noe jeg vil utsette meg for. Om jeg hadde ville utsette meg for det, er det så utrolig mye som kan gå galt, at det er ikke verdt det. Sjalusi og man sklir lettere fra hverandre vil jeg tro.

Nei, om jeg var i situasjonen og hun ville ha åpent forhold hadde jeg tolka det som mange over sier, hun vil ikke være låst det året man er fra hverandre, vi er ikke "ment-to-be". Da ville jeg heller at vi skilles som venner, og ser hva som skjer når jeg kommer tilbake.

Takk. Akkurat det jeg også ville ha frem!
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at det sex faktisk begunner å ha lite til ingenting med kjærlighet å gjøre, å påstå at det er det fordi du har lyst til å tre dine egne meninger over noens hode er noe av det dummeste som er. Jeg gidder ikke å ha sex med randoms, men ikke faen om at det har så mye med forhold å gjøre lenger. Er greit å være konservativ, ingen tvinger deg til noe som helst, Vær vennligst å ikke tving dine egne idealer over på andre heller.

Var det til meg? Jeg er ikke konservativ, langt ifra.

Jeg skrev ingenting om kjærlighet og det er ingenting i veien for å ha sex uten kjærlighetsfølelser. Tiltrekning er en følelse som de fleste liker å ha hvis de skal pule noen. Kåthet er en følelse som også ofte er med.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil igjen. Utroskap er bygd på tankegangen at forpliktelser man gjør ovenfor partneren sin ikke er så viktige å overholde. Hvis eksklusivitet ikke er en forpliktelse i forholdet, er det heller ikke utroskap å ha flere partnere.

correctomondo. enlightened graver seg dypere og dypere ned i sin egen felle, derfor han ikke svarer på denne. det må føles kjipt

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Det var en mer generell uttalelse om saken, ville bare være klar på at det å pule på noen og elske noen er to forskjellige ting, for det ser jo ut til at mange ikke helt forstår det :p

Du kan fint gjøre det uten å rakke ned på kommentarer å påstå at folk "tvinger sine idealer over på andre" og "trer egne meninger over noens hode". Det er faktisk akkurat det du gjør, hvis jeg skal tolke det du skriver på samme måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en mer generell uttalelse om saken, ville bare være klar på at det å pule på noen og elske noen er to forskjellige ting, for det ser jo ut til at mange ikke helt forstår det :p

Du kan fint gjøre det uten å rakke ned på kommentarer å påstå at folk "tvinger sine idealer over på andre" og "trer egne meninger over noens hode". Det er faktisk akkurat det du gjør, hvis jeg skal tolke det du skriver på samme måte.

At du tar deg nær av det er ikke mitt problem. Det var brukere som viste klar misforståelse på emnet som trengte en veldig klar forklaring over hva det er de faktisk sier. Det var også veldig fordømmende uttalelser som direkte gikk på angrep på TS og deres valg over å lede forholdet sitt på ett annerledes vis, og sorry mac, but that pisses me off. Utroskap var ikke emnet og skulle aldri vært brakt på banen.

Edit: Dette er ikke tema så jeg velger å ikke svare på flere innlegg angående dette. Er det noe som du syns ikke burde være på forumet så bruk rapport-knappen, ikke fyll debatten med irrelevante diskusjoner.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drev en gang på med en fyr. Han påsto han var singel, og siden det aldri var noen jenter rundt ham virket det jo slik og. Turned out at han var i et åpent forhold med ei i en annen by. Det kunne aldri falt meg inn å få følelser for typen til en annen jente. Men i og med at han sa han var singel fikk jeg det...
Det føltes helt jævlig på mange måter.
Etter det har jeg mislikt folk i åpne forhold. De ønsker tydeligvis å "lead people on" ved å fremstå som single, og det er jo lettere for dem fordi forholdet er åpent og de har lov til å drive på med andre. Grmph.

Anonymous poster hash: 8aac6...3ad
Lenke til kommentar

At du tar deg nær av det er ikke mitt problem.

Jeg tar meg nær av det? Virker som at det er motsatt :rofl:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...